Mr. President™ Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 "Alle skal behandles likt" eller "Det viktigste er å delta" Det betyr at hvis nivået ditt er høyere enn de rundt deg så er det synd for deg fordi de som er mye dårligere enn deg og som sannsynligvis bare spiller for morro skyld og ikke har noen seriøse planer også må få lov til å spille. Det burde være slik at man deler inn i grupper basert på nivå slik at man kan få fremgang. Du gjør ikke fremgang hvis du hele tiden spiller med andre som er mye dårligere enn deg. Men det ville være å diskriminere og noens følelser kunne jo få seg en trøkk. Det hjelper ikke at man gjør det sånn i ungdomsalder. Da kan det være for sent. Man må begynne mye tidligere. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Ganske mye. Noe godeste Nore adresserer i hans kronikk. (10.000 timer lagt ned gjør deg til en toppidrettsutøver er jo gjengangeren i alle forbund i Norge). I Norge er man så sykelig opptatt av mengdetrening kontra det å trene riktig / teknikk. I tillegg blir man veldig oppfordret til allsidig trening i Norge. Drive med f.eks både sykling, fotball, tennis osv. er veldig positivt med norske øyne. Spesialisering er jo svært viktig fra tidlig alder. I Norge synes folk det er rart hvis en åtteåring kun driver med fotball og satser på dette. Satsingen på spillere / talentutvikling starter alt for sent i Norge kontra andre land. På guttelag skal alle spille like mye, ingen skal forskjellsbehandles på noen som helst måte osv. Jeg har aldri forstått hvorfor Norge ikke ser nedover til Balkan når det kommer til talentutvikling. Hele Balkan er en talentfabrikk, omtrent. Der begynner de når de er smågutter. Men de har et regime som ikke hadde passet inn i Norge dessverre, der sier de i fra etter 30min på trening: "Beklager, du er ikke god nok" når gutta er 10-11 år. Det er ingen i Norge som hadde akseptert sånne tilstander hos oss, og derfor er vi vel stort sett bak absolutt alle Balkanland på FIFA-rankingen. Skal bli spennende å se hvor lenge vi greier å holde Kosovo bak oss. Endret 9. februar 2016 av Mchansern Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 "Alle skal behandles likt" eller "Det viktigste er å delta" Det betyr at hvis nivået ditt er høyere enn de rundt deg så er det synd for deg fordi de som er mye dårligere enn deg og som sannsynligvis bare spiller for morro skyld og ikke har noen seriøse planer også må få lov til å spille. Det burde være slik at man deler inn i grupper basert på nivå slik at man kan få fremgang. Du gjør ikke fremgang hvis du hele tiden spiller med andre som er mye dårligere enn deg. Men det ville være å diskriminere og noens følelser kunne jo få seg en trøkk. Det hjelper ikke at man gjør det sånn i ungdomsalder. Da kan det være for sent. Man må begynne mye tidligere. Mye vanskeligere å gjennomføre dette her praksis enn det er i teorien. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Kunne ikke brydd meg mindre om Celina. Når du velger bort Norge, så velger du bort Norge. Da slutter jeg å bry meg. Han virker som en fyr som er jævlig høy på seg selv. 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Men når Norge velger bort han så er det helt ok? Du burde lese artikkelen til Nore. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Jeg leste den, og fikk ingen ny informasjon som jeg ikke har hørt før. Han er 19 år. I likhet med Ødegaard har han ingenting på a-landslaget og gjøre. Han velger bort Norge, da gidder jeg ikke bry meg om han lenger. 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Synes også at han er høy på seg selv. Har egentlig ikke noen særlig sans for ham, men forskjellsbehandlingen er ganske tydelig. Han er heller ikke noe engangstilfelle. Selvfølgelig velger han bort Norge når de tydeligvis ikke er interesserte i ham. Hvorfor skal han ikke velge Kosovo når de faktisk har lyst til å satse på ham og tar ham seriøst? Man kan argumentere med at han burde kjempe for plassen sin, men når man sammenligner med de spillerne som får sjansen så forstår jeg godt at han velger bort Norge. Endret 9. februar 2016 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 I følge Norge er han jo heller ikke god nok for våre u-landslag Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Synes også at han er høy på seg selv. Har egentlig ikke noen særlig sans for ham, men forskjellsbehandlingen er ganske tydelig. Han er heller ikke noe engangstilfelle. Forskjellsbehandling er det, uten tvil. Men ingen av dem burde være i nærheten. I følge Norge er han jo heller ikke god nok for våre u-landslag Etter å ha takket nei til Norge i flere år, sa han endelig ja til å møte på U21-landslaget i fjor høst. Landslagstrener Leif Gunnar Smeruds strategi? Fire minutter som innbytter for et kobbel middelmådige tippeligaspillere. Etter denne miseren varslet Celina at han heller ville spille for Kosovo i fremtiden. Får sjansen, mener sjansen det ikke var bra nok. Stikker til Kosovo. På hvilken måte er dette "forkastelig" fra Norge sin side? Celina og faren hans er crybabies. Stikk! 2 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Kunne ikke brydd meg mindre om Celina. Når du velger bort Norge, så velger du bort Norge. Da slutter jeg å bry meg. Han virker som en fyr som er jævlig høy på seg selv. Er man høy på seg selv når man spiller på Manchester City og reagerer på at folk fra Tippeligaen får starte før deg på landslaget? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Ja. Du er ikke bedre bare fordi du får et innhopp for City av og til. Han er 19 år, og vanvittig uferdig. Hvis han ikke har is nok i magen til å vente på sjansen sin, så har han ingenting på landslaget å gjøre. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Får sjansen, mener sjansen det ikke var bra nok. Stikker til Kosovo. På hvilken måte er dette "forkastelig" fra Norge sin side? Celina og faren hans er crybabies. Stikk! Mener du virkelig at fire minutter er "sjansen"? Er du seriøs? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Ja. Du er ikke bedre bare fordi du får et innhopp for City av og til. Han er 19 år, og vanvittig uferdig. Hvis han ikke har is nok i magen til å vente på sjansen sin, så har han ingenting på landslaget å gjøre. Å nei. Det Celina gjorde på innhoppet sitt i city har mer verdi enn en hel sesong i Tippeligaen. Tippeligaen er flere nivåer under et innhopp i PL, og da på City Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Ja. Han nektet å spille for Norge. Så sa han ja. Fikk fire minutter og sa han ikke ville spille for Norge lenger. Hvis ikke det er tragisk, så vet ikke jeg. Sånne typer vil jeg aldri se på det norske landslaget. 1 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Ja. Du er ikke bedre bare fordi du får et innhopp for City av og til. Han er 19 år, og vanvittig uferdig. Hvis han ikke har is nok i magen til å vente på sjansen sin, så har han ingenting på landslaget å gjøre. Rent objektivt sett så er man en bedre spiller om man er inne i stallen til Manchester City og får innhopp der jo, enn om man spiller på IK Start eller Odd Grenland. Og selvfølgelig er han uferdig, det er derfor han skal spille på U-landslaget. Alle på U-landslaget er uferdige. Det er akkurat DERFOR de spiller der. Men han får fire minutter. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Ja. Du er ikke bedre bare fordi du får et innhopp for City av og til. Han er 19 år, og vanvittig uferdig. Hvis han ikke har is nok i magen til å vente på sjansen sin, så har han ingenting på landslaget å gjøre. Rent objektivt sett så er man en bedre spiller om man er inne i stallen til Manchester City og får innhopp der jo, enn om man spiller på IK Start eller Odd Grenland. Og selvfølgelig er han uferdig, det er derfor han skal spille på U-landslaget. Alle på U-landslaget er uferdige. Det er akkurat DERFOR de spiller der. Men han får fire minutter. Korrekt, men nå ville han ikke spille for Norge, I FLERE ÅR. Så begynner han å få sjansen i CIty, og han vil nå spille for Norge likevel. Han forventet at han bare skal spassere inn i U21-landslaget fordi han er "City-stjerne". Smerud sier "ok, du skal få sjansen etterhvert". Får fire minutter, Bersant og faren tilter og forlater Norge. Det er så vanvittig latterlig at jeg har ikke ord. Sånne folk vil jeg aldri ha på det norske landslaget. Til sammenligning var Ole Gunnar Solskjær 22-23 før han fikk sjansen på landslaget og dro til United. Han gikk det "helt greit" med. Når du er 19 år, så tar du de sjansene du får. Det er ikke plassen på U21-landslaget som bestemmer om du blir en habil fotballspiller eller ikke. Men Celina og familien valgte bort Norge, og det er ikke NFF sin feil. 1 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Han BØR få lov til å spasere inn på det norske U-landslaget, nettopp fordi han er en City-stjerne. Endret 9. februar 2016 av Mchansern Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Nei. Han er ikke en City-stjerne. Han er et uferdig ungdomsprodukt. Hvis han tror han er en stjerne på City nå, så kommer han til å feile noe helt enormt. Noe jeg håper han gjør. Hæslig type. 1 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Sånn der verdier / holdnings-piss om at "Man skal være glad hvis man får sitte på benken" og "man får sikkert sjansen neste gang" osv. Hater jeg. Hvorfor skal han ta til takke med å sitte på benken i Norge? Fordi Ole Gunnar Solskjær har gjort det før ham? Eller fordi vi i Norge ikke liker kjepphøye folk og vil at alle skal være på "samme plan". Endret 9. februar 2016 av Mchansern Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Hvorfor? FORDI HAN TAKKET NEI TIL Å SPILLE FOR DET NORSKE LANDSLAGET I FLERE ÅR. Så ombestemmer han seg, og forventer at han bare skal spassere inn i laget fordi han er Man City-spiller. Det er ingen som sier at alle skal følge Solskjær-modellen, men det virker som om at Celina hans far mener at karrieren hans ødelegges fordi han ikke får spille ungdomsfotball for Norge, eller fordi andre får sjansen på A-landslaget, mens han ikke får det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå