Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvordan de skal kunne få lagt kamper mellom amerikanske og europeiske lag er enda spørsmålet.

Det er ingen som har tvilt eller skriver at MLS ikke er på vei opp. Derimot blir det nesten umulig å ha en felles cup for europeiske og amerikansken lag. VM for klubblag blir vel det nærmeste.

Hvem vet, pengene rår i fotballen, men det blir isåfall veldig lenge til.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Det trodde flere også tidligere om EPL, men vi ser idag hvordan det gikk.

Utdyp gjerne?

Engelsk fotball journalist for The Times skriver dette:

*snip*

Det er ingen som tviler på at fotballen vokser i USA. Jeg er gira på Atlanta 2017, er til og med founding member. Men det du skriver, er at lag fra MLS vil delta i Champions League. DET vil ikke skje. Flere grunner til det, men den mest åpenbare; Champions League er en turnering av UEFA, for UEFA. Lag fra CONCACAF er ikke involvert. Den neste er logistikken. Ingen europeiske storlag er villig til å reise jorda rundt for å spille en kamp i USA. Som jeg har diskutert med deg før, tenk deg følgende scenario; Lag X spiller bortekamp på søndag, har bortkamp i USA på tirsdag/onsdag, og har kamp igjen i ligaen påfølgende lørdag/søndag, og muligens en annen cup-kamp i midtuken etter. Det er håpløst.

Lenke til kommentar

Det trodde flere også tidligere om EPL, men vi ser idag hvordan det gikk.

Utdyp gjerne?
Engelsk fotball journalist for The Times skriver dette:

*snip*

Det er ingen som tviler på at fotballen vokser i USA. Jeg er gira på Atlanta 2017, er til og med founding member. Men det du skriver, er at lag fra MLS vil delta i Champions League. DET vil ikke skje. Flere grunner til det, men den mest åpenbare; Champions League er en turnering av UEFA, for UEFA. Lag fra CONCACAF er ikke involvert. Den neste er logistikken. Ingen europeiske storlag er villig til å reise jorda rundt for å spille en kamp i USA. Som jeg har diskutert med deg før, tenk deg følgende scenario; Lag X spiller bortekamp på søndag, har bortkamp i USA på tirsdag/onsdag, og har kamp igjen i ligaen påfølgende lørdag/søndag, og muligens en annen cup-kamp i midtuken etter. Det er håpløst.
Det er flere måter det kan skje og logistikken du snakker om skjer til alle amerikanske landslagsspillere basert i Europa. Det skjer også til mls lag når Seattle spiller Orlando, Og tilbake til Vancouver eller LA eller mexico.

Det jeg tenkte på var en modifisert turnering, ikke direkte deltagelse som om et mls lag ble et europeisk lag, kanskje en kort turnering 2 UEFA Champions lag mot 2 mls lag. Mye kan skje , særlig når det finnes mer amerikanere som eier mer fotball lag i Europa og England.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Sommer 2016 kommer copa america til USA. De topp lag fra søramerika spiller mot topp lagene fra concacaf.

Generellt så har søramerika ignorert concacaf men de lukter interesse og penger. Jeg kan tenke meg noe lignende med concacaf -UEFA. Det kan spilles i Europa et år og USA detneste år, kanskje i juni, like etter sesongen blir sluttet i Europa

Lenke til kommentar

Ja klart, bare man får nok betalt så skal man finne seg i alt mulig. Bra tankegang, eller kanskje tankegangen til de i middelklassen.

Edit: Nå er jeg student og har alltid før det vært i den mye omtalte arbeiderklassen, men jeg irriterer meg grønn over folk som mener at rike burde finne seg i mer dritt. De ønsker fri og tid men familien akkurat slik som "oss vanlige". De fortjener ikke mer arbeid eller dritt bare fordi de tjener penger. Det er din egen feil at du tjener 300-500k, ikke andres feil.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Stakkars spillere. Om de ikke var slitne fra før...

Stakkars. Mer bonuspenger og sponsorinntekter.

Sikkert en god del som heller dropper den inntekten for å slippe å reise helt til USA for noen ekstra kamper.

Morro å se for en boble alle proffe fotballspillere er i. Mange som tar rare valg bare for å få mest mulig penger, når de egentlig har mer enn nok i lønn og bonuser og sponsoravgifter. Er nok bare fordi de sammenligner seg med de som tjener best og ser dollartegn i øynene.

Er litt lei det maset om at siden de tjener så mye så skal de takle all dritt og spille 100% perfekt hver gang. Jeg mener at penger ikke er den riktige motivasjonen. Lønnen burde heller senkes. Idrettsutøvere er kunstig høyt betalt. De er også mennesker, og kan ikke forventes å bli maskiner bare fordi lønna er høy nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det vil ha den effekten; hvorfor skal spillere med fantasilønn bry seg om litt ekstra lommepenger? Så de kan kjøpe ennå en superbil, date ennå en modell og betale seg ut av ennå en rettsak?

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det vil ha den effekten; hvorfor skal spillere med fantasilønn bry seg om litt ekstra lommepenger? Så de kan kjøpe ennå en superbil, date ennå en modell og betale seg ut av ennå en rettsak?

Uuuh. Ja?

Lenke til kommentar

Viktig å huske på at karrieren i bunn og grunn er over for mange fotballspillere når de er 35, og at ikke alle har noe å falle tilbake på, som å bli manager, trener eller TV-ekspert. Da kan det være greit å ha litt i bakhånd, eventuelt investert i eiendom osv. Man blir nok vant til en ganske sinnsyk livsstil når man er ung og dum og tjener mer penger på en uke enn folk flest tjener på et år.

Leser jo stadig om eks-spillere som går konk på grunn av idiotisk pengebruk selv etter at inntekten har tatt slutt.

Lenke til kommentar

Viktig å huske på at karrieren i bunn og grunn er over for mange fotballspillere når de er 35, og at ikke alle har noe å falle tilbake på, som å bli manager, trener eller TV-ekspert. Da kan det være greit å ha litt i bakhånd, eventuelt investert i eiendom osv. Man blir nok vant til en ganske sinnsyk livsstil når man er ung og dum og tjener mer penger på en uke enn folk flest tjener på et år.

Leser jo stadig om eks-spillere som går konk på grunn av idiotisk pengebruk selv etter at inntekten har tatt slutt.

Ja, man leser stadig om det - men for hver spiller som ender konkurs og i grøften, hvor mange klarer seg? Tror 99% klarer seg helt fint resten av livet, mens den ene prosenten har problemer med pengebruk, gambling eller rusmiddler.

Det er vel helt gjennomsnittlig det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...