Jotun Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Ja det er litt snodig. Skjønner ikke helt det der. Man slipper vel ikke fri fra fengsel om man er dømt for noe kun pga man anker? Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Dritt alt sammen og hele FIFA. Er så latterlig hele greien. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Skjønner ikke helt det der. Man slipper vel ikke fri fra fengsel om man er dømt for noe kun pga man anker?Det kommer vel an på hva du er dømt for.Mord: Neppe Tyveri: Sannsynligvis Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 For meg virker dette korrupt som bare det. Skyt meg om jeg har feil på noen områder her, har bare fått med meg dette i grove trekk.. Skal jeg skyte deg fordi du tar feil, litt vel strengt... Hendelsesforløpet rimelig forenklet. - Barca blir utestengt av FIFA. - Barca anker saken til FIFA, deriblant med over 100 sider med dokumenter. Derav lang tid tid mellom starten på karantenen og anken som ikke gikk igjennom - Pga at Barca anker kan de nå handle spillere igjen. Dette fordi det er dette som er i reglene til FIFA. Dette har vært samme greia uansett hvilket som lag som hadde havnet i den situasjonen. En kan sikkert spørre seg hvorfor det er slik, men det er sikkert noe med konsekvenser å gjøre. Hvis anken hadde gått igjennom og Barca hadde vært utestengt hadde det vært enorme økonomiske konsekvenser for Barca som de kanskje hadde gått til rettet på. Og selv om FIFA har mye penger så hadde nok også FIFA merket at 100+ millioner euro forsvant ut. - Suarez blir utestengt i fire måneder fra all fotball. Hele suspansjonen virker rar, spesielt siden det virker som at FIFA bare finner opp strafferammen i farta. Kanskje var grunnen til at Suarez fikk lov til å signere for en ny klubb selv om dette tydelig er fotballaktivitet at FIFA skjønte underveis de ikke hadde myndighet til dette og fryktet søksmål. (Både Liverpool og Barcelona kunne tape enorme summer på at overgangen ikke kunne gått igjennom. ) - Suarez og Uruguay anker til CAS. (note, det kan hende de anket til FIFA og fikk den avivst i mellomtiden) - Og nå for kort siden så blir dommen endret fra CAS (ikke FIFA, viktig å få med seg). Han kan nå trene og gjøre alt hva andre fotballspillere kan, men han kan ikke spille offisielle kamper som tross alt er vanlig når man får en karantene. Suarez er dermed suspandert på akkurat samme måte som andre spillere som gjør ting på banen. - Barca sin anke fra transferbanen blir avist av FIFA. De kan dermed ikke hente spillere i januar 2015 og sommer 2015. Opprinnelig var det sommer 2014 og januar 2015. - Barca anker til CAS i håp om at de skal omgjøre dommen. Dette er siste mulighet, avviser de også anken er dommen rettskraftig (riktig ord?) - ? Med andre ord. Ikke korrupt, det er slik systemet til FIFA er lagt opp i slike saker ved transferbans, og alle klubber ville fått samme behandling. Kan godt mene systemet er feil, men det er sånn. Og da burde anken blitt behandlet så usannsynlig kjapt. Slik det ble her så ble anken et våpen for å begrense skadene for Barca sin del. Som nevnt over. Er det nok fullstendig umulig å behandle anken fort nok pga mengden dokumenter og innholdet. Barcelona brukte garantert det de kunne av advokater for å gjøre det tidkrevende og vanskelig for FIFA. De nevnte til og med i sin egen forsvarstale rett etter dommen at de skulle bruke god tid til å sette seg inn i alt. Når det er sagt er jeg enig at anken ble et våpen for å begrense skadene, og systemet funker dermed ikke optimalt. Men tror ikke alternativet hadde vært det heller. Suarez fikk ikke trene mens han anke var under behandling men Barcelona fikk kjøpe under dies anke Dette er noe som er litt underlig ja. Men jeg vil anta at retningslinjene til FIFA (som tross alt styrer alt og som lagene og spillere på en måte har godtatt ved at de spiller under FIFA sine turneringer) gjør dette mulig. Men samtidig må det jo sies at siden CAS faktisk nå omgjorde Suarez dommen så er det tydelig at FIFA har gjort noe de ikke hadde myndighet til. Med andre ord kan det sikkert hende at Suarez burde kunne å trent under ankeperioden. Jeg nevnte noe om dette for noen dager siden der jeg spurte om Suarez/Barcelona nå hadde krav på erstatning fra FIFA. Men da kom vi ikke fram til noe særlig. Jeg antar en dopingtatt utøver kan ha krav på noe slikt hvis CAS omgjør hele greia. 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Skjønner godt at Barca fikk lov til å handle så lenge anken var inne. Det handler vel om at de ikke skal straffes før saken er avgjort. Jævla kjedelig for Barca om de ikke hadde fått lov til å hente spillere og saken ble underkjent (Barca frikjent). Det hadde kostet FIFA en del penger kan jeg tenke meg MEN: Det burde være som hos FA. Anker man og den blir avslått får man lengre straff. Det skal svi litt ekstra når man anker og blir dømt, sånn at ikke alle "utnytter" systemet med å anke. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Barcelona er bannlyst fra å kjøpe spillere de neste to overgangsvinduene. Jævla latterlig organisasjon FIFA er. Lar de få kjøpe Suarez og shit før de bannlyses. Så korrupt at de lyser til månen. Det er ganske utrolig at de utsatte straffen ja. Nå for vi endelig håpe at straffen blir til. Jeg tror ikke det samme hadde skjedd med en mindre klubb, med Legia som et prakteksempel! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 http://ipad.dagbladet.no/2014/08/22/sport/paul_gascoigne/erik_thorstvedt/oyvind_alsaker/fotball/34916311/ Hvor mange ganger forventer han å få hjelp? Han har fått hjelp til avrusing og alt som er i en årrekke nå, men han klarer aldri å holde seg og faller tilbake. Har veldig lite til overs for Gazza, for det virker ikke som han ikke tar hintet selv etter så mange år inn og ut av klinikker som prøver å hjelpe han. Han er ikke interessert rett og slett... Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Jeg tror nok han er interessert i å bli rusfri, men det er ikke så enkelt. 2 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Er jo ingen som sier at det er enkelt... Men nå har han vært ut og inn i en årrekke, mens venner, bekjente, og ukjente har gjort alt de kan for å hjelpe han, men hver eneste gang faller han ut. Da er han ikke interessert nok. Da sliter jeg med å ha medfølelse med fyren lenger. Gazza vil ikke. Det er til og med totalt ukjente som har sagt at de vil gjøre alt de kan for at han skal bli rusfri, han trenger ikke betale en krone. Eneste han trenger å gjøre er å innse det selv, og ta kontakt. Hvis det må gå så langt som at Politiet må plukke han opp før han "innser" at det har gått for langt, igjen, så er det han selv det står på. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Er jo ingen som sier at det er enkelt... Men nå har han vært ut og inn i en årrekke, mens venner, bekjente, og ukjente har gjort alt de kan for å hjelpe han, men hver eneste gang faller han ut. Da er han ikke interessert nok. Da sliter jeg med å ha medfølelse med fyren lenger. Gazza vil ikke. Det er til og med totalt ukjente som har sagt at de vil gjøre alt de kan for at han skal bli rusfri, han trenger ikke betale en krone. Eneste han trenger å gjøre er å innse det selv, og ta kontakt. Hvis det må gå så langt som at Politiet må plukke han opp før han "innser" at det har gått for langt, igjen, så er det han selv det står på. Det høres (heldigvis) ut som du ikke har erfaring med personer med rusproblemer. Noen ganger hjelper det ikke å ville aldri så mye. Menneske er et merkelig vesen med både fri og styrt vilje. Kan få noen meget uheldige utslag.. 2 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Du tror vel ikke at rusproblematikken har en så enkel løsning som at rusmisbrukere bare må "gidde"? Det er langt mer komplisert enn at man bare må være interessert i å bli rusfri. 2 Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Gazza har også en liste med psykiske problemer som er lang som et vondt år. Tror nok det gjør det veldig mye vanskeligere for han å komme på rett kjøl. I tillegg har han nok hatt en del folk rundt seg opp gjennom årene som ikke akkurat er positive innflytelser. Forsvarer ikke atferden hans på noen måte. Konemishandling har han jo også drevet med, men det er nok ikke så svart/hvitt som at "han ikke gidder å prøve hardt nok". Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 http://ipad.dagbladet.no/2014/08/22/sport/paul_gascoigne/erik_thorstvedt/oyvind_alsaker/fotball/34916311/ Hvor mange ganger forventer han å få hjelp? Han har fått hjelp til avrusing og alt som er i en årrekke nå, men han klarer aldri å holde seg og faller tilbake. Har veldig lite til overs for Gazza, for det virker ikke som han ikke tar hintet selv etter så mange år inn og ut av klinikker som prøver å hjelpe han. Han er ikke interessert rett og slett... Er enig i det du sier, men allikevel synes jeg synd på han. Utrolig å se hvordan ulike profiler kan slite med livet sitt så fryktelig etter at de legger opp. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 https://www.youtube.com/watch?v=8pgbDKWbElw Suarez ble utestengt i 4 måneder. Hvor mye får Ronaldo? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Oi oi, så sint! Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Håper ikke at en eventuell karantene på Cr7 velter en eventuell Angel di Maria-overgang... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Jo, det hadde vært fantastisk morsomt. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) AvB har nominert Abramovich og Levy til "The ice bucket challenge". Enten er mannen ekstremt bitter eller så har han en god sans for humor. Endret 23. august 2014 av Aleks Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Tipper på den siste ^^ http://instagram.com/p/sC--NWA_X4/ 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Kul nominasjon! Kan fort bli noen kroner til als foundation! Litt spesielt valg av organisasjon, har han kanskje noen i familien med als? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå