Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle er ganske vanskelige, kanskje Arsenal sin? Å ikke tape en eneste kamp..Imponerende..

Var en sesong Chelsea hadde kun 1 tap mot City gjennom hele sesongen..04 hvis jeg husker riktig..

 

Chelsea skårt over 100 mål på en hel sesong, noen andre har vel ikke klart det?

Chelsea sluppet inn kun 15 mål på en hel sesong..

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg vi var svært nær å gå igjennom sesongen ubeseiret i 08/09. Tapte vell knepent 2-1 for Tottenham etter å ha stanget mot målet deres i 90 min. Det andre tapet var mot Middelsbrough, tapte 2-0- Første målet var selvmål av Alonso, det knakk oss litt, men etter hva jeg husker møtte vi ikke helt opp i denne kampen.

Poenget med posten er at jeg tror vi kunne gått uten tap gjennom denne sesongen med litt marginer, og ikke minst en habil spiss.

Lenke til kommentar

Coulda woulda shoulda. Spørsmålet er hvilken rekord som er vanskeligst å slå, ikke hvor nær noen en eller annen gang har vært å slå den.

 

Tror nok også Arsenal sin er vanskeligst å slå. Ikke nødvendigvis mest imponerende, men statistisk minst sannsynlig.

 

PrettyBoy: Er ikke helt usannsynlig at City tar målrekorden i år.

Lenke til kommentar

For å slå United sin må man altså vinne PL, CL, FA og Ligacup? Det tror jeg ikke er mulig med mindre man har en stall ala City som man kan rotere og ha dedikerte "lag" i de hjemlige cupene.

 

Hvordan skal man slå Arsenal sin? 2 PL uten tap? PL med bare seiere? PL med færre U?

Mener at lag i andre ligaer har gått hele sesongen uten tap. Rosenborg gjorde vel dette får noen år siden?

 

Chelsea sin 95p er nok mulig å slå, men ikke med det første tror jeg. Serien er blitt så jevn de siste årene og alle taper poeng mot alle.

 

Liverpool sin er nok mest utsatt. Bare la det gå nok tid. Forøvrig synes jeg den er litt missvisende, CL før er ikke det samme som den var i dag.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

1) Treble er nesten umulig. Man må ha en stall som Bayern eller City for å klare, i tillegg til en god posjon flaks.

2) Å gå ubeseiret gjennom en hel sesong i England er nesten umulig for tiden, alle lag slår alle.

3) 95 Poeng er en utrolig bra fangst, men rart at Arsenal har denne siden de gikk "ubeseiret" gjennom ligaen. Tror det vil være vanskelig å ta denne, akkurat som å gå ubeseiret, pga. nivået i PL for tiden.

4) CL seire er kanskje den "letteste", selv om den er vanskelig nok den. Man trenger selvfølgelig mange, mange år for å gjøre det.

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

Uniteds rekord: Er nok den letteste å ta. Et lag med en god sesong kan ta den med litt marginer. Om City fortsetter å sprute millioner på transfermarkedet og får litt mer rutine i Europa tar de den før eller siden.

 

Arsenals rekord: Tilnærmet umulig, vil jeg si. Det er så mye konkurranse i England nå at alle lag nesten er nødt til å ryke på et tap før eller siden.

 

Chelseas rekord: Samme som Arsenal sin. Må tape maks 18 poeng i løpet av en sesong. For å bruke City som eksempel igjen: De må møte Arsenal, Chelsea, Liverpool, Everton, United og Spurs to ganger. Tolv kamper mot svært gode lag. Det kan være mer enn 18 tapte poeng bare der. I tillegg har man 13 andre lag i ligaen.

 

Liverpool sin: Veldig vanskelig. Kanskje den vanskeligste. Kun United er i nærheten i England (trenger tre seire for å overgå Liverpool), og det ser ikke ut som at de blir CL-vinnere med det første. Rekorden ble satt når Champions League var en vesentlig lettere turnering å vinne. Chelsea har ett trofé og City og Arsenal har null. Det vil gå maaaange år før de kommer til seks triumfer, om de noensinne kommer dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...