Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Legger denne her siden den fortjener større oppmerksomhet enn den ville fått i enten RM-klubbtråden eller La Liga-tråden.

 

http://as.com/diarioas/2014/01/10/english/1389373510_359128.html

 

(glemte å nevne i stad, saken er på engelsk, ikke spansk!)

 

Redaktøren i Madrid-avisen AS svarer på et brev fra en (typisk blind, uansett lag) fan av Real Madrid som er lei av at AS har det han mener er en agenda mot klubbpresident Florentino Perez. Svaret gir et fint bilde på hvordan situasjonen har vært og er i Real Madrid, og den forklarer dermed også hvorfor Real Madrid underpresterer noe enormt utifra både forventinger og utgangspunkt.

 

Litt info om agendaen han prater om: AS har skrevet flere negative Perez-saker, spesielt rundt presidentvalget i vår. Noe som etter min mening har vært helt korrekt å gjøre siden det er mye som har skurret rundt han. Ellers har de også vært kritiske til flere ting, som salget av Özil (spesielt hvorfor), Bale-kjøpet og andre naturlige ting.

Ellers kan man jo nevne at Roncero som fyren skriver om er fullstendig gal. Tenk dere Davy Wathne x 10 og på speed samtidig. Punto Pelota kan gå for det samme, helt galskap.

 

Litt om presidentvalget for de som ikke vet noe særlig om det:

Perez ble valgt uten motkandidater etter å ha selv (med medlemmenes "godkjennelse") ha fått opp kravet for økonomisk sikkerhet og antall år som "socio"(medlem) fra 10-20, dermed ingen motkandidater. Det økonomiske kravet innebar nå at man måtte selv skaffe seg en bankgaranti på 15% av klubbbudsjettet (75 millioner euro...), og ikke kunne ha en tredjepart innvolvert. Noe som har gjort det det så og si mulig for noen å utfordre Perez.

 

Til slutt kan jeg komme med min mening om dette. AS har nok hatt en litt ubalansert fokus og det har nok vært en liten agende mot Perez, men det har vært en agenda som har vært helt riktig. Perez er en meget flink forretningsmann, men som sportslig leder er han på kanten til å være helt forferdelig.

 

Anbefaler også til alle som er intresserte i dette temaet å lese noen av sakene Josimar har hatt om Real Madrid det siste året. Både "Monsterbedrift"-saken og saken om Florentino selv er meget gode.

Endret av Teipball
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke lest artikklen, men før har det i alle fall blitt spekulert i at etter navnebyttet vil Santiago Bernabeu fortsatt være en del av navnet. Altså f.eks Coca Cola Santiago Bernabeu.

 

Ikke at det nødvendigvis hører noe bedre ut, men da vil i alle fall alle folk som ikke er juridisk forpliktet fortsatt si Santiago Bernabeu.

 

80 millioner euro ekstra hvert år er forresten utrolig mye penger....

Lenke til kommentar

Noe av det verste jeg vet er arenaer med "merkenavn" som Reebok, Color Line og Komplett.no. Noe av sjarmen med et lag er at det har et "hjem" med et særpreg som for eksempel navnet.

 

Men jeg forstår selvfølgelig at det er lettvint måte for klubber å tjene penger på, mange kroner i kassen uten at det krever en stor innsats fra deres side.

Lenke til kommentar

Flere landslagssjefer fra litt mindre nasjoner hevder at de stemmeresultatene som ble offentliggjort fra FIFA ikke stemmer med hva de egentlig stemte.

 

Landslagssjefer raser mot Gullballen-utdeling og hevder stemmene er feil

 

 

Ifølge Fifas liste stemte Vieira på Messi, Neymar og Cristiano Ronaldo.

Det hevder han selv er feil.

- Jeg stemte på Ibrahimovic som ener. Jeg forstår ikke det der med Neymar, for jeg ga tre poeng til Messi og ett til Ronaldo, sier landslagssjefen.

 

 

Fijis landslagssjef Juan Carlos Buzzetti reagerer også. Han er registrert hos Fifa med stemmene: Fem poeng til Ronaldo. Tre til Ribery og ett til Robert Lewandowski.

- Jeg stemte på Cristiano som vinner, Messi som toer og Ribery på tredje. Ikke på Lewandowski, sier Buzzetti.

Albanias sjef sier følgende:

- Jeg ga fem poeng til Ronaldo, tre til Messi og ett til Ibrahimovic. Jeg ga ikke fem til Ibrahimovic.

 

Med tanke på at det er FIFA det er snakk om så er jeg ikke det minste overrasket dersom noen har klusset med stemmene fra mindre kjente navn.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Det med utestengelse har jeg ikke sett noen annet sted. Tror ikke det stemmer.

 

Angående overgangsummen er den enormt innviklet og man må i alle fall vente til alle dokumentene er lekket ut før man kan si noe (mer) sikkert. Slik jeg har forstått det så blandes det enormt med summer, valuta og hva som betales av hvilken grunn.

 

F.eks har noen tatt med sign on fee i totalsummen, men det blir jo ikke gjort i noen som helt andre avtaler. Ingen som sier at Bayern betale x antall millioner for Lewandovski f.eks, alle sier han kom gratis. Jeg er rimelig sikker på at totalsummen er høyere enn den Barca kom ut med, men ikke så høy som noen nå skriver om. Men tror også det er en ekstrem smørje av en overgang, at N&N(Neymar og hans far) eier deler av rettighetene til Neymar og noen i denne overgangen er konfidensielle og Barca/Rosell nekter å si hvem det er jo rimelig spesielt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...