Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

 

Så det er greit å protestere imot Qatar pga di er oljesjeiker og arabere, men ikke imot brasil og russland pga hva da? Som du sier selv, hyklersk, så fortell meg igjen hvorfor det ikke er et argument med "skal man ta en må man ta alle"?

 

Og ps: jeg brukte en actionfilm som et eksempel på hva som kan foregå. Jeg tror vi alle er klar over at det som blir gjenspeilet i den filmen er langt verre i virkeligheten!

 

Uh, jeg tror du misforstod poenget mitt. Har ingenting med arabere å gjøre...

 

Poenget mitt er at i stedet for å arrestere folk for å ikke boikotte alt, så bør man heller applaudere folk for å boikotte noe.

 

Personlig er jeg for lat og bedagelig til å boikotte alt i denne verden jeg mener er urettferdig, men jeg kan da velge meg ut enkelte produkter og arrangementer jeg aktivt boikotter i stedet for å ikke boikotte noe som helst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nei, det må da være lov til å boikotte / protestere mot arrangementer ute i verden uten at folk skal skrike ÅJA, DU PROTESTERER MOT QATAR, MEN SKAL SE PÅ SOCHI JA, ÅJA

 

Selvsagt høyst selektivt (og hyklersk) hva man protesterer mot, men det er ikke et argument at man må protestere mot alt når man protesterer mot en ting.

 

+1. Får veldig Suzanne Aabel-feeling.

Lenke til kommentar

 

Uh, jeg tror du misforstod poenget mitt. Har ingenting med arabere å gjøre...

 

Poenget mitt er at i stedet for å arrestere folk for å ikke boikotte alt, så bør man heller applaudere folk for å boikotte noe.

 

Personlig er jeg for lat og bedagelig til å boikotte alt i denne verden jeg mener er urettferdig, men jeg kan da velge meg ut enkelte produkter og arrangementer jeg aktivt boikotter i stedet for å ikke boikotte noe som helst.

100% enig i argumentet ditt om at man skal applaudere folk som boikotter noe!

 

Hele utgangspunktet for debatten fra min side er at det virker som noen har bestemt seg for at Qatar VM blir dårlig. "Hæ vm i desember? Dritt!" "Varmt strøk, dritt!" "Fifa er noen horer, vm blir dritt!" Det virker som det ligger noe dypere som bakgrunn, derav "araber" argumentet som ikke var direkte beregnet på deg, men generelt.

 

Jeg tror det kommer til å bli spektakulært, og absolutt verdt å bevitne, enten fra sofaen eller i selve landet. Som du sier selv: "jeg er for lat til å boikotte alt". Qatar 2022 står på min kalender derav.

Lenke til kommentar

Hele utgangspunktet for debatten fra min side er at det virker som noen har bestemt seg for at Qatar VM blir dårlig. "Hæ vm i desember? Dritt!" "Varmt strøk, dritt!" "Fifa er noen horer, vm blir dritt!" Det virker som det ligger noe dypere som bakgrunn, derav "araber" argumentet som ikke var direkte beregnet på deg, men generelt.

 

 

I utgangspunktet er det ikke at det blir varmt osv. som gjør at folk boikotter og protesterer. Heller det at det blir brukt moderne slaver til å bygge arenaene:

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

 

I utgangspunktet er det ikke at det blir varmt osv. som gjør at folk boikotter og protesterer. Heller det at det blir brukt moderne slaver til å bygge arenaene:

 

Jeg er klar over slave-problematikken. Jeg fikk det ettertrykkelig med meg når jeg besøkte emiratene.

 

PatSharpX: fra mitt ståsted virker det som flere "vil det skal bli dårlig". Hele debatten startet vel pga det skulle bli hold i oktober-desember!

Lenke til kommentar

Tata Martino var ute å sa at han ikkje ville bruke Messi før han var 100% klar, både fysisk og mentalt. Blir spennende å se om han kommer til å starte med han mot Atletico eller om han kommer inn senere i kampen. Men eg tipper han får starte.

Endret av Brann89
Lenke til kommentar

«Jeg er ikke en veldig god fotballspiller, men jeg vil trene hardt og absolutt blir verdens beste. Når jeg blir verdens beste, vil jeg bli rik og betale tilbake til mine foreldre.»


«Jeg kommer til å bli berømt i VM og bedt om å spille for et lag i serie A. Etter det kommer jeg til å spille fast som nummer ti» - Keisuke Honda som 12-åring


Traff rimelig greit med den kan man jo si.


  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...