Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat sett igjennom høydarne ifra CL denne runden, og bitt meg merke i oppgjøret Olympiakos vs Anderlecht, som jo endte 3-1.

 

-Anderlecht fikk 3 spillere utvist, hvorav det første er utrolig tvilsomt! En spiller blokkerer et skudd fra 1 meter (greier ikke se om han gjør det med armene, da ballen er en kanonkule) og få direkte rødt kort!

Nr. 2 er riktig i min bok da det er en hodeløs takling når du allerede har et gult kort. Rødt nr.3 så er ikke keeper siste mann, men får direkte rødt kort etter felling

-Olympiakos får tildelt 3 straffer, hvor di 2 første blir bom.

 

Altså, Olympiakos går videre i CL med en målforskjell på 10-8 mot 8-8 til Benfica. Dog, her må jeg være forsiktig, da jeg ikke har anelse på innbyrdes etc.

 

Er det noen som vet? Synes dette lukter sure gymsokker lang vei!

Lenke til kommentar

Hva synes du om Neymar så langt, Teipball? Jeg har ikke fulgt med, så jeg har ingen aning.

 

Ikke sett alt av Barca, men Neymar har vært god. Kanskje vært litt skuffende sluttprodukt i form av mål med tanke på de enorme forventingene, men han har også vært veldig uegoistisk(!). Ellers har han kommet inn i Barca-stilen rimelig raskt og kommer nok til å bare bli bedre fremover. Faller lett da, men det er kanskje ingen overraskelse... :)

Lenke til kommentar

Inside Bayern Munich: how the Bundesliga club plans global expansion

 

"We have to care about a football club's social responsibility," Rummenigge says.

"We have expensive tickets, in the lounge and business areas, and thanks to those we can still sell standing tickets at around €7.50 per match, cheaper than it costs to go to the cinema in Munich.

A poor guy, maybe without work, we want him to be able to go and watch football.

That is our obligation.

:yes:

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde bare alle land hatt samme forhold til fotball som Tyskland...

 

Vet hvem jeg heier på i Brasil til sommeren i hvert fall. Uten tvil et eksempel til etterfølgelse på alle måter.

 

1. Fansen eier minst 51% av klubbene sine

2. Billige billettpriser

3. Høyeste tilskuersnitt i Europa

4. Atmosfære på stadion

5. Angrepsfotball

6. Ståtribuner

7. Alkoholservering på stadion

 

Sju ting som gjør Bundesliga til Europas beste liga per dags dato.

Endret av Stonemeister
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ikke sett alt av Barca, men Neymar har vært god. Kanskje vært litt skuffende sluttprodukt i form av mål med tanke på de enorme forventingene, men han har også vært veldig uegoistisk(!). Ellers har han kommet inn i Barca-stilen rimelig raskt og kommer nok til å bare bli bedre fremover. Faller lett da, men det er kanskje ingen overraskelse... :)

Har sett meste parten av kampene til Barca og seier meg enig i det resonemanget. Neymar har desverre tedenser til å falle lett, men gud bedre meg så ofta han bli gjort ufine ting uten at dommeren enser noe ting. Men han har desverre skaffet seg et dårlig rykte og da blir det desverre vanskligere for han å få frispark

Lenke til kommentar

Dersom det er sånn at sponsorutbetalinger er nødvendig for å holde skuten flytende så kan man jo diskutere hvor lurt det er med lave billettpriser. De er i så fall kunstig lave, og ikke en særlig god businesstrategi.

 

Selvfølgelig, om det går er det jo flott, men du kan risikere en dominoeffekt dersom et ledd innen inntekten skulle svikte.

Lenke til kommentar

Skal vel sies at de bilettene er ståbilletter og sikkert er langt oppe på tribunen. Litt feil sammeligning.

 

Ellers har jeg lest (usikker på om det står i den artikkelen også) at Bayern ved fullt overlegg har lave priser for å få fullt hus på så og si samtlige kamper selv om de tjener mindre (mener det var snakk om opptil 5 millioner euro) hvis de hadde økt prisene. Men de mener at effekten av å ha fulle hus og tjene (eks) 50 millioner er bedre enn å ha 80% fullt og tjene 55 millioner.

 

For et klubb i Norge så er det kanskje bedre å tjene mer enn å bygge opp selve produktet. I alle fall på kort sikt.

Lenke til kommentar

Dersom det er sånn at sponsorutbetalinger er nødvendig for å holde skuten flytende så kan man jo diskutere hvor lurt det er med lave billettpriser. De er i så fall kunstig lave, og ikke en særlig god businesstrategi.

 

Selvfølgelig, om det går er det jo flott, men du kan risikere en dominoeffekt dersom et ledd innen inntekten skulle svikte.

Litt av poenget er jo at fotball ikke skal være business.

 

"Football is for you and me, not for fucking industry".

Lenke til kommentar

Dersom det er sånn at sponsorutbetalinger er nødvendig for å holde skuten flytende så kan man jo diskutere hvor lurt det er med lave billettpriser. De er i så fall kunstig lave, og ikke en særlig god businesstrategi.

 

Ehm, sist jeg sjekka var sponsorinntekter en ganske vesentlig del av forretningsideen bak en fotballklubb. Fulle tribuner er jo bra for sponsorene.

Lenke til kommentar

For et klubb i Norge så er det kanskje bedre å tjene mer enn å bygge opp selve produktet. I alle fall på kort sikt.

Kan ikke se noen sterke merkenavn i Norge bortsett fra Rosenborg, som har klart å bygge opp et sterkt merkenavn i skandinavisk målestokk. De andre norske klubbene henger for langt unna når det kommer til markedsføring og selve merkevaren de leverer.

 

Etter et besøk på Imtech Arena fikk jeg ved egen erfaring se at Bundesliga er lysår foran Norge, alt var mer profosjonellt. De involverte fansen i mye større grad enn her i Norge hadde jeg inntrykk av, det er muligens den effekten Bayern/Bundesliga har klart å få

Lenke til kommentar

Skal det da være gult kort innenfor 16-meteren, og rødt kort utenfor?

 

Om noe, så kan det behandles som gult kort i ettertid, (suspensjoner osv). Men det er mål som vinner kamper, gir plassering på tabell eller i kup. Så når man hindrer målsjangser med ulovlige midler (juks), så skal det straffes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...