Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han er nok mer kjent internasjonalt enn hva Northug er.

Men fortsatt tåpelig spørsmål.

 

Edit: Ett kjapt google søk beviste vel det.

Magnus Carlsen: Omtrent 51 000 000 resultater (0,22 sekunder)

Petter Northug: Omtrent 1 170 000 resultater (0,30 sekunder)

 

Zlatan Ibrahimovic: Omtrent 13 900 000 resultater (0,24 sekunder)

 

:p

Lenke til kommentar

Den synes jeg var grei. Virker som det var Carlsen som faktisk sendte en hilsen til Ferguson først.

 

Men Carlsen var United-fan som ung? Skuffende. Bra han skjerpet seg og ble Madrid-fan. Men lurer på "ung" er her. Viet at jeg har sett bilder fra noen dokumentarer av han med Madrid-drakt allerede når han var rundt 12.

 

@Jotun. Visste du ikke at Carlsen var Madrid-fan? Anbefaler deg å søke på Magnus og Calrsen og Real Madrid. Finner mange fine artikler om Carlsen og hans forhold til fotball. Han har faktisk rimelig god peiling,

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

@Jotun. Visste du ikke at Carlsen var Madrid-fan? Anbefaler deg å søke på Magnus og Calrsen og Real Madrid. Finner mange fine artikler om Carlsen og hans forhold til fotball. Han har faktisk rimelig god peiling,

Nei. Hvordan i alle dager skulle eg vite det? Har da ikke interessert meg nok for Carlsen til å søke på hans forhold til fotball. Men mener å ha lest noe om at han var interessert.

 

Trist for Carlsen da.

 

Lurte også på hva Carlsen på 22 år definerer som ung. Og hva han definerer seg selv som når han bikker 30 ;)

Det var forøvrig mest dette med ung eg hang meg opp i. Ikke hvilken klubb han heiet på.

Lenke til kommentar

Var ikke ment som "haha, visste du ikke at" fra min side altså Jotun. Bare som en "hvis du ikke visste det kan du lese mye interessant om det.

 

Hørte også det Aleks, at han sa dette til den britiske journalisten. Mulig han hadde innsett at United ikke var tingen og likte alt annet en dem. Litt ABU-tendenser fra Carlsen? :)

 

Denne fra Carlsen etter CL-semien mellom Bayern og Madrid der CR, Kaka og Ramos har missa på straffer er jo en klassiker.

Lenke til kommentar

Sør-Afrikas seier over Spania kan strykes

 

Selv om det kun var en vennskapskamp gir 1-0-seieren til Sør-Afrika dem viktige poeng på FIFA-rankingen. Nå kan seier bli strøket fordi Spania gjorde 7 bytter når det egentlig bare var lov med 6.

 

Summa sumarum; Spania gjør en feil og Sør-Afrika blir straffet. Verden er i det minste i gjenge, i hvertfall FIFA sin verden.

Lenke til kommentar

Samtidig er det helt riktig å gjøre det slik. Hvis dette hadde blitt godkjent, eller enda verre, Spania hadde blitt stryket, Sør Afrika hadde fått godkjent, hadde vi fått et stort smutthull andre garantert hadde utnyttet i fremtiden.

 

Da kunne f.eks to lag spille mot hverandre der det ene laget ikke har råd til tape, mens det andre laget må vinne. Da gjøre de som i Spania-Sør Afrika kampen og begge lag får det de var ute etter uttelling. Husk at FIFA-rankingen er bygget opp slik at det er forskjell mellom å tape å få 0 poeng og ikke spille å få 0 poeng siden det er snittet fra kampene som teller.

 

Men her må Spania ta selvkritikk for de burde virkelig kunne reglene, en ekstra straff til dem hadde egentlig vært fair. Ellers kunne man jo i vennskapskamper fått inn en ny regel om at det er lov å bytte inn en 7 spiller (keeper) hvis keeperen blir skadet eller utvist. Da hadde man sluppet slike situasjoner helt, selv om noen sikkert hadde utnyttet denne regelen også.

Lenke til kommentar

Jo, egentlig. Men jeg fikk inntrykket av at spanias benk presset på og fikk Sør Afrikas trener til å godkjenne det. Og da sa dommerne ok, mulig han tenkte at hvis trenerne synes det var greit så var det lov å gjøre det.

 

Dommeren er selvsagt den ansvarlige for at reglene blir fulgt. Men synes ikke det er helt fair av Spania å faktisk ønske å gjøre byttet, for dem betyr det vel egentlig ingen ting i det lange eller egentlig det korte løp å tape kampen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...