Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Deg om det, men Neymar har fått utrolig mye skryt uten å ha gjort seg bemerket og fortjent til den. Han har vært god i den brasilianske ligaen, som ikke er i nærheten av de ligaene vi følger med på. Han blir sett på verdens største talent og det til tross for de fantastiske fotballspillerne som allerede nå har bevist at de takler PL og La Liga.

Enig i det, men må le av det du sier du forventer av han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deg om det, men Neymar har fått utrolig mye skryt uten å ha gjort seg bemerket og fortjent til den. Han har vært god i den brasilianske ligaen, som ikke er i nærheten av de ligaene vi følger med på. Han blir sett på verdens største talent og det til tross for de fantastiske fotballspillerne som allerede nå har bevist at de takler PL og La Liga.

 

Ja, han har fått utrolig mye skryt, men det gjør ikke det forrige innlegget ditt mindre dumt. Jeg forventer at han har steget opp i løpet av et par år og etablerer seg i toppsjiktet, som en av verdens beste fotballspillere. Han er et fenomen. Jeg er helt sikker på at han vil tilpasse seg nivået i Soania, så får vi se hvor lang tid det tar; for nivået i Brasil er helt klart lavere. Det er vel ingen andre enn deg som forventer at han skal slå alle rekorder, Emils.

 

Neymar blir for øvrig Barcelona-spiller.

 

http://www.fcbarcelona.com/football/first-team/detail/article/neymar-da-silva-to-join-fc-barcelona-for-the-next-five-seasons

Lenke til kommentar

Ifølge AFP (?) er Valdes og Falcao på vei til Monaco for å forhandle om sine personlige betingelser.

Det snakkes også om at Coentrao og Carvalho skal være på vei.

 

Jeg husker jeg så en del av Monaco sine kamper når di var i champions league, og hver gang tenkte jeg at det var så tomt på tribunene. Hva tar stadion? 20 000? Må jo være en grell kontrast å gå fra 60-70-80 000 galne spanjoler til 5000 careface franskmenn.

Lenke til kommentar

Monaco er vel kun et riksmannsparadis så det blir noen tusen milliardærer med totalt uinteresserte kvinnfolk som sitter der med hatter og sminker seg mens de holder på å sovne. Før alle hopper opp og jubler når noen scorer uansett hvilket lag fordi de vet ikke hvem som er hvem. Og Hushovd vil vel også være der.

Lenke til kommentar

Wolves har faktisk vært en utrolig godt lag å starte med de siste 4-5 årene. Mye ræl man må kaste ut, men som man får mye penger for og gode fasiliteter. (3 x CL-vinner, 2 x PL-vinner og 5 x FA cup-vinner i 2020 med bare regens + Danny Batth)

 

Tenk hvor kult det er å være sportdirektør / president i Monaco. Skal bli spennende å se hvem andre de henter i løpet av sommeren og hvor gode de kan bli løpet av sesongen.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er snodig at ikke media snakker mer om Fuentes enn de har gjort. Vanligvis bryr ikke media seg så mye om dopingsaker innad i sykling (ingen nyanser, kun en kort sak om hvem det er), men når Barca, Real Madrid og det spanske landslaget står for fall skulle man tro at det var verdt litt snakk. Muligens er taktikken å dysse ned/ignorere det faktum at doping også foregår i fotball?

Lenke til kommentar

Tenker ikkje Monaco på financial fair play regelen som skal komme?

Eller er det berre enkelte ligaer som får dette, noe som ville vært rart.

 

Uten å ha satt meg inn i det, så gjelder vel FFP bare for europacupspill. Og der er ikke Monaco med enda. Jeg vil tippe at de får en megaavtale av noe slag som fikser det problemet like før dde kvalifiserer seg til europa.

 

PL har vel også en egen variant av FFP, men det er vel også bare PL av de nasjonale ligaene som har.

 

Jeg syns det er snodig at ikke media snakker mer om Fuentes enn de har gjort. Vanligvis bryr ikke media seg så mye om dopingsaker innad i sykling (ingen nyanser, kun en kort sak om hvem det er), men når Barca, Real Madrid og det spanske landslaget står for fall skulle man tro at det var verdt litt snakk. Muligens er taktikken å dysse ned/ignorere det faktum at doping også foregår i fotball?

 

Var vel grei dekning av rettsaken, akkurat nå skjer det ikke akkurat veldig mye så vidt jeg har fått med meg. Det bør bli enormt fokus hvis anken til antidoping apperatet ikke kommer gjennom når det gjelder blodposene. Dommen var en skandale og det er for meg tydelig at de beskytter noen.

 

Angående Barca, Madrid, det spanske landslaget sitt "fall". Det er veldig tynn grunn å litt prat om. En sesong der begge kom til semi i CL skal være nok til at man mener de har dopet seg før blir for dumt. Tenk fokuset man burde hatt på engelske lag, de måtte jo ha vært steindopa når vi ser på resultatene deres.

 

Ellers er jeg enig at det er lite fokus på doping i fotball. Noe av problemet er jo at sportsjournalister tross alt lever av sporten de også. Så en skandale der går jo utover dem igjen. I tillegg føler jeg at journalister har en veldig "smiskete" tilnærming til spillere og klubber (mye mer enn i andre idretter). Om noen av dem skulle begynne å grave kan de glemme den jobben de har hatt resten av karrieren.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Angående Barca/Madrid/Spania; det eneste håndfaste man har å gå etter er Fuentes som selv sier at landslaget fra 2010 kommer til å miste medaljene sine dersom han snakker. Barca og Madrid blir indirekte innblandet i og med at Spanias landslag de siste årene mer eller mindre har vært Barca og Madrid. Det er nærliggende å tro at det har foregått noe innad i klubbene også.

 

Videre spekulasjoner får sensasjonskåte journalister stå for.

 

Det har også kommet relativt gode tegn på at Juventus sitt CL-vinnende lag fra 1996 skal ha vært proppfull av EPO. Eksperter som har gått gjennom prøvene fra den gang skal være samstemte i at alt samsvarer med bruken av doping. Saken er ennå ikke avsluttet i det italienske rettsapparatet (tror jeg) så det blir spennende å se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...