Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig på Monaco sin side i denne saken. Det har tydeligvis ikke vært et (stort) problem før, men nå som de andre klubbene er truet av Monaco så vil de ikke ha Monaco der. Hadde vært noe annet hvis Monaco aldri hadde vært en del av det franske seriesystemet og ville inn nå.

 

I Spania er det slik at lagene skatter litt forskjellig. Er vel ca 5% forskjell på Madrid og Barcelona. Hvordan er det for Wales-lagene i PL?

 

Forskjell på 5% og 75%, og økningen til 75% i Frankrike er kommet ganske nylig.

 

Er enig i at timingen er noe suspekt i og med at Monaco har spilt så lenge i det franske seriesystemet, men jeg mener av prinsipp at alle lag i en liga bør rette seg etter et felles regelverk. At en klubb skal ha ubegrensede midler i tillegg til bare måtte betale en fjerdedel av lønna blir det for dumt, egentlig. Skjønner godt at de andre klubbene er mindre fornøyde med hvordan ståa er.

Lenke til kommentar

Jeg stusser veldig på hvorfor neymar er i barca sitt søkelys i det hele tatt.

Spesielt etter å ha lest zlatan boken...

Nå kjenner jeg ikke neymar på noen som helst måte, men han og di fleste brasilianere slår meg ikke som den med "skoleflink-gutt"-mentalitet, som åpenbart må til for å være i barcelona.

Han er åpenbart ett av verdens største talenter, men i mine øyne kan han fort bli en robinho med tanke på at fysikken er så som så... men, så kan han jo for all del bli en ny messi også.

 

Edit: Ang, videoen om ronaldinho oppforbi, trist han ikke ble tatt ut i confederations cup. Hadde definetivt gjort turneringen mer interessant å se på, men antar brasil vil la unge talenter få sjansen.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Spent på om Neymar i det hele tatt er så god som enkelte skal ha det til eller om han bare blir en stor oppskrytt spiller. Jeg forventer, utifra hva jeg har lest om Neymar og hvor mye han blir skrytt opp:

 

- Slå Messi sin rekord om å bli verdens beste spiller 3 år på rad.

- Få Messi og Ronaldo til å se ut som juniorer

- Sette ny rekord i antall scoringer på en sesong i La Liga.

- Slå Messi sin rekord om antall scoringer på et år.

- Vinne VM med Brasil, CL, cup og ligaen med det laget han skulle gå til.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Deg om det, men Neymar har fått utrolig mye skryt uten å ha gjort seg bemerket og fortjent til den. Han har vært god i den brasilianske ligaen, som ikke er i nærheten av de ligaene vi følger med på. Han blir sett på verdens største talent og det til tross for de fantastiske fotballspillerne som allerede nå har bevist at de takler PL og La Liga.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Grant Wahl ‏@GrantWahl 1h

Robbie Rogers joining LA Galaxy, will make history as 1st openly gay athlete in Major League Soccer. Big moment in US sports.

 

Gjør det vel attpåtil ennå vanskeligere for seg selv ved å gjøre det i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...