Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forlot pub på grunn av antall innvandrere.

 

Herregud, selv om det var et høyt antall innvandrere under CL-finalen i fjor så forlot jeg da ikke puben av den grunn.

Noen er jo ukomfortable med alle som er mørkere i huden enn seg selv.

 

Er da ikke noe galt med å påpeke at ens favorittsted ikke lengre er det på bakgrunn av faktorer som gjør at en føler seg utilpass? Det at det trekkes konnotasjoner mellom innvandrer og mørkhudete er noe jeg strengt tatt ikke skjønner meg på. Alltid et evig dramaskrik bare en politisk affiliert person sier noe i dagens samfunn, det er unødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er da ikke noe galt med å påpeke at ens favorittsted ikke lengre er det på bakgrunn av faktorer som gjør at en føler seg utilpass? Det at det trekkes konnotasjoner mellom innvandrer og mørkhudete er noe jeg strengt tatt ikke skjønner meg på. Alltid et evig dramaskrik bare en politisk affiliert person sier noe i dagens samfunn, det er unødvendig.

 

Problemet er jo at han uttaler seg om mørkhudede på en veldig stereotypisk måte og hvordan han uttalte seg på Twitter (noe han beklaget).

En ting er å være politiker, men da burde man kunne uttale seg på et offentlig forum på en ordentlig måte.

 

Dessuten hadde han aldri forlatt puben var det engelskmenn, svensker, sør-afrikaner osv osv, da han ikke ville ha "sett" de.

 

Jeg kjøper ikke argumentasjonen hans, og hele den "de kan ikke integreres hvis de er i slike grupperinger" er vrøvl fra ende til annen.

Carl I Hagen ville da ha hatt lettere for å prate med nordmenn på norsk i Spania enn en spanjol, det betyr ikke nødvendigvis ikke at han ikke ville innfunnet seg med normene og skikkene der nede.

 

Forlat puben for hvilken grunn du vil for min del, men ikke gjør det til en politisk sak med å påstå at slike "grupper" er bevis på at noe må gjøres med integreringen i Norge.

Mørkhudede må da søren meg få gå på pub i Norge i en vennegjeng uten at hvite rike nordmenn skal føle seg truet.

 

Da er det de som må ta et oppgjør med seg selv først og fremst, men det er min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jack Lang ‏@snap_kaka_pop

The 14-year-old was hit by a flare, which was allegedly lit by #Corinthians fans in Oruro. Medics say he died immediately.

 

Jack Lang ‏@snap_kaka_pop

#Corinthians coach Tite: "I'd swap my World Club Cup medal for the boy's life. Our thoughts are with [his family]."

 

Viser at disse greiene ikke er så uskyldige som det kan virke som.

Lenke til kommentar

95 % av de som drar til stadion drar kun for å se på kampen. Folk som holder på med dette tullet kan heller vente til nyttårsaften, eventuelt melde seg på sirkus der de fritt kan holde på slik de vil.

Hvor er kildene dine?

På 90 tallet var det ca 50% av folkene som gikk på kamper i allsvenskan der for å se/høre på livet først og fotballen kom i andrerekken.

Kilde: Kampen om tribunen

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Har ikke noen kilder på det. Du må gjerne fortelle meg hva bluss og røykbomber har med fotball å gjøre.

Det har med stemningsoppbygging. Å støtte laget, få giret opp stemningen.

Å skape en intens ramme rundt kampen.

Det er en del av supporterkulturen.

Men det er kanskje for mye å forvente at anglofile nordmenn under 30år skal forstå?

 

Hva har sang, supportere eller tilskuere med fotball å gjøre?

Endret av PatSharpX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så det er ikke mulig å fyre opp stemningen på stadion uten å legge røykskyer over hele anlegget?

Joda, det er fult mulig å feire nyttårsaften uten fyrverkeri også.

Men det er veldig moro når det blir en del av kvelden.

 

Men alt med måte. Jeg er fan av pyro og røyk, men det skal gjøres forsvarlig.

I Vålerenga er det vel 4 stk som faktisk har utdannelse innenfor pyroteknikk, disse har visstnok holdt interne kurs også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...