Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FY FAEN Å BRA HÆLJ! En slik helg har jeg venta lenge på!

Selv om vi slapp oss ned etter at Ledesma ble utvist så klarte vi å berge 3 poeng i land!

Eneste som var sykt skuffende var situasjonen med Baptista (Hvor han presterte å skyte fra midtstreken), han kunne likeså greit ha lagt ballen videre på venstrekanten hvor en eller annen smart Roma-fyr hadde setti fart!

Lenke til kommentar

Baptista scoret og Roma vinner uansett Derby della Capitale, noe som er et stort pluss for moralen. Man kan ikke akkurat si at Giallorossi har vært på topp verken lagmessig eller spillemessig, forhåpentligvis kan dette gi en liten boost foran kampene den nærmeste tiden. Hver kamp blir en cupfinale om Scudettoen ikke skal legges på hyllen for godt. Personlig avskriver jeg Romas gullsjanser her og nå, for seksten poeng er utrolig vanskelig med Milan og Inter i form.

Lenke til kommentar
Hepp. Store følelser i sving under Derby delle Capitale, den kampen lever sitt eget liv.

Høyreekstremistene i Lazios Irrudicibili mot Romas mer sosialistiske. Ble det bråk i Curva nord eller sur i kveld?

Bråk og bråk, inntil det ikke har skjedd drap så anser jeg det ikke som direkte bråk (faktisk), jeg har ikke sett noe trøbbel eller hørt noe om det, det får vi evt svar på i morgen. Men jeg forventer meg det..

...At Roma tar ned de jævlene :p

Lenke til kommentar

Bare så det er klart før diskusjonen går videre hen, jeg er ikke direkte Roma-fan. Det er bare mitt favorittlag i Serie A.

Thiago Neves? Brasilianeren som ble kjøpt av Hamburg for å erstatte Rafael van der Vaart? Jeg er usikker, han hadde sikkert kunne bekle venstrekanten i Romas 4-2-3-1-system, men om han hadde styrket laget særlig mye mer enn det Menez har gjort tviler jeg på. Han står ifølge lagets offisielle hjemmesider oppført med intet mer enn seks kamper for HSV og ingen scoringer, og har med andre ord ikke imponert nok til å spille seg inn i startelleveren.

Nå er ikke Hamburg noe dårlig lag, så det er sagt, og på midtbanen finner vi gode spillere som de Jong, Jarolim og tyskeren med det sinnsyke skuddbenet Piotr Trochowski, men om ikke Neves har fått til noe stort i Bundesliga vet jeg ikke om han hadde gjort det mye bedre i Serie A. Han virker som en teknisk god spiller ut i fra det lille jeg har sett fra ham i brasiliansk serie, men en instant hit i Rom? Jeg tviler.

Lenke til kommentar

Har sett endel Hsv kamper med Thiago N. på banen, og tro meg han har imponert. Dessverre så spiller ikke Hsv alltid med typiske vinger.

Han er absoluttt en frisk type, freshe finter/driblinger og ikke minst har han fart. Hadde vi kjøpt han isteden for Menez hadde vi hatt en type som allerede er på et svært svært høyt nivå, å gå fra Ligue 1 og over til Serie A er en stor overgang, og å tro at Menez skulle ta Serie A med storm er og var utrolig urealistisk, men det virker som om Roma virkelig trodde på nettopp dette :)

Jeg kan jo seff ikke bastant si at han hadde blitt en stor hit, men jeg velger å tro det på bakgrunn av det han gjorde i brasil og i Hsv (Hittil) ;)

Uansett så føler jeg vi trenger en ny kant, og jeg ønsker meg en brasilianer som både har teknikk, fart og 2 % forståelse for spillet, sistnevnte blir kanskje å ta i litt :p

Lenke til kommentar
Hadde vi kjøpt han isteden for Menez hadde vi hatt en type som allerede er på et svært svært høyt nivå, å gå fra Ligue 1 og over til Serie A er en stor overgang, og å tro at Menez skulle ta Serie A med storm er og var utrolig urealistisk, men det virker som om Roma virkelig trodde på nettopp dette.

Vel, tenk litt over det du skriver. Hva høres mest safe ut? En klassisk fransk ving med et internasjonalt snitt som beviste at han hadde potensialet til å bli blant de beste i sin posisjon i Ligue 1, eller en brasiliansk spiller som kun har bevist noe i den brasilianske ligaen? Det ville ha vært et større risikoprosjekt å hente Thiago Neves enn å hente Menez, som ikke har vært så katastrofal som enkelte vil ha det til. La ham vokse seg varm i trøyen, for jeg er sikker på at han kommer til å gjøre det skarpt i Serie A.

Så er også Roma flinke på det punktet, nettopp å gi spillere tillit. Det tok også tid før Vucinic spilte seg varm.

Samme med Mancini.

Lenke til kommentar

Nå hadde Thiago Neves kostet halvparten av det Menez ville gjort, ihvertfall fikk Hsv han for 5.6 mener jeg å huske ;)

Hvis du hadde sett enkelte Monaco kamper så hadde du sett at Menez ikke alltid var på samme nivå. Jeg har fulgt han nøye siden han startet opp i Sochaux-trøya, og fra han var 16 og til nå så har han ikke utviklet seg nevneverdig, og den gutten har blitt satset stort på i vær eneste klubb han har vært i (altså monaco og S.)

Det jeg mener med Menez er ikke at han er dårlig på noen måte, han har et Ekstremt topp potensialet, men det jeg stiller litt spørsmålstegn ved er om han kommer til å bli stabil nok :hmm:

Tho, Menez har overhode ikke vært dårlig i roma-trøya (?), de få minutta han har kommet inn har han i det minste vist glimt av storhet, men igjen: Det er bare i glimt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...