Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rant tid!

Sitter ser chelsea-reading (tilfeldig, ikke rettet imot noen av lagene), og det er en ting som jeg er såååå forbanna lei av i dagens fotball!

Alle fotballspillere klager på ALT!

Dette er PROFESJONELLE fotballspillere! Er du i en duell så vet du selv om du skal ha et frispark eller ei! Så HVORFOR roper du etter dommeren eller vifter med armene etter dommeren når det IKKE er frispark? Samme teller hvis du har felt en spiller! Det er så utrolig meningsløst! Du kan ikke lenger se et hardt skudd bli blokkert av ballene til en fyr lenger uten at 2-3 spillere roper etter hands! Eller hver ball som går utover sidelinjen, så ser du 3-4-5 mann som vifter med armen allerede før ballen er gått ut! Dette er destruktivt for fotballen, og det er ihvertfall IKKE fair play!

Dette forslaget er tatt utav løse luften i forbifarten, men man burde innført at dommeren sin avgjørelse kan bli prøvd 3 ganger iløpet av en kamp, slik som i NFL! Vifter en DASS fotballspiller med armene fordi han tror han så midtstopperen handse, så teller det som 1 prøvelse! Dette vil få slutt på den uendelige gestikuleringen imot dommeren!

Lenke til kommentar

Skriver under på den Corey. Alt for mye syting, ser ikke nærheten av den samme sytinga i hockey eller håndball.

Og den "ta opp hånda på hver jævla avgjørelse", gi dem kort. De tar til og med hånda opp når det er 100% sikkert at det ikke er deres frispark/innkast/corner. Har rett og slett blitt en vane og en refleks.

Lenke til kommentar

Og den "ta opp hånda på hver jævla avgjørelse", gi dem kort. De tar til og med hånda opp når det er 100% sikkert at det ikke er deres frispark/innkast/corner. Har rett og slett blitt en vane og en refleks.

Det er nettopp dette som er poenget! Det har liksom blitt akseptert at selv den minste avgjørelse blir overprøvd av alle spillerne! Det har blitt en "han gjør det, så da gjør jeg også det"-greie. Er dette barnehage eller? Nei!!!! Dette er multimillionærer! Man bør ha mer respekt for spillet enn det som så, for denne retningen som spillet beveger seg i, er langt utenfor hva mitt toleranse-nivå angår.

Så er også spørsmålet: teknologi. Hva vil det eventuelt innføre? Jeg er kanskje en romantiker, men jeg synes det gir en ekstra nerve i spillet at det er en menneskelig faktor. Hvis ikke blir spillet stykket opp, slik som i NFL.

Lenke til kommentar

Morsom start... for noen iallefall. Milan var egentlig mye verre enn jeg hadde forventet, helt tannløse. Får man ikke inn noe skikkelig i den kommende uken(ikke Kaka) kan det bli en grufull sesong. Kommer til å bli fullstendig latterliggjort i CL iallefall. Inter veldig solide, vinner 3-0 borte mot Pescara. I tillegg har man A. Pereira(ble kjøpt for €10mill+bonuser. Chelsea fikk vel nei på €25mill i fjor? Et realt kupp) + Handanovic i bakhånd. Napoli vinner med samme sifre borte mot Palermo. Roma snubler hjemme mot Catania, mye takket være Catanias to offside-mål. Sånn går det når man snakket for høyt om visse institusjoner, Zeman...

--

Neste helg er det forøvrig duket for den første store kampen. Inter-Roma. Sannsynligvis med et nesten fullsatt Meazza. Totti..Cassano..Sneijder..Zeman. Kommer garantert til å bli et fyrverkeri.

Lenke til kommentar

Flere som syntes kommentatorene på Canal+ er fullstendig katastrofe?

Noen av dem. Heggelund er grei, liker stemmen hans, også et pluss at han faktisk legger litt arbeid ned i forberedelsene. Han farer noen ganger med alvorlig feilinformasjon men det går stort sett greit. Bra at han iallefall viser en viss entusiasme for italiensk fotball, det trenger vi her til lands. Øivind Johannessen og Endre Osnes er helt krise. Hva gjelder de spanske er Espen Tvedt ganske grell, liker Magnar Kvalvik(som med PJH - forfriskende å høre noe annet enn østlandsdialekt). Petter Veland er også et unikum, selv om han ikke kommenterer.

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar

Sånn går det når man snakket for høyt om visse institusjoner, Zeman...

Du vet like godt som meg at det ikke er Zeman som upåvirket sier dette. Når Zeman har pressekonferanse og det første spørsmålet er "Hvor mange scudetti har egentlig Juventus?" - Hva skal man egentlig svare? Det er jo journalistene som trenger noe å skrive om. Zeman har aldri angrepet Juventus siden han ble ansatt igjen...

Lenke til kommentar

Sånn går det når man snakket for høyt om visse institusjoner, Zeman...

Du vet like godt som meg at det ikke er Zeman som upåvirket sier dette. Når Zeman har pressekonferanse og det første spørsmålet er "Hvor mange scudetti har egentlig Juventus?" - Hva skal man egentlig svare? Det er jo journalistene som trenger noe å skrive om. Zeman har aldri angrepet Juventus siden han ble ansatt igjen...

Litt ironisk med to offsidemål i mot i første offisielle seriekamp etter hans retur til Serie A, synes du ikke? Mediavrøvl eller ei. (nei, jeg tror ikke på noen konspirasjon bare så det er sagt. Var forøvrig ment mest som en fleip)

Lenke til kommentar

Fantastisk mål av Roma nå! Nesten umulig vinkel!

Herlig kamp!

Har aldri skjønte meg på folk som mener at italiensk fotball er kjedelig!?

Tror nok det er stereotypien om at Italia er filmingen og det røde kortets land som henger igjen. Det var iallefall dette som var igjengående argumenter når jeg vokste opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...