Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Forsåvidt greit men jeg synes overgangssummen var laber. Zlatan er snart 31 og Thiago Silva lider av skadeproblemer. Men hele overgangen avhenger av at pengene brukes riktig, og, slikt jeg ser det akkurat nå, så kan det være litt som å vinne i lotto. Dede som direkte erstatter av Thiago Silva, det er mange spørsmål knyttet til han; tar han nivået, er han klok nok etc. Kolarov og Lass er viktige supplementer, spesielt sistnevnte i en regista rolle. Det spørs også på hvordan troppen reagerer, det er klart Milan har vært avhengige av Zlatan, vil de takle de ekstra arbeidsoppgavene et slikt salg medfører? Spillet må redefineres uten Zlatan. Dzeko tror jeg kan bli en kanonsignering, men hvem vet, kanskje Milan henger seg på RvP-toget...

Lenke til kommentar

Totalt utenkelig at RVP ender opp i Milan, spør du meg. Høye lønnskrav(apropos Ibra), forlater Arsenal for å vinne noe. Da går du ikke til et mildt sagt middelmådig Milan-lag. Angående Dede signerte han så vidt jeg vet akkurat ny kontrakt med Vasco. I tillegg brukte vel Milan opp sin non-EU kvote på Gabriel (lol). De det snakkes varmest om nå hva gjelder erstattere er vel Rolando, Astori, Tevez og Dzeko. Og eventuelt Destro da, om Binho skulle dra.

Lenke til kommentar

Totalt utenkelig at RVP ender opp i Milan, spør du meg. Høye lønnskrav(apropos Ibra), forlater Arsenal for å vinne noe. Da går du ikke til et mildt sagt middelmådig Milan-lag. Angående Dede signerte han så vidt jeg vet akkurat ny kontrakt med Vasco. I tillegg brukte vel Milan opp sin non-EU kvote på Gabriel (lol). De det snakkes varmest om nå hva gjelder erstattere er vel Rolando, Astori, Tevez og Dzeko. Og eventuelt Destro da, om Binho skulle dra.

Salget av Ibra er åpenbart ikke pga lønnen slikt Berlusconi ønsker å fremstille det - Det er naturlig å tenke seg at det bare er et argument han ønsker å gjemme seg bak. Middelmådig? Milan solgte kanskje sin viktigste brikke men det vil frigjøre ekstra spillerom for de andre - De vil ta igjen dette, om det er tilstrekkelig er en helt annen sak. Men Milan er på langt nær middelmådig, på papiret så er det fortsatt Italia's nest beste klubb - Med god avstand.

Stemmer, men den inneholdt vel også en klausul, kontrakten ble vel også bare fornyet med ett år. Uansett så er han et risiko-kjøp. Astori kan fort være på vei ja, forunderlig at han, helt ut av det blå, avslo Spartak Moskva - Og begrunner det hele med at han vil vie sin karriere for Cagliari. Mye mulig agenten fikk indikasjoner på at Thiago Silva var på vei ut...

Lenke til kommentar

Enig i at Milan enda er Italias nest beste klubb. Soleklart bedre enn resten? Uenig. I tillegg sier det jo strengt tatt ikke så veldig mye å være Italias nest beste klubb i disse tider. Spør du meg har ikke Milan mer enn to klassespillere pdd; Cassano og Prince. Hva gjelder hvorfor Zlatan nå forlater Milan er jeg enig i at det er mer sammensatt. Dette er jo Milans siste sjanse til å cashe ut på Zlatan, før han (sannsynligvis) ville forlatt klubben gratis om to år. Sånn sett er det bra for Milan at han blir solgt nå. Aftonbladet, som iallefall treffer noen ganger hva gjelder Zlatan, oppga at Milan ga ham et ultimatum: enten går du kraftig ned i lønn og signerer en kontrakt til 2016(?), ellers blir du solgt. Det at Milan egentlig ikke hadde råd til Zlatan er vel ganske åpenbart.

e:

205328_450232298350325_903253486_n.jpg

Spillere som har forlatt Milan nå i sommer.

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar

Snittalder på godt over 30 på den gjengen der... Og snittlønn som sikkert er temmelig høy også?

Med bare de spillerne så har man halvert lønningene antageligvis mer. En annen tin er at det er klubbene i Italia som betaler skatten, så når en spiller vil ha 1 mill i euro så får han 1 mill euro, i motsetning til andre land hvor spilleren må bruke litt av lønningen til skatten. Vanlig inntektsskatt er høyere i Italia enn Norge.

Av de gamle som er på den lista så kan man egentlig kun gi godkjent til Nesta, Inzaghi og Roma.

Nå er ikke Zlatan og Silvia, Paris spillere enda pga lønningene.

Samtidig så kan man sette et stort spørsmålstegn til hvorfor Milan ikke solgte Pato for 50 mill euro i januar, gutten som kun er på sykestua.

Lenke til kommentar

Generelt sett så synes jeg ikke Milan har noen klassespillere i det hele tatt, fuoriclasse, men nå legger jeg muligens også lista litt høyt. Tingenes tilstand i Italia er ikke så dårlig som enkelte vil ha det til, det er mange lag som har gode forutsetninger til å bite godt fra seg allerede denne sesongen. Litt kjipt at Udinese valgte å selge halve laget til søple priser, forhåpentligvis så var det ikke Pozzo selv som godkjente salgene, for det her er oppsigelsesgrunnlag for Larini.

Ang Aftonbladet og den teorien så er jeg ikke helt på bølgelengde, Zlatan ville blitt 35 når kontrakten var ferdig - Det er nokså optimistisk å tro at Zlatan vil briljere på et like høyt nivå da som nå. Hvem var det som egentlig skrev artikkelen, ikke si det var Simon Bank?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Synes også det var litt rart, spesielt med tanke på at L'equipe/GDS etc. ikke plukket det opp. Greier dessverre ikke spore opp artikkelen nå, leste den for noen dager siden. Og siden den gang har det jo kommet hundrevis av nye Zlatan-artikler fra Aftonbladet. Tipper det enten var Bank eller Wegerup iallefall!

---

Nå er forøvrig overgangen for Thiago Silva offisiell. PSG betaler €42mln euro. Zlatan blir sannyligvis klar på mandag.

Forøvrig:

Axx4jsECMAA2h01.jpg

Axx3ndzCEAAfnvA.jpg

Haha.

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar

Er vel fordi OL egentlig er for amatører, og ikke profesjonelle. I boksning er det vel bare amatører som deltar.

Men blir jo feil når basketgutta fra NBA er med, og tross alt er de fleste (alle) u23-spillerne proffe. Er vel sikkert noe med at FIFA og IOC ikke blir eninge om hvem som skal betale for at spillerne blir borte fra klubbene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...