KjellV Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Brasil. Ser ikke ut som den sendes på norske kanaler. Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Fy faen for en kamp! må være årets kamp! messi hattrick og greier kjipt med to røde på slutten der av lavezzi og marcelo Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Regner med du tenker på Iniesta i går? Var ikke helt sikker selv. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Ja, tror det. Hadde ikke sagt noe på om det hadde blitt avblåst på Iniesta i går. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Regner med du tenker på Iniesta i går? Var ikke helt sikker selv. Helt riktig. Prøve å finne det ut, men vart ikkje så mye klokere. Såg en artikkel ang en Vålerenga situasjon, der dommeren sa at aktiv skulder ikkje er hands, men var en eldre artikkel. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Måten Iniesta brukte den på tror jeg hvertfall ikke er lov. Han løfter jo armen opp for å få til en "grop" med hjelp av armen, som vel var i ballen den også? Men å typisk trikse den med skulderen er lov (slik mange brasser gjør). Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Det er fullt lov å bruke skulderen slik Iniesta gjorde. Nettopp fordi ballen treffer skulderen og ikke hånden. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Denne diskusjonen dukker opp minst én gang i året. Det er ingenting som heter "aktiv skulder" lenger. Det er årevis siden man dømte for aktiv bruk av skulder, men kommentatorer bygger opp under myten, fordi de ikke klarer å lære seg regelverket. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Fant litt statistikk over straffer: Sportspsykologer ved University of Chichester i England har forsket på om fargen på keeperens klær har betydning. De ba 40 spillere skyte flere titalls straffer hver på en keeper gjennom en uke, der keeperen byttet farge på trøya. Statistikken viste at spillerne bare scoret på 54 prosent av straffene når keeperen hadde på seg rød trøye. Med gul trøye scoret spillerne på 69 prosent av skuddene, med blå på 72 prosent og på 75 prosent når keeperen hadde grønn trøye. Hvorfor er det ikke da blitt standard at alle keepere bruker røde drakter? Det er ikke akkurat knyttet like mye følelser til keeperens draktfarger, som med resten av laget, så det er rart ikke alle klubber bruker det. Endret 22. juni 2012 av Olum Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Fordi keeperdrakten må være i en annen farge enn draktene ute på banen. Da forsvinner muligheten for samtlige som spiller for/mot et lag som spiller i rødt. Da er det nesten lurere å bare slenge hele laget i rødt. Har hørt at det også har en positiv psykisk innvirkning på laget som har de røde draktene. Endret 22. juni 2012 av Stonemeister Lenke til kommentar
Olum Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Godt poeng Fordel for de lagene som har røde drakter i dag, men jeg tviler på om andre lag ville byttet. Jeg klarer ikke å se for meg Enga i røde drakter, samme hvor mye psykologisk effekt det ville hatt. Hirschfeldt derimot, burde droppet den grønne drakta til fordel for en rød en. Endret 22. juni 2012 av Olum Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Cardiff bytter vel nå om fra blå til rød. Ganske stort sprang. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Og fansen setter jo voldsomt stor pris på det. Spesielt når kallenavnet til laget er "The Bluebirds". Tipper den blå bortedrakta til Cardiff vil overgå hjemmedrakta ganske kraftig i salgstall, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Er vel også forsket på at lag med hvite drakter ser flere ut enn et lag med f.eks blå drakter. Høres merkelig ut, men er visnok slikt. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Godt poeng Fordel for de lagene som har røde drakter i dag, men jeg tviler på om andre lag ville byttet. Jeg klarer ikke å se for meg Enga i røde drakter, samme hvor mye psykologisk effekt det ville hatt. Hirschfeldt derimot, burde droppet den grønne drakta til fordel for en rød en. Cardiff bytter vel nå om fra blå til rød. Ganske stort sprang. Det er vel nettopp pga den effekten at Cardiff bytter. Dessuten er det også årsaken til at Bill Shankly innførte helrødt i Liverpool i sin tid (dette visste du naturligvis, Hyperio?). Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Real Betis player Miki Roqué passed away on Sunday. http://www.ligabbva.com/news/2012/06/24/betis-mourn-miki-roque.html Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Godt poeng Fordel for de lagene som har røde drakter i dag, men jeg tviler på om andre lag ville byttet. Jeg klarer ikke å se for meg Enga i røde drakter, samme hvor mye psykologisk effekt det ville hatt. Hirschfeldt derimot, burde droppet den grønne drakta til fordel for en rød en. Cardiff bytter vel nå om fra blå til rød. Ganske stort sprang. Det er vel nettopp pga den effekten at Cardiff bytter. Dessuten er det også årsaken til at Bill Shankly innførte helrødt i Liverpool i sin tid (dette visste du naturligvis, Hyperio?). Seint svar, men ja. Uansett, skulle det vise seg at f. eks. gult var den beste draktfargen ville jeg ikke helt uten videre bare takket ja til det akkurat. Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 http://www.youtube.com/watch?v=bu7LquvfeQA&feature=youtu.be Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå