Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå spiller Messi på samme landslag som Agüero, Tevez, Di Maria, Higuaín, Cambiasso, Lavezzi osv osv. Er ikke Alexander Tettey og Bjørn Helge Riise han spiller med.

Ikke enig i det hele tatt at de andre Argentina-spillerne stopper opp når Messi får ballen. Det som derimot skjer, både på Barcelona og Argentina er at en del av taktikken er at Messi skal ha så mye ball som overhodet mulig. Da spesielt i Argentina siden de ikke har den samme ballsikre midtbanen.

Når jeg ser Argentina føler jeg at treneren ønsker at det er Messi som skal avgjøre ting, mens spillere som Agüero og Higuain må finne seg i å være statister. Da er det heller ikke rart at de ikke vinner når motstanderen klarer å kontrollere Messi. I tilegg til at de har et rufsete forsvar.

Lenke til kommentar

Hva må han gjøre med landslaget? Messi er en mann og kan kun utrette så-så mye. Selv om han scorer mye er han ikke et helt lag alene. Ligger flere videoer på youtube som viser hvordan alle de offensive spillerne til Argentina ofte stopper helt opp når Messi får ballen, som om de forventer at han skal gjøre noe magisk og vinne kampen alene.

Jeg er ikke uenig med deg. Men om han ikke vinner noe med landslaget kommer det fortsatt alltid til å være noen som påstår at Maradonna, Zidane, Pelé var større fotballspillere enn Messi fordi de i tillegg til å være fantastiske spillere på sin tid også vant VM. Det jeg sier er at når han da vinner VM med Argentina, så vil det ikke lenger være et argument.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...