Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Forskjell på prestasjon og underholdning. Personlig kan jeg ikke overbevise meg selv til å like eller mislike en bestemt type fotball, det bare kommer naturlig. Antar at folk flest er med meg i tanken om at det er kjedelig å se den typen Chelsea sto for, i og med at den fotballen innholder mindre bevegelse og færre "vanskelige" ting. Grunnen til at underlegne lag bruker denne taktikken er fordi den er enklere å bruke enn måten f.eks Barcelona spiller på. Blir det samme som når jeg spiller Street Fighter/Tekken for første gang og bare trykker febrilsk på knappene uten at jeg vet hva jeg gjør. Det vil alikevel gi meg et bedre resultat mot en veteran som kan spillet inn og ut i forhold til ha jeg hadde greid om jeg hadde prøvd å spille "ordentlig". Selvsagt hadde det vært mer imponerende om jeg hadde fått suksess ved sistenevnte taktikk.

 

Håpløst avsnitt... Haha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, nei. Grei refereranse. Jeg forstår hva du mener, men jeg har alltid oppfatta deg som en over-gjennomsnittelig klok fyr, selv om vi bare har "diskutert" noe så banalt som fotball. Derfor er jeg overraska over at du kan si at å forsvare seg mot det som er hugget i stein, nemlig at Barcelona er et av TIDENES fotballlag er ikke er en "vanskelig" ting å gjøre. I tillegg. Hvem er egentlig det beste angripende laget: Det som prøver 100 ganger og scorer 2, eller det laget som prøver 2 ganger og scorer 2? Fortjent at Chelsea gikk videre? Såklart.

 

Angrer på at jeg i det hele tatt gadd. All den tiden jeg har kasta bort på fotball. Bah.

Lenke til kommentar

Dette er bare en løs påstand, mener ikke å fornærme noen, men hvor langt ut på jordet er jeg dersom jeg sier at folk heier på Barca fordi de er gode og på Madrid fordi det er "populært" å hate Barca?

 

Nå mener jeg selvfølgelig ikke alle, men heller 14-åringene som er blodfan av 1736538456 forskjellige lag i løpet av en sesong.

Lenke til kommentar

Dette er bare en løs påstand, mener ikke å fornærme noen, men hvor langt ut på jordet er jeg dersom jeg sier at folk heier på Barca fordi de er gode og på Madrid fordi det er "populært" å hate Barca?

 

Nå mener jeg selvfølgelig ikke alle, men heller 14-åringene som er blodfan av 1736538456 forskjellige lag i løpet av en sesong.

 

Ja du er forbanna langt ute på jordet. Det finnes vel knapt en 14-åring der ute uten en barca-drakt i skapet.

Jeg har alltid likt Real, og kan egentlig ikke se hvor du finner disse 14-åringene fra.

Lenke til kommentar

Dette er bare en løs påstand, mener ikke å fornærme noen, men hvor langt ut på jordet er jeg dersom jeg sier at folk heier på Barca fordi de er gode og på Madrid fordi det er "populært" å hate Barca?

 

Nå mener jeg selvfølgelig ikke alle, men heller 14-åringene som er blodfan av 1736538456 forskjellige lag i løpet av en sesong.

 

Ja du er forbanna langt ute på jordet. Det finnes vel knapt en 14-åring der ute uten en barca-drakt i skapet.

Jeg har alltid likt Real, og kan egentlig ikke se hvor du finner disse 14-åringene fra.

 

Først sier du jeg er helt på jordet, før du bekrefter påstanden min, før du tilslutt sier jeg tar feil igjen?

Lenke til kommentar

Dette er bare en løs påstand, mener ikke å fornærme noen, men hvor langt ut på jordet er jeg dersom jeg sier at folk heier på Barca fordi de er gode og på Madrid fordi det er "populært" å hate Barca?

 

Nå mener jeg selvfølgelig ikke alle, men heller 14-åringene som er blodfan av 1736538456 forskjellige lag i løpet av en sesong.

 

Ja du er forbanna langt ute på jordet. Det finnes vel knapt en 14-åring der ute uten en barca-drakt i skapet.

Jeg har alltid likt Real, og kan egentlig ikke se hvor du finner disse 14-åringene fra.

 

Først sier du jeg er helt på jordet, før du bekrefter påstanden min, før du tilslutt sier jeg tar feil igjen?

 

Åhå.. Har litt kamphode nå. Leser ting litt som jeg vil lese dem.

 

Jeg vil anta at det finnes horder av barca-fans der ute, pga det har blitt "in" å like barca. Ja di er gode, men nå har det blitt mer en dilte ting spør du meg.

Lenke til kommentar

Hehe, nei. Grei refereranse. Jeg forstår hva du mener, men jeg har alltid oppfatta deg som en over-gjennomsnittelig klok fyr, selv om vi bare har "diskutert" noe så banalt som fotball. Derfor er jeg overraska over at du kan si at å forsvare seg mot det som er hugget i stein, nemlig at Barcelona er et av TIDENES fotballlag er ikke er en "vanskelig" ting å gjøre. I tillegg. Hvem er egentlig det beste angripende laget: Det som prøver 100 ganger og scorer 2, eller det laget som prøver 2 ganger og scorer 2? Fortjent at Chelsea gikk videre? Såklart.

Så klart er det vanskelig, men alt er relativt. Hercules klarte jo å slå Barcelona på Nou Camp på en mer overbevisende måte ifjor, sånne ting skjer av og til, men det er litt tilfeldig/flaks. Ser ikke helt denne trangen til at alt trenger å være så forferdelig rettferdig hele tiden. Fotball er en sport som legger opp til at lag dårligere lag kan få suksess. Var det helt fortjent at Portsmouth slo ut Man Utd i kvarten i FA Cupen 07/08 også? Eller er det bare dommerfeil som avgjør om en seier er fortjent eller ikke?

 

Det siste poenget ditt må du vel skjønne er merkelig. Greit nok at det er 100 vs 1 forsøk, men premissene for forsøkene kommer jo ikke til grunn i et slikt argument. Det er en større prestasjon å putte på 1 av de 100 om det er den kinesiske mur man må igjennom, i forhold til blank kasse til det laget som får det ene forsøket.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg? Tyskland og Englands beste lag kom ikke videre fra gruppespillet en gang. Umulig å dømme noe på bakgrunn av 1 år med sluttspill.

Enig. Det beste er å basere seg på UEFA-statistikken som går over fem år, og den toppes fortsatt av PL. En ting den statistikken ikke plukker opp er nivået på klubbene som ligger på midten og i bunnen av tabellen, og der er England enda bedre.

Endret av Geir M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...