Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Meget imponert av Juventus etter i går! 2-0 mot Inter og ennå ubeseiret med 8 kamper igjen å spille.

PS: Kan dere ikke ta den Messi-Donaldo-diskusjons deres et annet sted. Hva kommer dere fram til denne gangen som dere ikke har kommet fram til de 800 andre gangene? Den diskusjonen er intet annet enn spamming å regne, syns jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du mener at denne saken er oppe og avgjort en gang for alle? Ingen parameter kan forandre seg i denne diskusjonen? Spillerne er akkurat like nå som de var for 3 år siden?

Så du mener at forrige gang denne diskusjonen var oppe var for 3 år siden og det har aldri blitt nevnt siden da? Poenget mitt er at ingenting har forandret seg på de 2 ukene sist dette ble diskutert. Det er det samme hver gang det har vært en runde i spansk fotball.

Lenke til kommentar

Så du mener at denne saken er oppe og avgjort en gang for alle? Ingen parameter kan forandre seg i denne diskusjonen? Spillerne er akkurat like nå som de var for 3 år siden?

Så du mener at forrige gang denne diskusjonen var oppe var for 3 år siden og det har aldri blitt nevnt siden da? Poenget mitt er at ingenting har forandret seg på de 2 ukene sist dette ble diskutert. Det er det samme hver gang det har vært en runde i spansk fotball.

Jo, Messi har blitt tidenes toppscorer i Barcelona.

Lenke til kommentar

Ok. Så det er forbudt å nevne Ronaldo og Messi for da definerer du det som den samme diskusjonen.

Det er LENGE siden det ble skikkelig diskutert dette. Pr. dags dato er det av en eller annen grunn opplest og vedtatt at Messi er mange hakk over Ronaldo.

Ronaldo banker inn mål etter mål og er tidenes raskeste med 100 mål i LaLiga. Får knapt spalteplass. Messi voksen en cm og det er hovedoverskrift.

Satt på spisse aktig....

Eg klarer ikke å si at den ene er mye bedre enn den andre. Akkurat i dag holder eg personlig en knapp på Messi sånn totalt sett, men det går ikke an å bli idiot bare fordi noen mener Ronaldo. Det er hvertfall ikke på bærtur.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er verre å påstå at f.eks Erik Huseklepp er verdens beste fotballspiller, for å si det sånn.

Messi/Ronaldo-diskusjonen blir man vel aldri ferdig med. Jeg personlig har alltid holdt en knapp på Messi, som er yngre enn Ronaldo (og dessuten er jeg Barca-fan), og i tillegg tidligere år har levert flere assist. I år er de dog mer like der også, så skillet blir mer og mer utvannet.

Dessuten (igjen, personlig mening) er Messi en mer fair spiller enn Ronaldo. Messi ruller generelt lite rundt og syter til dommeren og krever frispark og utvist motspiller.

Lenke til kommentar

Messi er flinkere med ball. Han gjør omtrent hva han vil med den, i hvert fall i mye større grad enn noen annen spiller på planeten. Han er bedre til å plassere ballen uansett om det er pasninger eller skudd og han har bedre ballkontroll.

Ronaldo er derimot en bedre atlet og har den fordelen at han har mer kraft i omtrent alt han gjør. Som fotballspiller er han derimot et hakk eller to under Messi.

Konklusjonen min er at Messi er en bedre fotballspiller. Å mestre fotball til fingerspissene, både med det å behandle ball og ha en langt bedre fotballforståelse gir Messi en større fordel på banen enn den fordelen Ronaldo har av å være et fysisk unikum.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Nei, det å mene at Ronaldo er best i verden er ikke å være på bærtur; det er så nærme man kan komme og likevel ta feil.

Det er opp til hver enkelt. Og da er det ikke feil hverken å synes Ronaldo eller Messi er den beste av de to.

Å påstå at noen har feil når de sier sin personlige mening, da er du vertfall på bærtur.

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Nei, det å mene at Ronaldo er best i verden er ikke å være på bærtur; det er så nærme man kan komme og likevel ta feil.

Det er opp til hver enkelt. Og da er det ikke feil hverken å synes Ronaldo eller Messi er den beste av de to.

Å påstå at noen har feil når de sier sin personlige mening, da er du vertfall på bærtur.

Min personlige mening er at Frank Strandli i sin tid var verdens beste. Prøv ikke å si at det er feil!

Lenke til kommentar

Jeg liker nok bedre å se på Ronaldo og jeg mener han får for lite oppmerksomhet sammenlignet med Messi, men fremdeles syns jeg det rett og slett er useriøst å hevde at han er best. Jeg gir dere to grunner:

1. Messi mye bedre mot gode lag. Ronaldo blir ofte litt usynlig, men Messi ser bare ut til å bli bedre mot skikkelig motstand.

2. Messi er en mye bedre tilrettelegger. Han er kanskje toppscorer, men det er få som tenker på at han faktisk også er assistkongen. Rundet akkurat 100(!) assist for Barcelona.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...