Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ronaldo>Messi ...everyday of the week.

 

Heheheh, for ett år eller to siden ble jeg småprovosert av slike uttalelser, hvordan kan noen mene dettte tenkte jeg. Nå i 2012 synes jeg bare synd på de som mener noe slikt. :hm:

 

Ja, tenk om alle skulle vært enig med deg. Sier vel mer om deg enn noe annet at du for det første klarer å bli provosert over at noen har egne meninger, OG at du nå har gått over til å synes synd på de med egne og andre meninger enn deg.

 

Good on you.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå vrir du veldig med det jeg sier, jeg synes ikke synd på alle som er uneige med meg. Men når det gjelder Messi/Ronaldo saken så blir det faktiskt som å si at ett grønnt tre er blått. Noen ganger går det faktiskt en grense på hva man kan ha egne meninger om, og bli tatt seriøst.

Lenke til kommentar

Nå vrir du veldig med det jeg sier, jeg synes ikke synd på alle som er uneige med meg. Men når det gjelder Messi/Ronaldo saken så blir det faktiskt som å si at ett grønnt tre er blått. Noen ganger går det faktiskt en grense på hva man kan ha egne meninger om, og bli tatt seriøst.

Det finnes meninger som er 100% feilaktige, men dette er ikke en av de. Cristiano Ronaldo har i 4-5 år nå vært anerkjent verden rundt som en av verdens 3 beste fotballspillere, det er ingenting lavpanna med å hevde at han er verdens beste. De fleste vil si Messi, deriblant jeg, med Ronaldo er definitivt med i diskusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lov å hevde at Ronaldo er verdens beste spiller. Jeg synes Messi har vært bedre denne sesongen, men å synes synd på noen som hevder at mannen som har scoret 45 mål på 42 kamper for et - i mine øyne - dårligere lag er trist. Messi har toppet seg selv hver eneste sesong, men jeg er ikke villig til å utrope han til tidenes spiller allerede. Jeg ser ikke på det som utenkelig at Ronaldo i løpet av de neste to/tre sesongene kan utkonkurrere Messi om tittelen som verdens beste fotballspiller - på kort sikt. Jeg tror allikevel at Messi vil huskes som tidenes beste når han legger opp. Jeg nyter hver dag jeg kan med den lille magikeren.

Lenke til kommentar

Hadde ikke Messi spilt hadde vi pratet om Cristiano Ronaldo som tidens beste, det er jeg rimelig sikker på. Og når Messi legger opp kommer vi til å prate om en ny spiler som tidenes beste.

 

Derfor synes jeg personlig at man skal vente med tidenes beste-praten til spilleren legger opp, da en oppfatning av en spiller kan endres ved tiden. Tidens toppnivå kan man selvsagt diskutere, men man kan ikke blande de to tingene.

 

Forøvrig flott å se på Buffon. Ser ut som han har full kontroll på alle redninger han gjør.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Jeje. Jeg mener Ronaldo er en bedre spiller og mer komplett enn det Messi er.

Ronaldo har vist oss og dominert to ligaer de 5 siste årene og jeg mener at han er verdens beste pdd. I år har han vært outstanding og bedre enn Messi imo.

Samtidig har ikke Ronaldo den midtbanen rundt seg som Messi har. Samtidig kan man jo også nevne at Messi er den som mister ballen flest ganger i hele La Liga... Sier sitt :p

 

Uansett, vi har diskutert denne forbanna diskusjonen gang på gang. Ingen som blir lei? :)

Endret av Chuck Bass
Lenke til kommentar

Argumentet om at "Ronaldo har prestert i to ligaer" har ingen mening. CL finalen mellom Barcelona og United - hvor CR spilte på United - beviser jo at dette ikke har mye å si. Han var elendig i den kampen, Messi var det motsatte. Selv om Messi spiller i La Liga og på verdens beste lag, så gjør han enkelte ting som ikke har noe å si liga. Det med at han har ekstrem lavt tyngdepunkt, teknikk, ballfølelse, pasningsfot, fart og ikke minst avslutninger. Se på lobbene til Messi som han gjør under stort press og det ser allikevel lekende lett ut.

 

Ronaldo leder en ting slik jeg kan se det. Nemlig luftstyrke og finter.

Lenke til kommentar

Greit, skudd og frispark også, men Messi er også god til å score på frispark. Itillegg har vel ikke Ronaldo scoret på frispark i årets La Liga?

 

I finter så legger jeg fintereportoar. Hvor mange forskjellige finter han klarer og gjør under kamp. Jeg synes - av det jeg har sett - at Ronaldo gjør langt flere finter og finesser enn Messi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok at Ronaldo er mer komplett dersom man ser hver ferdighet hver for seg, men fotball handler om hvordan man bruker disse ferdighetene sammen. På den måten er Messi mer komplett. Det kan man se på alle de forskjellige rollene han kan spille. Han kan være ren kant, ren spiss, trequartista, false nine, ballfordeler... Messi er eksepsjonell i en hver situasjon, mens Ronaldo ikke er like komplett i så måte, selv om han er dødleligere i enkelte situasjoner, spesielt med rom i høy fart mens hans skjærer innover i banen.

 

Det er uten tvil to fantastisk gode fotballspillere, og begge fortjener å være i diskusjonen rundt tidenes beste etter min mening. Messi er likevel såpass god, at han kan være sentralpunktet i Barcelonas spill, og er like mye involvert i oppbyggingen til sine egne mål som Xavi og Iniesta. Selv om Ronaldo har tatt steg på dette området i år, er det fortsatt et stykke opp etter min mening, og med mindre Messi går på en formdipp ala Ronaldinho, tror jeg Ronaldo for alltid kommer til å være en god nummer 2.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...