Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg mener at topplagene i Italia, Spania og Tyskland er bedre enn de i England. EL er kanskje ikke det man er mest motivert for, og det er dumt, for jeg mener det er plass til to Europa-cuper. EL er bare lagt opp helt, helt, helt feil.

Er dette bare basert på årets CL? Jeg er enig at det er en liten down for PL i år, likevel mener jeg topplagene i PL er mye sterkere enn i alle andre ligaer enn den spanske per dags dato.

 

Mye sterkere? Chelsea klarte seg med et nødskrik mot Napoli ... Så får vi nå se da, hvordan EPL faktisk står i forhold til portugisisk fotball.

Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt om Chelsea dro en Liverpoolsk kvalifisering til neste års CL. Komme nedenfor topp 4 på tabellen men vinner CL.

 

I så fall får ikke 4. plassen CL-kvalik, men går inn som høyeste plasserte engelske lag i EL, siden reglene ble endret nettopp etter at Liverpool ikke klarte 4. plass men vant hele greia.

 

Det er faktisk absolutt en reell problemstilling, fordi jeg tror de fire lagene som er de 4 øverste i PL akkurat nå forblir der, uten at jeg skal spekulere i nøyaktig tabellplassering.

 

Edit: fuck det nye forumet som ikke tar vekk det jeg har skrevet når jeg svarer til noen på en tidligere side.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Vel, jeg mener at topplagene i Italia, Spania og Tyskland er bedre enn de i England. EL er kanskje ikke det man er mest motivert for, og det er dumt, for jeg mener det er plass til to Europa-cuper. EL er bare lagt opp helt, helt, helt feil.

Er dette bare basert på årets CL? Jeg er enig at det er en liten down for PL i år, likevel mener jeg topplagene i PL er mye sterkere enn i alle andre ligaer enn den spanske per dags dato.

 

Mye sterkere? Chelsea klarte seg med et nødskrik mot Napoli ... Så får vi nå se da, hvordan EPL faktisk står i forhold til portugisisk fotball.

Om du skal basere din synsing på enkeltkamper, ja vel, du har helt rett. PL har vært dominant i flerfoldige år før dette, og ting endrer seg ikke over natta. Tottenham kom fra ingenting ifjor og gjorde en sensasjonell debut i CL. City klarte ikke komme seg videre i år, likevel tror jeg de som United hadde slått fra seg om de hadde kommet til sluttspillet. Arsenal møtte AC midt en formsvikt den første kampen og fikk et flatterende resultat i tryne, beviste i andrekampen at det absolutt ikke var så stor forskjell på lagene, puttet 3 mot et italiensk lag. Chelsea har en ny trener og mye rot i innad, og Napoli er ikke et dårlig lag, likevel kom Chelsea tilbake fra 3-1 (hvor mange har gjort det i CL?). United, vel sløvskap og dårlig prioritering skapte den situasjonen, United fikk rett og slett en gruppe de undervurderte og skaut seg selv i foten derav, samt store skadeproblemer.

 

Jeg kan likvel ikke se at noen har endret seg, det er en liten down når det kommer til resultater, likevel trenger man ikke vente lenger enn til høsten før man ser dominansen igjen. Blir man starstruck av tabloidene som ranter om krisetider er man strengt tatt en lettlurt idiot. Det er rett og slett for mye penger i PL til at hegemoniet skal råtne så raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Hyrlen. England har flere sterke lag som på toppnivå er bedre enn de aller fleste lagene i Europa. Begge Manchester-lagene og de tre store London-lagene ville vært med og kjempet om ligagull i nært sagt alle ligaene i Europa, kanskje med unntak av den spanske, der Real Madrid og Barcelona er for sterke. Jeg tror årets Europa-innsats nok er et resultat av at den engelske ligaen har blitt jevnere og at United/City/Arsenal har måttet kjempe hardt i ligaen for å oppnå respektabel plass der, og dermed har CL/EL blitt skadelidende av det. Skader på forsvarsspillere (Vidic, Vermaelen) har heller ikke hjulpet.

 

For fotballens del er det bra. Det er 7 nasjoner representert i de siste 8 lagene i Champions League i år, og det er rimelig unikt. Til og med en underdog som Apoel Nicosia har tatt seg til kvartfinale på bekostning av et storlag (Lyon), og som fotballelsker generelt må jeg si at det er bra for sportens skyld.

 

England er unikt i så måte at det er så mange som 6-7 lag som kjemper om topplasseringene, mens det i Spania, Italia, Frankrike og Tyskland er litt som England for et par år tilbake, at det er de samme topplagene år etter år som tar seg til Champions League. Spania har Real Madrid, Barca og Valencia, i Italia er det Milan-lagene + Juventus og Roma, i Tyskland er det stort sett bare Bayern Munchen som er en stormakt, og der begynner flere outsidere å melde seg på, og i Frankrike er det Lyon, Marseille og PSG.

Lenke til kommentar

Der var Messi med sine 24 år tidenes toppscorer i Barcelona. Deilig mål var det også.

 

edit: Hattrick der ja. For. En. Spiller.

 

Jay in essex:

 

"Lionel Messi can do amazing things, but anything he can do, joe cole can do as well if not better" nice one 'Stevie', you colossal bellend.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det Messi gjør er helt latterlig, ingen er i nærheten en gang og han er enda bare 24 år. Han blir bedre og bedre, så jeg lurer på hvor det ender til slutt og hvor/når det stopper. Er ingen tvil om at han kommer til å stå igjen som tidenes beste, om han ikke er det allerede.

 

Morro at jeg har fulgt karrieren hans fra han kom inn mot Espanyol for 8 år siden. Han har utviklet seg til den fantastiske spilleren han er på den tiden jeg har fulgt mest med på fotball i livet. Det er sånt man forteller barna sine om.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...