Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Angående toppgjør i England. Nå har det vært mye negativt fokus rundt disse også. Evra-Suarez, Nani-Carrager, Berbatov-dive. osv.

Ingen av disse sakene preget kamprapporter etter kampslutt, heller ikke det som fikk størst fokus. Situasjoner i kamper vil bli diskutert, men resultatet har alltid førstesiden i ni av ti tilfeller. Og jeg er enig med Emil, de mest ekstreme fotballspillerene i verden på hver sin side av banen, så blir det noe slikt? Det er jo rett og slett skammelig at man skal kunne vinne frem med slik oppførsel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående toppgjør i England. Nå har det vært mye negativt fokus rundt disse også. Evra-Suarez, Nani-Carrager, Berbatov-dive. osv.

Ingen av disse sakene preget kamprapporter etter kampslutt, heller ikke det som fikk størst fokus. Situasjoner i kamper vil bli diskutert, men resultatet har alltid førstesiden i ni av ti tilfeller. Og jeg er enig med Emil, de mest ekstreme fotballspillerene i verden på hver sin side av banen, så blir det noe slikt? Det er jo rett og slett skammelig at man skal kunne vinne frem med slik oppførsel.

Nja, jeg husker et ganske stort fokus på disse sakene. Evra-Suarez saken fikk også et veldig stort fokus i etterkant, det er vel ingen ting å diskutere?

Og ikke missforstå, jeg er helt enig at det er tull og skammelig at man ikke kan vinne uten sånn oppførsel. Er jo derfor Madrid-pressen har gått fra å være pro-Mourinho til å være det motstatte. Men ingen kan få gjort noe med hvordan Mourinho styrer laget (til han blir sparka/går), og da går det sånn som det går nå.

Fokuset på å unngå 0-5 igjen, og samtidig slå Barcelona er blitt for stort for Mourinho. Og løsningene hans blir derfor en for defensiv innstilling til kampen. Noe som han selvsagt skal bli kritisert for, og som han blir.

Det hadde vært utrolig morsomt å se Real Madrid gått ut i 4-2-3-1 med Alonso-Sahin på midten, CR-Özil-Di Maria på 3ern bak Benzema. Og med Marcelo på backen. Men jeg tror at for Mourinho er det bedre å bli kritisert for dårlig innstilling, stygt spill ++ enn å gå på et nytt stortap som gjør at han forlater Real Madrid som en flopp.

Lenke til kommentar

Suarez-Evra saken var en sak etter en kamp, og den omhandlet rasisme. Etter de siste 10 oppgjørene mellom Real og Barca har det vært snakk om filming, stygt spill og dritt. Husker jeg rett så fikk vel Real Madrid rødt kort i kampen hvor Barcelona vant 5-0. Det var snakk om stygg oppførsel der og, og den kampen skal likesom være "Verdens beste kamp".

Lenke til kommentar

Suarez-Evra kom opp etter kamp ja, men likevel, det hendte under kampen. Det var poenget mitt, trenger ikke å ta det lengre.

Det første El Clasico med Mourinho, 5-0 kampen var ikke preget av stygt spill i det hele tatt. Unntaket var 3 minutter på overtid da Ramos sparket ned Messi som var på et raid, og så "dyttet" Puyol. Det rant over etter at han hadde blitt ydmyket i 90 min.

Det som senere har skjedd er at Mourinho har vært fremme i media, og bygget opp spenningen før kampene. Seriekampen på Bernabeu i forrige sesong var heller ikke ille. Der ble Albiol utvist for å holde Villa på åpent mål, ikke noe stygt.

CdR-finalen var styggere, før det eskalerte helt i Champions League-kampen på Bernabeu. Det hjalp ikke i etterkant når Real Madrid klager inn Barcelona til Uefa, Barcelona klager inn Real Madrid til Uefa, og Uefa klagde inn begge klubbene. Samtidg var det rasisme-anklager, ekstrem pro-madridpresse og pro-barcelonapresse, selv nettsidene til klubbene hadde sin egen agenda.

Super-cup kamp nummer 2(Camp Nou) ble avsluttet stygt, men kampen i seg selv var ikke stgg. Disse kampene var også preget av mer fin fotball, noe som var fordi de kampene ikke betydde så mye. Med andre ord turte Real Madrid å slippe seg mer løs, noe de ikke gjør i serie, cup, CL.

Seriekampen i høst var heller ikke ille oppførsmessig.

El Clasico er en av verdens største kamper, det er det ingen tvil. Om den er den beste spillemessig er sikkert ikke, men som oftest er ikke storkampene det. Sånn er det i alle land. Når en kamp betyr mye, jo mer forsiktig er lagene, og her står det helt enormt mye på spill.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Vi diskuterer ikke hva som er størst, eller noe i den duren. Det vi sier er at kampen preges av alt for mye som ikke har noe med fotball å gjøre. Jeg driter i om det kan regnes som verdens største match. Jeg synes personlig det er tusen ganger bedre å se f.eks. (tatt i betraktning at man er nøytral supporter i denne sammenheng) Man United - Arsenal. Det er fordi der er det fotballen som er i fokus. Det kan selvfølgelig skje noe som er negativt, men det er ikke det folk forbinder kampene med. Når jeg tenker på El Classico så tenker jeg på filming, stygt spill, mange kort osv. Er det virkelig det du vil at fotball skal forbindes med? Nei takk. PL er langt forbi Spania per dags dato. Mulig Spania har to av verdens beste lag, men det hjelper da lite når de to lagene holder på med så mye utenom sportslig i kampene sine.

Lenke til kommentar

Greia er at folk ikke sier at du får den beste fotballkampen i Real Madrid vs Barcelona. Du får en gigantisk kamp mellom to av verdens største klubber. Og det er ikke alltid fotballkampen som er i fokus, og det har det alltid vært.

For noen år siden var det enormt fokus på Figo etter han gikk over til Real Madrid. Det ble kastet et grisehode på banen. Og det er dette er mer vanlig El Clascio enn at man får 5-5 og "fin" fotball.

Det er godt mulig at det er har blitt en inntrykk i norske hjem at EL Clasico skal være verdens fineste fotball, men da har dere fått feil inntrykk. Ja, man får kamper som er rene og "fin" fotball. Og man får også kamper som er stygge, men som inneholder mye fint.

Jeg som fan av Real Madrid er mulig litt hårsår på kritikken, men jeg føler man svartmaler hele greia, og glemmer hva som skjer i egen liga. Som du nevner, Arsenal-United har jo også hatt sine situasjoner. http://www.youtube.com/watch?v=FUZxnW2tAHk

Men, vi kan la det ligge med det. Hvis ikke du vil ha siste ord da :)

Lenke til kommentar

Jeg nekter ikke for at det skjer ting i fotball. Det jeg mener er at dette skjer hvert eneste oppgjør i El Classico. Jeg skal være så ærlig å si at det gjorde ikke noe i starten, men nå synes jeg det har blitt litt mye. Måten spillerne overspiller på. Se på Pepe og Busquest rulle rundt som om de har blitt truffet av en pistol i makan, og hvordan Pepe bevist tråkker på fingrene til Messi. I tillegg til hvordan spillerne bevist kommer hodeløse inn i taklinger de vet aldri vil gi dem ballen. Som du viser til er ikke fotballen perfekt, og det er kanskje det som gjør at vi elsker den, men måten dette gigant oppgjøret har gått til er helt bak mål. Hadde vi kunne fått 90 minutter med god fotball, og heller amper stemning hadde jeg vært glad. Det vi ser nå er 90 minutter med filming og dritt. Vi får selvfølgelig servert god fotball, men dette forsvinner i mengden av dritt.

Men ja, vi lar det ligge siden vi står med forskjellige meninger og kommer garantert til ikke å bli enige.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Det du skriver om at Mourinho tenker taktisk har ingenting å si med at Barca og Real spillerne filmer og spiller stygt, som jeg mener.

Du klarer ikke se sammenhengen her med andre ord? Filming og stygt spill er endel av taktikken til Mourinho, i disse kampene. Det er en grunn til at Pepe tråkket på hånda til Messi og stort sett oppfører seg som fotballhistorien største idiot, det er en grunn til at Messi vær eneste gang blir tirret til det ytterste - Men dessverre for Mou så er det få reaksjoner...

Lenke til kommentar

Håper Pepe får like hard straff som det Juanito fikk etter angrepet hans på kong Lothar.

Pepe kommer ikke til å få en kamps karantene. Real Madrid kommer ikke til å straffe han og dommeren hadde det ikke med i kamprapporten. Eneste mulighet er at Barcelona klager det, noe de ikke har gitt utrykk for.

Ser Madrid fansen går apeshit fordi Rooney kommenterte hendelsen, herregud så idiotisk av dem ..

Og 95% av Madrid-fansen fordømmer hva Pepe gjorde og har gjort.....

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...