Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Video fra innmarsjen i går. Ingen tvil om hvem som gikk seirende ut på den fronten iallefall. (Dette var i tillegg Milans 'hjemmekamp' -noe som gir rom for en mer omfattende koreografi)

Ingen 'knallertere' eller pyro?!

Men fett uansett!

Joda, det var både pyro og lydbomber.

http://www.youtube.com/watch?v=63-NfVzaqcs&feature=plcp&context=C3e7f474UDOEgsToPDskJ8f5fAFSByQb6sWAoQaBnb

Ellers var denne spot-on:

800sr.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at Mourinho kom til spansk fotball har det blitt ufyselig å se på. El Classico suger og det er nærmest kun filming som er i fokus. Se på Pepe, for en jævel. Samme med Busquest, ser ut som de mister benet. El Classico er bare en vits fra det det engang var, og det tatt i betraktning at Topp 3 av verdens beste spillere er på banen. Helt forkastelig.

Lenke til kommentar

Etter at Mourinho kom til spansk fotball har det blitt ufyselig å se på. El Classico suger og det er nærmest kun filming som er i fokus. Se på Pepe, for en jævel. Samme med Busquest, ser ut som de mister benet. El Classico er bare en vits fra det det engang var, og det tatt i betraktning at Topp 3 av verdens beste spillere er på banen. Helt forkastelig.

Nja, vil ikke gå så langt. Det er tydelig at dette har blitt en mer og mer taktisk kamp, og at Mourinho prøver det han kan for å slå Barcelona. I Cupfinalen i fjor var det megt høyt tempo i store deler av kampen siden Madrid prøvde å presse høyt. I CL-semien (1.kamp) var det motsatt siden Madrid skulle ligge lavt, få 0-0 og avgjøre på Camp Nou.

På grunn av måten Barcelona spiller på, og hvor gode de er, så kan ikke Real Madrid spille sitt vanlige spill. Er man heldige kan man få 2-3 mål, men samtidig vil Barcelona kunne få en 5-0 kamp som i fjor. Og Mourinho vet at hvis han får en slik kamp igjen så vil han få sparken.

Mourinho har jo også vært den siste uka ute i mediene og pratet ned Copa del Rey kampene mot Barcelona, garantert av samme grunn. Han vet at han ikke tåler så mange flere tap mot Barcelona, og han vet at hvis han ikke vinner serien eller CL så lever han farlig.

Det er også det faktum at Real Madrid ikke har i nærheten av gode nok pasningspillere i laget for å spille ut Barcelona. Man ahar Alonso, og man har Sahin, men sistnevnte får jo ikke spille. I tillegg har man Özil, men han faller veldig bort i 10er rollen. Kunne mulig funka bedre hvis han spilte i en 3er. Mot Barcelona sin 3er på midten, så trenger man en til, eventuelt en bedre(sikrere) pasningspiller på kantene/topp.

Uansett, det å slakte El Clasico (1 s forresten) blir å ta i litt for mye. De har blitt litt utvannet pga mange kamper den sist tiden, men fortsatt er det spenning og fantastiske detaljer på banen. Og det som mange betegner som tidens fotballkamp(sikkert mange uenige) er jo 5-0 kampen i fjor. Og som jeg skrev, Mourinho gjør alt han kan for å unngå det igjen.

Lenke til kommentar

Det du skriver om at Mourinho tenker taktisk har ingenting å si med at Barca og Real spillerne filmer og spiller stygt, som jeg mener. At det er et stort oppgjør, ingen tvil, men oppgjøret blir ødelagt og får dårlig rykte. Som toppmeis skriver så blir disse oppgjørene kjedelig pga. alt drittet som skjer rundt det. Alle husker vel i dag det Pepe gjorde, eller all filmingen til Barcelona spillerne, men få husker kanskje best Messi sin lobb til Abidal på 2-1 målet. Det blir feil når man skal huske kun negative ting rundt El Classico. Fortsetter oppgjørene sånn i lang tid fremover kommer snart ingen til å bry seg om det lenger.

Det er faktisk MYE MYE bedre å sitte å se på et toppoppgjør i PL enn El Classico for min del. Jeg sier ikke at det er dårlig fotball, men alt utenom sportslige ødelegger gleden ved fotball. I England spiller man fotball.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det at Mourinho gjør alt han kan for å slå Barcelona har alt å si med at de spiller stygt og ufint. Det er den eneste måten Mourinho føler man kan slå Barcelona. Hardt press og tøffe i dueller. Han mener man ikke kan spille ut Barcelona, og han har nok rett i det.

Du kan ikke undervurdere hvor mye denne kampen betyr for Real Madrdid og Barcelona, og det at folk omtaler dette som en krig er helt rett. Mourinho, stolt som han er SKAL slå Barcelona, uansett midler. Det at han kræsjer med hele filosofien til Real Madrid driter han i. Perez har havnet i en jævlig situasjon, siden han må ha resultater, men han begynner å merke all den dritten Madrid får.

Jeg er helt enig at det hadde vært morsommere å se Begge lag spille sin fotball, offensiv sådan. Men det har blitt sånn at Real Madrid, og da spesielt Mourinho ikke tåler å bli slakta igjen. Jeg er selv enormt lei av det negative foukset som oppgjøret får, garantert mer enn deg, men man trenger ikke å svartmale det heller.

Angående toppgjør i England. Nå har det vært mye negativt fokus rundt disse også. Evra-Suarez, Nani-Carrager, Berbatov-dive. osv.

Jeg ser poenget ditt, men å si at att oppgjøret er "usannsynlig kjedelig"(toppmeis) og "El Classico suger" (deg) synes jeg blir å ta i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...