Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Barcelona har vist ikke opsjon på å kjøpe han for 13 millioner, men er forpliktet til å kjøpe han for det etter 2012/2013 sesongen. Da er jeg enig at Barcelona har gjort en best handel(lån) her. Skulle Bojan slå til, noe jeg tviler på, så får Barcelona ernormt mye penger for han.

 

fra Nettavisen:

 

"Barcelona har imidlertid sikret seg muligheten til å kjøpe spilleren tilbake for 13 millioner euro.

 

Denne klausulen må den spanske storklubben benytte seg av før utgangen av 2012/2013-sesongen."

 

Fra Barca sine sider:

 

"The Italian outfit will pay 12 million for the player and the agreement includes an obligatory repurchase clause to be exercised by FC Barcelona at the end of the 2012/13 season, for a cost of 13 million.

 

This purchase can be blocked by AS Roma, but in such a case the overall cost of the transfer will rise to 40 million euros. "

 

HERREGUD, lavt nivå på Nettavisen sine Google translate skills...

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barcelona har vist ikke opsjon på å kjøpe han for 13 millioner, men er forpliktet til å kjøpe han for det etter 2012/2013 sesongen. Da er jeg enig at Barcelona har gjort en best handel(lån) her. Skulle Bojan slå til, noe jeg tviler på, så får Barcelona ernormt mye penger for han.

 

Nå tror jeg du feiltolker sitatet litt:

 

Denne klausulen må den spanske storklubben benytte seg av før utgangen av 2012/2013-sesongen.

 

Det henspiller ikke på at de MÅ kjøpe ham tilbake etter 2 år, men at klausulen utløper etter to år. Altså, dersom Barca vil kjøpe ham tilbake ETTER 2012/13-sesongen gjelder ikke tilbakekjøpsklausulen lengre.

 

Edit: YNWA var før meg. :(

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Mener de er forpliktet til det:

 

sidlowe Sid Lowe

Bojan deal: €12m purchase but at end 2012-13 season Barça obliged to buy back, €13m. Roma can block that paying total €40m (ie €27m more)

 

Stemmer!

 

Hvis han gjør det dårlig = Roma får penger tilbake og Bojan til Barca om 2 år.

 

Hvis han gjør det veldig bra = Roma må velge å bruke €40M for å kjøpe han eller sende han tilbake og få tilbake pengene (= låne han og få €1M på kjøpet).

 

Er ikke sikker hvem som har gjort den beste dealen, men er sikker på at Bojan har gjort et bra move mtp spilletid osv.

Lenke til kommentar

Marcelo med spansk statsborgerskap nå. Hvem får han spille for da? Er jo en regel som sier at når man har spilt for A-landslaget for et land, så kan man ikke gjøre det for et annet land, og Marcelo har spilt 6 kamper for Brasil.

Endret av Kriss^
Lenke til kommentar

Marcelo med spansk statsborgerskap nå. Hvem får han spille for da? Er jo en regel som sier at når man har spilt for A-landslaget for et land, så kan man ikke gjøre det for et annet land, og Marcelo har spilt 6 kamper for Brasil.

 

Eneste grunnen til at Marcelo fikk spansk statsborgerskap var fordi Real Madrid dermed slipper å ha han i eu-kvota.

Lenke til kommentar

Marcelo med spansk statsborgerskap nå. Hvem får han spille for da? Er jo en regel som sier at når man har spilt for A-landslaget for et land, så kan man ikke gjøre det for et annet land, og Marcelo har spilt 6 kamper for Brasil.

 

Eneste grunnen til at Marcelo fikk spansk statsborgerskap var fordi Real Madrid dermed slipper å ha han i eu-kvota.

 

This is fasit.

 

En annen grunn *kan* være at dersom Marcelo skal selges til en annen klubb, slipper denne klubben å søke om oppholdstillatelse for ham.

 

Dette er to meget gode grunner for ikke-europeiske spillere til å søke seg statsborgerskap i et europeisk land hvis de spiller fotball her.

 

Er ikke bare landslaget som er grunn for oppholdstillatelse ;)

 

(Takk til Football Manager for denne erfaringen)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...