Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi ble snytt for en MYE bedre sjangse. Sålangt hadde vi holdt unna ganske bra, Barca hadde utrolig mye ball. Men de skapte faktisk ikke så jævla mye før vi ble 10 mann. Avgjørelsen ødelagte hele kampen. Selv om jeg ikke kan si at vi hadde gått videre med 11 mann 100% sikkert, ikke 80% engang, så gjorde det en fantastisk stor forskjell. Vi ble snytt, simpel as that.

Lenke til kommentar

Greit nok. Uansett så er det naturlig at Barcelona ville legge mer og mer press på Arsenal utover i kampen uansett. Så de mange sjansene etter at Van Persie gikk ut, trenger ikke bare å være fordi dere spilte med 10 mann, men også fordi Barcelona trengte mål og begynte å få hastverk.

 

Barcelona skapte omtrent nada mot Inter ifjor, inntil sånn ca det 70 minutt. Likevel fikk man 1 mål og 1 feilannulert et mot slutten. Inter spilte da med 10 man fra det 40, og holdt en halvtime uten særlig sjanser imot. Til slutt så klarte de også å avansere, som tyder på at Arsenal fortsatt hadde en sjanse.

 

Nå tar ikke det noe fra det faktum at det røde kortet var horribelt da, og aldri skulle kommet. I hvertfall ikke ved den situasjonen. Samtidig er det ikke noen tvil om at det svekket Arsenals sjanser.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Nei, Barcelona hadde vel bare hatt rundt 10 sjanser i forkant av utvisningen, en straffe skulle de hatt også.

Haha, du ser hva du vil hva? Barca hadde 2 langskudd av Pedro, et stolpetreff av Adriano som skøyt fra umulig vinkel som traff utsida av stolpen og målet før RVP ble sendt ut. De var mye rundt og inne i boksa, men de skapte ikke en ting.

Greit, de skulle hatt en straffe. Men da skulle både Abidal og Alves hatt rødt for kvelertak. Samt flere gule til Barca.

Lenke til kommentar

Tviler på at Abidal/Alves hadde fulgt opp med et kvelertak, dersom en hadde blitt utvist for det allerede. Om du gir rødt kort for det, synes jeg Van Persie skal ut på slaget sitt på Alves.

 

Er enig i at Barcelona fikk majoriteten av 50/50 duellene, og at de ikke skapte så mye. Men i en slik kamp, med en forsvarsmur med 6-10 mann, så blir det ofte slikt at sjansene blir til mål, siden man først får sjanser når man kommer forbi muren.

 

Koscielny er forresten farlig nær sitt andre gule på straffen/andre situasjoner. Van Persie hadde en stempling som var i nærheten av kort også.

 

e: Koscielny sitt gule var litt soft, så han lå nok akkurat på grensen totalt.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Haha, sug kuk. Alle er klar over at Barca er et bedre lag, absolutt alle. Vi ble fremdeles snytt av dommeren, går ikke an å nekte på.

Snytt nei. Ja det var dommertabbe, men Arsenal ble ikke snytt. De fikk jo 3 meget heldige avgjørelser for seg i disse to kampene. Barcelona hadde langt fler sjanser og fremstår som et bedre lag enn Arsenal. At du ber meg "suge kuk" forteller hvor lite argumenter du har å komme med bortsett fra å syte over dommertabben. Arsenal var jo horrible i forsvar

 

Og hvor mye utretta van Persie, ikke en eneste skudd på mål. Hvis det var så mye støy og problemer med å høre, hvorfor var det ikke da flere merkelig situasjoner? Barcelona var bedre over to kamper uansett hvor tjukke Arsenal-briller.

Lenke til kommentar

For å bruke logikken om at bare en av Barca spillerne fortjener rødt for kvelertak; RVP hadde aldri kommet i situasjonen med Alves om Alves hadde blitt riktig utvist tidligere. For å slå til med enda bedre logikk, Koscielny's første gule var utrolig billig, samme med Sagna's. RVP og Wilshere sine første gule var fortjent, men jeg så ikke en eneste Barca spiller som fikk gult for lignende situasjoner. Som feks nedsparkinga av Wilshere som førte til situasjonen der RVP og Nasri fikk kvelertak på seg.

 

Ingen som er villig til å kommentere alle de supre sjangsene Barca hadde før utvisninga? Jeg mener, wow. 2 sjangser. WOW!

Lenke til kommentar

Vi ble rundspilt etter alle kunstens regler ETTER dommeren hadde plukka RvP av banen. Før utvisningen hadde Barcelona et par sjangser + målet til Messi (som vi utlignet 7 minutter etterpå).

 

Uten den skandaløse dommerfeilen, hadde vi hatt MYE større sjanser til å avansere.

Endret av Vestaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, sug kuk. Alle er klar over at Barca er et bedre lag, absolutt alle. Vi ble fremdeles snytt av dommeren, går ikke an å nekte på.

Snytt nei. Ja det var dommertabbe, men Arsenal ble ikke snytt. De fikk jo 3 meget heldige avgjørelser for seg i disse to kampene. Barcelona hadde langt fler sjanser og fremstår som et bedre lag enn Arsenal. At du ber meg "suge kuk" forteller hvor lite argumenter du har å komme med bortsett fra å syte over dommertabben. Arsenal var jo horrible i forsvar

 

Og hvor mye utretta van Persie, ikke en eneste skudd på mål. Hvis det var så mye støy og problemer med å høre, hvorfor var det ikke da flere merkelig situasjoner? Barcelona var bedre over to kamper uansett hvor tjukke Arsenal-briller.

Når har det hatt en eneste ting å si? En eneste jævla ting? Er ikke det grunnen vi alle proklamerer som en av de største grunnene til at vi elsker fotball? At laget som spilte best ikke alltid for med seg poenga eller avangsemanget? Cup er cup and all that? Jeg er 100% sikker på at når vi sendte dere ut på Elland Road at du hadde ikke brydd deg en dritt om vi hadde spilt en lignende kamp som Barca igår, og kampens eneste mål var thunderbolten fra whatshisname. Sier du at du hadde brydd deg om det, ljuger du så det renner av det.

Arsenal var langt ifra horrible i forsvar til RVP ble sendt ut, vi var horrible med ball i beina men vi holdt formen, vi taklet bra og presset var bra. Vi satt tilbake, og det er kanskje ikke den fineste måten å vinne på i fotball, men mot Barca er det den eneste måten. For absolutt alle lag.

RVP utretta nok, han spilte en av de bedre kampene jeg har sett av han når det gjaldt forsvarsdelen, han var flink når det gjaldt å holde på ball, men det var ikke mange sekunda han riktig nok klarte det fordi Barca er så sinnsyke på press og igjennvinning, men det var priceless for oss da vi fikk tid til å organisere oss igjen, og kanskje få tilbake pusten i 4-5 sekunder før det var på den samme gamle regla.

Forstår ikke du dette anbefaler jeg at du legger diskusjonen død, for da har du ingenting å kome med. Det er ikke slikt at fordeom en spiller ikke har skapt noe offensivt så er det ok at han blir sendt av. Kravet til RVP igår var ikke å score mål eller få assist, det var simpeltent og holde ballen så lenge som mulig, holde formen og presse. Det klarte han. Vår plan B ble også ødelagt når vi gikk ned til 10 mann, ettersom den involverte det samme som det vi har gjort på Ashburton de to siste sesongene, å kontre inn et mål, kanskje to om nødvendig etter 70 minutt. Det kunne vi ikke tillate oss med 10 mann. Det er ikke noen garanti for at det hadde funket, men det har gjort det tidligere, så sannsynligheten var ikke superliten. Spesielt med Shava på benken. Inn med han for Rosicky etter 70-80 minutt om vi hadde trengt et mål, bytte kant med Nasri og ta utnytte av det enorme rommet Alves alltid etterlater seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, sug kuk. Alle er klar over at Barca er et bedre lag, absolutt alle. Vi ble fremdeles snytt av dommeren, går ikke an å nekte på.

Snytt nei. Ja det var dommertabbe, men Arsenal ble ikke snytt. De fikk jo 3 meget heldige avgjørelser for seg i disse to kampene. Barcelona hadde langt fler sjanser og fremstår som et bedre lag enn Arsenal. At du ber meg "suge kuk" forteller hvor lite argumenter du har å komme med bortsett fra å syte over dommertabben. Arsenal var jo horrible i forsvar

 

Og hvor mye utretta van Persie, ikke en eneste skudd på mål. Hvis det var så mye støy og problemer med å høre, hvorfor var det ikke da flere merkelig situasjoner? Barcelona var bedre over to kamper uansett hvor tjukke Arsenal-briller.

Når har det hatt en eneste ting å si? En eneste jævla ting? Er ikke det grunnen vi alle proklamerer som en av de største grunnene til at vi elsker fotball? At laget som spilte best ikke alltid for med seg poenga eller avangsemanget? Cup er cup and all that? Jeg er 100% sikker på at når vi sendte dere ut på Elland Road at du hadde ikke brydd deg en dritt om vi hadde spilt en lignende kamp som Barca igår, og kampens eneste mål var thunderbolten fra whatshisname. Sier du at du hadde brydd deg om det, ljuger du så det renner av det.

Arsenal var langt ifra horrible i forsvar til RVP ble sendt ut, vi var horrible med ball i beina men vi holdt formen, vi taklet bra og presset var bra. Vi satt tilbake, og det er kanskje ikke den fineste måten å vinne på i fotball, men mot Barca er det den eneste måten. For absolutt alle lag.

RVP utretta nok, han spilte en av de bedre kampene jeg har sett av han når det gjaldt forsvarsdelen, han var flink når det gjaldt å holde på ball, men det var ikke mange sekunda han riktig nok klarte det fordi Barca er så sinnsyke på press og igjennvinning, men det var priceless for oss da vi fikk tid til å organisere oss igjen, og kanskje få tilbake pusten i 4-5 sekunder før det var på den samme gamle regla.

Forstår ikke du dette anbefaler jeg at du legger diskusjonen død, for da har du ingenting å kome med. Det er ikke slikt at fordeom en spiller ikke har skapt noe offensivt så er det ok at han blir sendt av. Kravet til RVP igår var ikke å score mål eller få assist, det var simpeltent og holde ballen så lenge som mulig, holde formen og presse. Det klarte han. Vår plan B ble også ødelagt når vi gikk ned til 10 mann, ettersom den involverte det samme som det vi har gjort på Ashburton de to siste sesongene, å kontre inn et mål, kanskje to om nødvendig etter 70 minutt. Det kunne vi ikke tillate oss med 10 mann. Det er ikke noen garanti for at det hadde funket, men det har gjort det tidligere, så sannsynligheten var ikke superliten. Spesielt med Shava på benken. Inn med han for Rosicky etter 70-80 minutt om vi hadde trengt et mål, bytte kant med Nasri og ta utnytte av det enorme rommet Alves alltid etterlater seg.

For å bruke logikken om at bare en av Barca spillerne fortjener rødt for kvelertak; RVP hadde aldri kommet i situasjonen med Alves om Alves hadde blitt riktig utvist tidligere. For å slå til med enda bedre logikk, Koscielny's første gule var utrolig billig, samme med Sagna's. RVP og Wilshere sine første gule var fortjent, men jeg så ikke en eneste Barca spiller som fikk gult for lignende situasjoner. Som feks nedsparkinga av Wilshere som førte til situasjonen der RVP og Nasri fikk kvelertak på seg.

 

Ingen som er villig til å kommentere alle de supre sjangsene Barca hadde før utvisninga? Jeg mener, wow. 2 sjangser. WOW!

Tar du med de den første kampen så var det mange. Altså blir jo hypotetisk og si at Barca ikke hadde vunnet om det ikke hadde blitt rødt kort. Hva hvis de hadde leda 2-0 til pause, hadde Arsenal fortsatt stått med 10 bak, eller hvis det hadde blitt 2-2 på Emirates.

 

Klippet fra gunners.no

"Sammenlagt ble det et knepent 4-3-tap, et resultat ingen Arsenal-fans bør skamme seg over. Forsvarsrekka har jobbet iherdig i 180 minutter, og sett bort fra en periode av andreomgangen på Emirates, har det vært klasseforskjell på lagene. Barcelona er større og bedre enn Arsenal, enkelt og greit.".

 

Skjønner ikke at du drar inn Leeds. Arsenal var bedre over to kamper og gikk fortjent videre. Ingen skam over å skrive det, men det var jo forventet da de spiller i to forskjellige divisjoner. Om så det hadde blitt 1-0, så kunne jeg fortsatt innrømmet at det var ufortjent. En ting er å elske fotball, en annen ting er å se reflektert over kamper.

Endret av Stephenjazz
Lenke til kommentar

Hvem sier at man trenger sjanser for å få mål? Dere hadde ingen sjanser, men scoret likevel. :tease:

 

Vet ikke hvem som først hadde kvelertak av Alves(?) og Abidal jeg. Siden jeg først begynte med å hviske ut situasjoner, kan jeg jo fortsette med at kampen hadde blitt en helt annen dersom Messi hadde fått straffen sin.

 

Kjapp tur innom VG-live:

 

# 4 Koscielny blokkerer Pedro i skuddøyeblikket. Ballen utover linjen til corner

 

# 13 Godt Barca-spill nå. Messi blir spilt igjen, men blir tatt igjen og stoppet av Koscielny. Messi beholder ballen, og det blir småfarlig foran Arsenal-målet, før det til slutt kommer en ordentlig klarering.

 

# 24 Endelig blir Adriano på venstrekanten til Barcelona involvert også. Han får ballen når hjemmelaget kontrer og prøver å finne Villa foran mål. Innlegget litt for upresist.

 

# 28 Hjemmelaget kommer seg nesten igjennom nå. Villa og Messi tar seg inn i feltet, men blir stoppet. Ballen ut i returrommet til Pedro, som skyter over og utenfor.

 

# 31 Djourou med en meget viktig opprydning. Messi finter seg inn i feltet og Djorou kommer seg så vidt foran verdens beste fotballspiller og får sparket bort ballen.

 

# 36 Barca med stolpetreff! Adriano kommer rundt Villa og får ballen. Skyter fra spiss vinkel i stolpen og ut.

 

Det vises reprise nå av en tidligere hendelse hvor Djourou feller Messi like innenfor 16-meterstreken. Helt klart mulig å dømme straffe på den.

 

# 45 Messi skjærer inn i feltet, finter til seg rom og skyter hardt og lavt. Keeper redder.

 

# 45 1 - 0 Mål Barcelona: MESSI! For en scoring! Barcelona tråkler og småspiller. Messi chippes fri av Iniesta. Messi klarer å utrolig vis å vippe ballen over keeper og skyte i mål på volley. Klasse.

 

# 48 Arsenal mister ballen på egen halvdel. Kunne blitt veldig farlig, men igjen får en av Arsenal-stopperne brutt foran Barcas angripere inne i feltet.

 

Barcelona hadde få clear cut sjanser på mål, men det var ofte fordi Djourou gjorde last ditch tackles, for å hindre de. Sier ikke at Barcelona hadde så ufattelig mange virkelige sjanser, men de var nære på ved flere anledninger.

 

Som jeg sa, så legges det opp til at det blir litt sånn, med den forsvarsmuren Arsenal spilte med. Bittelitt bedre presisjon i gjennombruddsspillet, og Barcelona hadde fått mange klare målsjanser. De hadde denne presisjonen senere i kampen, noe som så klart kan være påvirket av at Van Persie hadde blitt utvist. En annen forklaring kan være at Djourou ikke hang like godt med som i første omgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, sug kuk. Alle er klar over at Barca er et bedre lag, absolutt alle. Vi ble fremdeles snytt av dommeren, går ikke an å nekte på.

Snytt nei. Ja det var dommertabbe, men Arsenal ble ikke snytt. De fikk jo 3 meget heldige avgjørelser for seg i disse to kampene. Barcelona hadde langt fler sjanser og fremstår som et bedre lag enn Arsenal. At du ber meg "suge kuk" forteller hvor lite argumenter du har å komme med bortsett fra å syte over dommertabben. Arsenal var jo horrible i forsvar

 

Og hvor mye utretta van Persie, ikke en eneste skudd på mål. Hvis det var så mye støy og problemer med å høre, hvorfor var det ikke da flere merkelig situasjoner? Barcelona var bedre over to kamper uansett hvor tjukke Arsenal-briller.

Når har det hatt en eneste ting å si? En eneste jævla ting? Er ikke det grunnen vi alle proklamerer som en av de største grunnene til at vi elsker fotball? At laget som spilte best ikke alltid for med seg poenga eller avangsemanget? Cup er cup and all that? Jeg er 100% sikker på at når vi sendte dere ut på Elland Road at du hadde ikke brydd deg en dritt om vi hadde spilt en lignende kamp som Barca igår, og kampens eneste mål var thunderbolten fra whatshisname. Sier du at du hadde brydd deg om det, ljuger du så det renner av det.

Arsenal var langt ifra horrible i forsvar til RVP ble sendt ut, vi var horrible med ball i beina men vi holdt formen, vi taklet bra og presset var bra. Vi satt tilbake, og det er kanskje ikke den fineste måten å vinne på i fotball, men mot Barca er det den eneste måten. For absolutt alle lag.

RVP utretta nok, han spilte en av de bedre kampene jeg har sett av han når det gjaldt forsvarsdelen, han var flink når det gjaldt å holde på ball, men det var ikke mange sekunda han riktig nok klarte det fordi Barca er så sinnsyke på press og igjennvinning, men det var priceless for oss da vi fikk tid til å organisere oss igjen, og kanskje få tilbake pusten i 4-5 sekunder før det var på den samme gamle regla.

Forstår ikke du dette anbefaler jeg at du legger diskusjonen død, for da har du ingenting å kome med. Det er ikke slikt at fordeom en spiller ikke har skapt noe offensivt så er det ok at han blir sendt av. Kravet til RVP igår var ikke å score mål eller få assist, det var simpeltent og holde ballen så lenge som mulig, holde formen og presse. Det klarte han. Vår plan B ble også ødelagt når vi gikk ned til 10 mann, ettersom den involverte det samme som det vi har gjort på Ashburton de to siste sesongene, å kontre inn et mål, kanskje to om nødvendig etter 70 minutt. Det kunne vi ikke tillate oss med 10 mann. Det er ikke noen garanti for at det hadde funket, men det har gjort det tidligere, så sannsynligheten var ikke superliten. Spesielt med Shava på benken. Inn med han for Rosicky etter 70-80 minutt om vi hadde trengt et mål, bytte kant med Nasri og ta utnytte av det enorme rommet Alves alltid etterlater seg.

For å bruke logikken om at bare en av Barca spillerne fortjener rødt for kvelertak; RVP hadde aldri kommet i situasjonen med Alves om Alves hadde blitt riktig utvist tidligere. For å slå til med enda bedre logikk, Koscielny's første gule var utrolig billig, samme med Sagna's. RVP og Wilshere sine første gule var fortjent, men jeg så ikke en eneste Barca spiller som fikk gult for lignende situasjoner. Som feks nedsparkinga av Wilshere som førte til situasjonen der RVP og Nasri fikk kvelertak på seg.

 

Ingen som er villig til å kommentere alle de supre sjangsene Barca hadde før utvisninga? Jeg mener, wow. 2 sjangser. WOW!

Tar du med de den første kampen så var det mange. Altså blir jo hypotetisk og si at Barca ikke hadde vunnet om det ikke hadde blitt rødt kort. Hva hvis de hadde leda 2-0 til pause, hadde Arsenal fortsatt stått med 10 bak, eller hvis det hadde blitt 2-2 på Emirates.

 

Klippet fra gunners.no

"Sammenlagt ble det et knepent 4-3-tap, et resultat ingen Arsenal-fans bør skamme seg over. Forsvarsrekka har jobbet iherdig i 180 minutter, og sett bort fra en periode av andreomgangen på Emirates, har det vært klasseforskjell på lagene. Barcelona er større og bedre enn Arsenal, enkelt og greit.".

 

Skjønner ikke at du drar inn Leeds. Arsenal var bedre over to kamper og gikk fortjent videre. Ingen skam over å skrive det, men det var jo forventet da de spiller i to forskjellige divisjoner. Om så det hadde blitt 1-0, så kunne jeg fortsatt innrømmet at det var ufortjent. En ting er å elske fotball, en annen ting er å se reflektert over kamper.

Haha, det er jo for faen nøyaktig det jeg sier her. Vi hadde gått videre ufortjent, no doubt. Men that's fotball, det er mye av sjarmen med det. Scorer du ikke nok mål vinner du ikke fotballkamper. That's it. Barca hadde ikke scoret nok mål, og de vant ikke fotballkampen(e) før utvisninga. Ingenting å nekte på det.

 

Maefteda: Jeg er egentlig ganske enig, og det er umulig å forutsi hva som hadde skjedd den siste halvtimen om RVP ikke hadde blitt sendt av. Poenget her er at vi hadde hatt en mye bedre sjangse på å holde ut, enn vi hadde uten han. Derfor betydde utvisninga så jævla mye.

 

Uansett, imponert over gutta og hvor hardt de kjempa. Vi spilte et spill som langt ifra ligger i vår natur, men vi klarte det ganske bra. Djorou og Koscielny viser seg også som et stopperpar med stort potensial. Vi røyk fortjent vis man skal se på sjangser, men vi fikk aldri sjangsen til å vise at vi kunne holde ut. Og det hadde vært jævlig gøy å få prøvd.

 

Veldig imponert over at du har klart å vinkle argumentene dine forholdsvis nøytrale igjennom hele sesongen faktisk. Også i Arsenal - West Ham kampene, liker å ha deg her på forumet. Selv om jeg langtifra alltid er enig med deg, så er vi tross alt på et diskusjonsforum, og du framstår som en veldig fornuftig kar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...