Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Slike smådetaljer er uansett helt irrelevant i bunn og grunn - taklingen er grusom. En god spiller, og jeg liker for all del den engelske stilen blant annet Keane stod for, men taklinger som mot Haaland kan aldri forsvares under noen omstendigheter, og da spesielt når de er gjort med overlegg. Slikt hadde ført til fengsel på gata, og burde egentlig gjøre det på en fotballbane også hvis det er med overlegg.

 

Gattuso i går var for øvrig hysterisk moro å se på. Idiotisk fyr, herlig underholdning. Elsker når det blir ampert. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg inhabil, men Keane var virkelig aldri så ufin. Han hadde sin dose med stygge taklinger på banen, men det var stort sett mot spillere av samme "kaliber" - Viera, Shearer etc. Keane angrep aldri assistentmanageren til et annet lag, ei eller fløy han på treneren som vi kan se over.

 

Men som spiller er de ikke altfor ulike nei. Husker fortsatt tilbake på CL-semien for 4-5 år siden hvor Gattuso analvoldtok C. Ronaldo etter alle kunstens regler.

 

Jeg synes også at spillere med høyt tenningsnivå har en viss sjarm, men det går en grense. Den grensen gikk Gattuso over i går.

Gattuso har enda til gode å ødelegge en spillers karriere for å hevne kjeftbruk.

 

Jf. Håland.

For noe bullshit. Keane taklet andre kneet, og that's a fact. Håland sa i etterkant at det var det kneet Keane taklet, men det er ren løgn. Fyren var T.o.m latterlig nok til å saksøke, det kom han selvfølgelig ingen vei med. Keane skrev forøvrig; om noen skulle nevne det ingenting i boka si, det var det en tabloid forfatter som gjorde. Gattuso er en overtent gærning, Keane en kalkulerende kynisk og 100% psyko mann, han går likevel ikke til angrep på 60år gamle menn.

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/m/man_city/2204565.stm

 

The hoff, du skal vite bedre.

 

Nå har jeg funnet noen kilder som sier at Håland la opp pga. skade i høyre kne og andre kilder som sier venstre kne, hva som er sant vet jeg egentlig ikke - men har en følelse av at du kanskje har rett.

 

Det andre argumentet er jeg dog uenig i. Det Keanes offisielle selvbiografi det er snakk om, og han har garantert godkjent innholdet. Hvem som setter penn mot papir har igrunn lite å si, Obama f.eks skriver få av sine egne taler, men blir bedømt på innholdet i det han sier.

 

Keane er en United-helt for meg, men den situasjonen gir imo. en såpass stor ripe i lakken at han ikke er helt der oppe med de andre.

 

@PatSharp:

 

Eklere enn Joey Barton? Neppe.

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Ok, jeg mente du var United-supporter nemlig, og flertallet av "oss" håpet vel på Spurs-seier. :) Jeg for min del elsker å se engelske lag maltraktere lag fra andre store ligaer. Da især spanske og italienske. Om det så er Chelsea eller Liverpool som gjør jobben.

 

Jeg er vel det man kan kalle en smule anglofil.

 

Ikke anglofil, men kjærlighet for "rivalene".

 

Dessverre er ikke PL det, det var en gang, gøy og spennende samt hat mellom klubbene, nå går "rivaliserende" spillere ut i media og sier de håper at "rivalene" vinner CL.

 

Savner den tiden da PL var på sitt beste som var ved begynnelsen av 2000. Det var også på den tiden ingen brøy seg om at det var 3 italienske eller spanske i semien. Det var herlige tider.

 

Jeg selv håper Milan går maks for Serie A, noe jeg har håpet lenge, så får vi håpe Inter kommer til finalen og blir knust.

Kan ikke si meg mer enig. Kunne aldri tenkt meg å heiet på Manchester United, eller Chelsea i Europa. For rivalisering gjelder uansett, ikke bare når det passer best.

 

 

Nå er jeg inhabil, men Keane var virkelig aldri så ufin. Han hadde sin dose med stygge taklinger på banen, men det var stort sett mot spillere av samme "kaliber" - Viera, Shearer etc. Keane angrep aldri assistentmanageren til et annet lag, ei eller fløy han på treneren som vi kan se over.

 

Men som spiller er de ikke altfor ulike nei. Husker fortsatt tilbake på CL-semien for 4-5 år siden hvor Gattuso analvoldtok C. Ronaldo etter alle kunstens regler.

 

Jeg synes også at spillere med høyt tenningsnivå har en viss sjarm, men det går en grense. Den grensen gikk Gattuso over i går.

Gattuso har enda til gode å ødelegge en spillers karriere for å hevne kjeftbruk.

 

Jf. Håland.

For noe bullshit. Keane taklet andre kneet, og that's a fact. Håland sa i etterkant at det var det kneet Keane taklet, men det er ren løgn. Fyren var T.o.m latterlig nok til å saksøke, det kom han selvfølgelig ingen vei med. Keane skrev forøvrig; om noen skulle nevne det ingenting i boka si, det var det en tabloid forfatter som gjorde. Gattuso er en overtent gærning, Keane en kalkulerende kynisk og 100% psyko mann, han går likevel ikke til angrep på 60år gamle menn.

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/m/man_city/2204565.stm

 

The hoff, du skal vite bedre.

Du kan på ingen måte forsvare taklingen til Keane. Det hadde blitt fengselstraff i det sivile liv. At det var en "hevnaksjon" for en takling tidligere, viser at taklingen var opplagt og han var ikke i nærheten av ballen.

Joe Jordan var aldeles ingen gentleman i fotballen heller, var en av de verste slosskjempene i Leeds i sin tid, så han er ikke uskyldig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Roy Keane burde blit adlet for å ha sparket ned den største skammen fra Norge siden Quisling. Alf Inge Haaland var en jævla grisespiller og når du lever ved sverdet, risikerer du å dø ved det. Keano er den overlegent beste kapteinen og lederen jeg noensinne har sett på en fotballbane.

 

Han er inne på FIFA's liste over de 100 største/beste fotballspillerne som har levd, han er kåret av spillerne til den beste i 2000 og er den mestvinnende kapteinen i engelsk fotballhistorie.

 

Men ja, han er og var en meeeget spesiell person. Det som kanskje overasker folk er hvor stille og tilbaketrukken han er utenfor fotballen, men han har en mørkere side ved seg som imo gjorde han til den spilleren han var. Har lest biografier og div historier om mannen da han er en mine barndomshelter, så jeg vet litt om hvilken "type" han er. Han har en ekstrem vinnerskalle kombinert med et like stort ego, samt visse sider ved personligheten som er borderline psykopat.

 

Keane vs Viera var høydepunktet i året.

Lenke til kommentar

Roy Keane burde blit adlet for å ha sparket ned den største skammen fra Norge siden Quisling. Alf Inge Haaland var en jævla grisespiller og når du lever ved sverdet, risikerer du å dø ved det. Keano er den overlegent beste kapteinen og lederen jeg noensinne har sett på en fotballbane.

 

Han er inne på FIFA's liste over de 100 største/beste fotballspillerne som har levd, han er kåret av spillerne til den beste i 2000 og er den mestvinnende kapteinen i engelsk fotballhistorie.

 

Men ja, han er og var en meeeget spesiell person. Det som kanskje overasker folk er hvor stille og tilbaketrukken han er utenfor fotballen, men han har en mørkere side ved seg som imo gjorde han til den spilleren han var. Har lest biografier og div historier om mannen da han er en mine barndomshelter, så jeg vet litt om hvilken "type" han er. Han har en ekstrem vinnerskalle kombinert med et like stort ego, samt visse sider ved personligheten som er borderline psykopat.

 

Keane vs Viera var høydepunktet i året.

Det går ikke an å forsvare det uansett, hvilke argumenter du kommer med. Haaland var muligens hard, men man fortjener ikke å bli kvestet av den grunn. Bortsett fra tabben mot Tsjekkia, har aldri Haaland gjort noe som gjør han en skam for Norge. Slike utsagn bør du spare deg for, det er lite nyansert og gjennomtenkt

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det hadde han.

 

Edit: ikke "fortjent" det, men er du er en grisespiller som lever på kanten må du tåle å bli sparket ned selv. Ja, Keanes takling på Haaland var selvsagt way over the top og kan ikke forsvares, spesielt ikke ettersom det var en hevnaksjon, men prinsipielt sett mener jeg han, som Keane om det hadde vært motsatt, fikk smake egen medisin.

 

Edit 2: Det ble litt tvetydig ser jeg. Det jeg forsøkte å få frem var at Keane som Haaland begge "fortjente" det de fikk i mot som konsekvens av det de gav av juling. Karma, kall det hva du vil. Taklingen, eller overfallet på Haaland isolert sett var dog for røff. Det jeg skriver om adling og Quisling var selvsagt overdrivelser for å få frem et poeng - nemlig at Haaland var en dritt.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Litt facts før dagens kamp, sakset fra Eurosport

 

Arsenal have scored a joint-competition-high 18 goals in the Champions League this season.

 

Arsenal and Barcelona have been drawn together three times in Europe, the 1999-2000 Group Stage, the 2006 final and last season’s quarter final, with Arsenal winning none and losing three of the five games.

 

There have been red cards in three of the five matches between Barcelona and Arsenal.

 

No team from continental Europe has won away at Arsenal in the Champions League since Inter beat the Gunners 3-0 in September 2003 – a run of 36 games with the only defeats coming against English sides (Chelsea and Manchester Utd).

 

Only two teams (Barcelona and Manchester United have scored more than once in 33 Champions League games at the Emirates, with 21 sides failing to score at all.

 

Arsenal have won penalties in eight of their last 11 Champions league games at the Emirates Stadium and each of their last five.

 

Arsenal have kept just one clean sheet in their last eight Champions League games.

 

Lionel Messi has scored 13 goals in his last 11 Champions League starts including four in one game against Arsenal.

 

Arsenal hit the target with 63% of their shots in the Group Stage, the highest percentage in the competition.

 

Barcelona had the tightest defence in the group stage, allowing their opponents just eight shots on target against them.

 

Marouane Chamakh has scored three goals from just six shots in Europe this season.

 

Barcelona have made the semi-finals of the Champions League in the last three seasons

 

Messi hit his fourth hat-trick of the season against Atlético, and has scored 24 goals in 20 Liga games this term.

 

Messi has scored 43 goals in 39 games for club and country this season.

Lenke til kommentar

Nå er jeg inhabil, men Keane var virkelig aldri så ufin. Han hadde sin dose med stygge taklinger på banen, men det var stort sett mot spillere av samme "kaliber" - Viera, Shearer etc. Keane angrep aldri assistentmanageren til et annet lag, ei eller fløy han på treneren som vi kan se over.

 

Men som spiller er de ikke altfor ulike nei. Husker fortsatt tilbake på CL-semien for 4-5 år siden hvor Gattuso analvoldtok C. Ronaldo etter alle kunstens regler.

 

Jeg synes også at spillere med høyt tenningsnivå har en viss sjarm, men det går en grense. Den grensen gikk Gattuso over i går.

Gattuso har enda til gode å ødelegge en spillers karriere for å hevne kjeftbruk.

 

Jf. Håland.

For noe bullshit. Keane taklet andre kneet, og that's a fact. Håland sa i etterkant at det var det kneet Keane taklet, men det er ren løgn. Fyren var T.o.m latterlig nok til å saksøke, det kom han selvfølgelig ingen vei med. Keane skrev forøvrig; om noen skulle nevne det ingenting i boka si, det var det en tabloid forfatter som gjorde. Gattuso er en overtent gærning, Keane en kalkulerende kynisk og 100% psyko mann, han går likevel ikke til angrep på 60år gamle menn.

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/m/man_city/2204565.stm

 

The hoff, du skal vite bedre.

Du kan på ingen måte forsvare taklingen til Keane. Det hadde blitt fengselstraff i det sivile liv. At det var en "hevnaksjon" for en takling tidligere, viser at taklingen var opplagt og han var ikke i nærheten av ballen.

Joe Jordan var aldeles ingen gentleman i fotballen heller, var en av de verste slosskjempene i Leeds i sin tid, så han er ikke uskyldig

Så var det dette klovneshowet igjen, hvor forsvarer jeg Keane sin takling på Håland? Jeg statuerer fakta, Håland løy for å få blest rundt sine egen person på slutten av sin egen karriere. Som var over og på hel lenge før Keane taklet han i det motsatte knee av det som gjorde at han måtte legge opp. Skal du quote meg og legge ting i munnen min gjør det hvertfall med stil.

 

Keane var en psyko, og jeg elsker han både på tross av det og grunnet det.

 

@The Hoff, har du lest boken? Det har jeg, den er lagd for å selge, møkkabok kontra mange andre biografier som ikke fokuserer på å lage oppslag i media. Om Keane gjorde det med overlegg? Selvfølgelig, han hatet Håland, ikke bare fordi at han mente Keane spilte. Men grunnet mange mange andre faktorer som du også kan lese om i boka. Han planla det likevel ikke over nesten et tiår, han så sitt snitt og tok det.

Lenke til kommentar

Taklingen til Keane kunne like gjerne ødelagt karrieren til Haaland, så skjønner ikke hvorfor det skal ha noe å si. Plantet han ikke en albue på en spiller på Sunderland i ettertid, siden han "ikke er en fyr som ville spandert en øl på puben", eller roter jeg nå?

 

Er forøvrig helt enig i at Haaland er en drittsekk, og har ikke noe spesielt imot Keane. Taklingen hans var drøy uansett.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Roy Keane :love:

 

http://www.youtube.com/watch?v=4AYeY1aAnhk

 

For få sånne typer i dagens fotball sier nå jeg. Var mer passion, følelser og drama før, noe som spilte opp publikum også. Ble en hatsk stemning mellom klubber, hete oppgjør med masse lidenskap og trøkk, samt haugevis med legendariske situasjoner vi snakker om til den dagen i dag. Å se Arsenal vs United uten Keane og Viera er som å stå naken i samme rom som Jessica Alba men å ikke få røre.

Lenke til kommentar

Nå er jeg inhabil, men Keane var virkelig aldri så ufin. Han hadde sin dose med stygge taklinger på banen, men det var stort sett mot spillere av samme "kaliber" - Viera, Shearer etc. Keane angrep aldri assistentmanageren til et annet lag, ei eller fløy han på treneren som vi kan se over.

 

Men som spiller er de ikke altfor ulike nei. Husker fortsatt tilbake på CL-semien for 4-5 år siden hvor Gattuso analvoldtok C. Ronaldo etter alle kunstens regler.

 

Jeg synes også at spillere med høyt tenningsnivå har en viss sjarm, men det går en grense. Den grensen gikk Gattuso over i går.

Gattuso har enda til gode å ødelegge en spillers karriere for å hevne kjeftbruk.

 

Jf. Håland.

For noe bullshit. Keane taklet andre kneet, og that's a fact. Håland sa i etterkant at det var det kneet Keane taklet, men det er ren løgn. Fyren var T.o.m latterlig nok til å saksøke, det kom han selvfølgelig ingen vei med. Keane skrev forøvrig; om noen skulle nevne det ingenting i boka si, det var det en tabloid forfatter som gjorde. Gattuso er en overtent gærning, Keane en kalkulerende kynisk og 100% psyko mann, han går likevel ikke til angrep på 60år gamle menn.

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/m/man_city/2204565.stm

 

The hoff, du skal vite bedre.

Du kan på ingen måte forsvare taklingen til Keane. Det hadde blitt fengselstraff i det sivile liv. At det var en "hevnaksjon" for en takling tidligere, viser at taklingen var opplagt og han var ikke i nærheten av ballen.

Joe Jordan var aldeles ingen gentleman i fotballen heller, var en av de verste slosskjempene i Leeds i sin tid, så han er ikke uskyldig

Så var det dette klovneshowet igjen, hvor forsvarer jeg Keane sin takling på Håland? Jeg statuerer fakta, Håland løy for å få blest rundt sine egen person på slutten av sin egen karriere. Som var over og på hel lenge før Keane taklet han i det motsatte knee av det som gjorde at han måtte legge opp. Skal du quote meg og legge ting i munnen min gjør det hvertfall med stil.

 

Keane var en psyko, og jeg elsker han både på tross av det og grunnet det.

 

@The Hoff, har du lest boken? Det har jeg, den er lagd for å selge, møkkabok kontra mange andre biografier som ikke fokuserer på å lage oppslag i media. Om Keane gjorde det med overlegg? Selvfølgelig, han hatet Håland, ikke bare fordi at han mente Keane spilte. Men grunnet mange mange andre faktorer som du også kan lese om i boka. Han planla det likevel ikke over nesten et tiår, han så sitt snitt og tok det.

Hviken som helst person hadde gått til søksmål, når man har blitt utsatt for et overfall. Du skriver jo at karrieren til Haaland var over og på hel lenge før taklingen. Det blir en måte å legitimere Keanes handling.

 

Alf Inge Haaland spilte fortsatt i Premer League, og hadde muligens noen år hjemme i Bryne igjen.At karrieren var på hel, det kan hende, men Alf Inge skjønte selvfølgelig at det var gunstig å legge opp da saken hadde oppmerksomhet.

I ettertid har det kommet frem at Haaland hadde problemer med feil kne, slik at søksmålet forfallt. At Haalnd løy? Ja klart det, når han så hvor stor sak det ble. Keane har muligens urettferdig blitt " den store stygge ulven" i ettertid. Med tanke på Haalands søksmål og unyttelse av saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...