Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på når Genoa skal begynne å spille fotball igjen, tiltross for å ha investert mange millioner så spiller de fortsatt ping-pong fotball. Spillet baserer seg jo egentlig på tilfeldigheter...

Eduardo. Åh som jeg elsker den mannen. Utvilsomt det dårligste kjøpet dette året. Litt skremmende hva Italiensk fotball kan gjøre med en...

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7498474

Fullstendig enig i det Hangeland sier her. Det er en jobb.

Du hadde ikke reagert hvis en revisor hadde gått til et firma som hadde ga han bedre lønns og arbeidsbetingelser, hvorfor klikke fullstendig for overganger i fotballverdenen? Greit nok, jeg skjønner folk blir sure der og da, men å gå rundt å kalle spillere Judas i mange sesonger blir for meg noget latterlig.

Lenke til kommentar

Du hadde ikke reagert hvis en revisor hadde gått til et firma som hadde ga han bedre lønns og arbeidsbetingelser, hvorfor klikke fullstendig for overganger i fotballverdenen? Greit nok, jeg skjønner folk blir sure der og da, men å gå rundt å kalle spillere Judas i mange sesonger blir for meg noget latterlig.

I prinsippet er jeg enig med deg. Men nå er det nå en gang slik at det er mye følelser i fotball, jeg tør påstå mer enn i revisjonsselskaper.

Ikke noe er herligere enn å se spillere som Giggs, Neville, Scholes og Carragher ofre alt for klubben sin. Slik dedikasjon er noe av grunnen til at følger såpass mye med på fotball som jeg gjør. Men bevares, Torres er en spanjol som allerede har forlatt moderklubben sin, det hadde vært litt for mye forlangt å forvente slike holdninger av ham.

@Jotun: Jeg tviler på at det er mange jobbsøkere som sitter på intervju og hevder at de har planer om å kun jobbe i selskapet til noe bedre dukker opp.

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Da har du ikke de samme sterke følelsene for klubb og fotball som mange har. Fotball er blitt en kynisk sport som styres i stor grad av penger, men alt supporterne egentlig bryr seg om er lojalitet til klubben og at spillerne viser innsats og vilje og gjør alt for klubben. Når de så dolker klubben og supporterne i ryggen, er det bare rett og rimelig at de får høre det. Alt har sine grenser, trøyebrenning er å gå for langt og er også en fornærmelse mot klubben siden du brenner klubbens drakt, men det er et fåtall tullinger som gjør det og ikke representativt for supportere, men spillerne fortjener absolutt å høre fansens mening. For supporterne er ikke klubben deres bare et midlertidig stoppested, det er for svært mange en enormt stor del av livet deres, og spillere som i stor grad pisser på klubben eller ikke bryr seg, får da også høre meningen til de som har støttet dem gjennom årene. Akkurat i Torres' situasjon er det flere faktorer som spiller inn, som hva han har sagt og gjort tidligere, men poenget står. Hva er igjen av fotballen om supporternes engasjement til klubben forsvinner?

Lenke til kommentar

@Jotun: Jeg tviler på at det er mange jobbsøkere som sitter på intervju og hevder at de har planer om å kun jobbe i selskapet til noe bedre dukker opp.

Hehe.... Nei selvsagt ikke, men veien er lang til å sitte på kontoret i etterkant og si at her skal eg være livet ut. Eg elsker alle kundene og kollegaene.

Så en uke senere stikker du til den argeste konkurrenten :p

Blir liksom uansett litt rar sammenligning....

Lenke til kommentar

Ja, enig i at sammenligningen er feil.

Men satt i et annet perspektiv: Hvis Darron Gibson vil forlate klubben for å spille fast på et lavere nivå er det helt greit. Men hvis Wayne Rooney vil skifte klubb fordi han føler en annen klubb har større muligheter for å kjempe om gull*, er det total katastrofe.

* Nå var det vel mest pga. lønningsposen han truet med å dra, men poenget består allikevel.

Lenke til kommentar

...og da referer du til Norge?

Har litt problemer med å velge hvilke(n) kamper jeg skal se. Vekslet mellom Tyskland-Italia/Argentina-Portugal så langt, sistnevnte har gitt valuta for pengene og vel så det. Dommeren i Italia-kampen er forøvrig verre enn Tagliavento, Italia snytt for to-tre straffer så langt.

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...