Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La Liga er intet annet enn en vits. Tegneserielaget Real Madrid og Barca er topnotch men resten er crrap, med et og annet mediocre innslag på nivå med Fulham (type A.Madrid)

Du ser for lite på LL.

Jeg er sikker på at lag som Villareal, At. Madrid, Sevilla, Valencia, Espanyol alle hadde klart å hevde seg i PL.

La Liga har verdens beste spillere, 2 av verdens klart beste lag.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Barcelona anno 2010 tidenes beste lag? Kan da ikke være mange andre lag gjennom tidene som har de resultatene de har i tilegg til å spille så fin fotball.

Er det jevnt i La Liga? Nei

Flere trenere ifjor sa man burde dele La Liga i flere ligaer, pga det er flere mil mellom flere av lagene, da 1 og 2 til 3 og fra 3 til de andre. I år så blir det kanskje bare fra 1 og 2 til de andre?

Barca og RM har også fordelen av at de ikke blir så hardt presset, som Bayern osv osv, derfor vil man heller trekke italienske, engelske og tyske lag i CL, for alle må yte 100% i ligaen.

Ja, Barca er gode, men de må overbevise mer i Europa for å kunne si seg som det beste. 85++ poeng i La Liga med Barca imponerer meg ikke.

Ditt innlegg faller bare på sin egen urimelighet. Å påstå at Barca må overbevise mer i Europa blir bare for dumt. Barca har dominert kraftig i Europa de siste sesongene. 2 triumfer og 2 semifinaler på 5 år er å dominere. 6 spillere fra Barcelona var i startoppstillingen da de vant vm. Si meg et annet lag som har hatt så mange spillere på banen samtidig i en vm-finale.

Lenke til kommentar

Barcelona starter faktisk med 7 mann i vm finalen. Pique, Puyol, Xavi, Busquets, Inieste, Pedro og Villa. 6 av dem er egenproduserte. I tilegg kom Fabregas som også er produsert av Barcelona innpå.

Italia starter med Buffon, Zambrotta, Cannavaro, og Cabronesi, 4 stykker.

og Frankrike hadde vel Vieira og Thuram, 2 stykker, totalt 6. Så kom sikket noen innpå deriblant Del Piero.

Men synes at det Barcelona gjorde i årets Vm finale er ganske ekstremt og selv om han sikkert kunne gjort researchen sin bedre så mener jeg at Barcelonas prestasjon er bedre enn Juve sin.

edit: etter en kjapp titt var det Trezeguet og Iaquinta som kom inn sammen med Del Piero.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

6 spillere fra Barcelona var i startoppstillingen da de vant vm. Si meg et annet lag som har hatt så mange spillere på banen samtidig i en vm-finale.

Do your research. Juventus hadde 9 på banen i 2006.

Gjør i hvert fall skikkelig jobb, om du skal påpeke andres reasearch. Verken Italia eller Frankrike hadde 9 stk fra Juventus i startoppstillingen i 2006. Det var 5 fra Juventus i staroppstillingen til både Italia og Frankrike. Hvis man tar med innbyttere så er tallet 9. Men jeg snakker om startoppstilling ikke hvor mange spillere fra et og samme lag som har vært på banen i løpet av en kamp

Lenke til kommentar

Uff så hårsår du skulle bli, men ja. Teknisk sett har du rett, Barcelona startet med 6 spillere i VM finalen, selv om jeg synes det er latterlig at Villa telles med da han tross alt ikke hadde spilt et minutt i Barca trøya enda.

Ikke hårsår, skulle bare påpeke det;) Og nei jeg telte ikke med Villa, siden han ikke hadde spilt èn eneste kamp for Barca på det tidspunktet

Lenke til kommentar

Tja. Det er da folk både veldig for (f.eks. Jørgen, Raste) og folk i mot (f.eks. Gold). Personlig elsker jeg karakteren akkurat som jeg digger P. Northug. Et teknisk vidunder og herlig fysikk. Absolutt min type spiller, men aldri hatt gleden av å se Serie A eller Primera Division regelmesig, så har ikke fått sett han så ofte som jeg skulle ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...