Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en gang som en gjeng med hyklere? Du hadde kanskje hatt en sak, dersom Barcelona hadde fortsatt med pratet om å være over alle andre, selv etter drakten har fått betalt sponsor, men det er da ingenting hyklersk å ha vært stolt over det før.

Var veldig fornøyd med at Barca aldri hadde sponsor, men slik økonomien er nå, og med tanke på hvor stort marked og fanbase man har, så er det ikke merkelig at Barcelona velger å gjøre dette. Det er bare litt uheldig og kjipt, siden jeg likte godt tradisjonen med å ikke ha det.

Er det noe som er hyklersk, så er det å klage over at alle andre lag spiller stygt, når man selv ligger dårligst ann på disiplinær-tabellen ;)

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Jeg forstår godt hvorfor Barca gjør dette, spesielt med deres økonomi, og sånt sett er det ingenting galt i det. Men Barca og fansen har lenge spilt på hvor ren Barca er som fotballklubb og alt det crappet. Ting som ikke betyr noe, det bare glorifiserer en gjeng spanske person som tilfeldigvis er jævla gode i å sparke en ball.

Når det gjelder hvor hyklersk det er for meg å påpeke at et lag spiller stygt så ser jeg ikke hvor den kom ifra. Urelevant til diskusjonen og jeg kan ikke huske å ha posta noe slikt på lenge. Uansett, det er ikke hyklersk en halvplass, jeg har annerkjent for lengst at vi ikke er perfekte på fairplay, og påpekte dette allerede før sesongen var igang at jeg trodde i at vi kom til å være "styggere" i år. Det finnes spillere på Arsenal med skjelletter i skapet(Fabregas, Eboue feks) men jeg liker å tro og vet jeg har rett i at vi generelt sett er en klubb som fokuserer mye på fairplay. Om vi har fått 3 røde kort i år der to var feilaktige og det ene uheldig, men ingen av de tre har vært stygge. Wilshere ble utvist for en stygg takling, men har etter det roet seg ned veldig, da jeg syns han hadde tendenser til å være litt for overivrig inn i dueller tidlig i sesong, spesielt på sklitaklinger. Forskjellen på Arsenal og en klubb som Stoke forøvrig ligger i at vi bad om unnskyldning og sa at dette var noe unge Jack måtte gå hjem og lære av, at dette var galt av han. Ikke "he's not that kind of player" som resten av sørpelaga i PL presterer gang på gang.

Den setninga der er noe av det mest provoserende noe menneske har sagt, noengang. (He's not that kind of player)

Lenke til kommentar

Igjen. Barcelona har spilt på at de ikke har fått penger for draktsponsor. Arsenal har spilt på at de ikke er stygtspillende.

Så lenge ingen av de fortsetter med dette, er det ingen hyklere her.

Bare se på hva slags kommentarer Barcelona fikk for nyheten på sin facebook side. Plassen der alle hobbysupportere får lufte sin mening:

what a shame !! FCB has always been a more than a club .. but now !! y the need for a sponsor? money issue? like u'd believe this !

Dislike ..

It's a real shame! Shame on you for destroying 111 years of honor for money

Too bad and sad, I will keep all my old UNICEF shirts but will NEVER buy a shirt with Qatar on it...I will also hold on becoming member now...but continue to play the Barça way. I hope fans send a message by NOT buying shirts with Qatar. Come on show the real Barça spirit.

UNICEF or nothing else :(

Bare et par av de første kommentarene, ser en del negative kommentarer på spansk også der.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Ting som sponsorer på drakt. Per dags dato er de hyklere, i det minste fansen som var så veldig på dette før. Nå er det bra at Barca utnytter sin markedsverdi mens før var det bra at de var en ren fotballklubb og holdt seg unna det skitne kommersiele eplet. :roll:

No er det vel ein del høgare lønnsnivå og pengebruk i fotballen enn tidlegare. Eg er sikker på at fansen heller vil ha eit lag i økonomisk stabilitet som har råd til gode spelarar, enn eit i 2. divisjon utan sponsor.

Lenke til kommentar

Ting som sponsorer på drakt. Per dags dato er de hyklere, i det minste fansen som var så veldig på dette før. Nå er det bra at Barca utnytter sin markedsverdi mens før var det bra at de var en ren fotballklubb og holdt seg unna det skitne kommersiele eplet. :roll:

No er det vel ein del høgare lønnsnivå og pengebruk i fotballen enn tidlegare. Eg er sikker på at fansen heller vil ha eit lag i økonomisk stabilitet som har råd til gode spelarar, enn eit i 2. divisjon utan sponsor.

Helt klart, jeg synes bare det blir hyklersk av en klubb som alltid har smykket seg med stemplet som en ren fotballklubb, mer enn en klubb om du vil, at de nå går ut å skaffer seg fete sponsoravtaler. Hadde det vært hvilken som helst annen klubb hadde jeg ikke reagert, forsåvidt reagerer jeg ikke så mye på Barca heller, jeg syns vel bare det er småmorsomt.

Var det forresten ikke noe kontroversielt med Barcelona og en torturerende oljeklubb fra Kasakhstan?

Jo, en av søsterklubbene til Barca var i Kasakhstan, og de som eide klubben og spytta inn pengene var folk som sto bak veldig mange grove menneskerettighetsbrudd. Barca fikk mye penger av den klubben, og spillere for Barca fikk mye penger for å reise hit og spille oppvisningskamp eller noe sånt. Også småmorsomt med tanke på at de har/hadde UNICEF på skjorta si.

Lenke til kommentar

Sky Italia plukket på torsdagen opp rettighetene for Champions League, betal-Tv-distributøren fikk gjennomslag for ialt 4 av 5 medie rettigheter. Mellom 2012 og 2015 vil Champions League, i Italia, bli vist på Sky Italia.

Det setter Berlusconi'erne i fyr og flamme. De har valgt å klage denne avtalen inn for, hold dere fast, Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato (Intet mindre), eller bare AGCM. De mener at betalings kanalen utnytter sine kunder og får et ekstravagante budsjett gjennom sine betalende kunder. De mener at det Digitale-bakkenettverket, som inkluderer Mediaset, ikke har mulighet til å konkurrere mot betalings kanalene og ber AGCM om å se over saken og ber videre om en avtale som gagner begge parter.

Nå har Mediaset flere betalingskanaler og mange av Championes League-kampene går på betalingskanalene, men man kan skjønne frustrasjonen, men hva skal man gjøre? Berlo vet...

Lenke til kommentar

Fuck of Chelsea FC, you aiant got no history, 14 cups and 18 leagues, thats what we call history!

Rart med det, en tidlig søndags morgen :)

Hvor i huleste kom den fra?

Utsagnet faller uansett på sin egen urimelighet. Såvidt jeg vet så har Chelsea vunnet Premier League uendelig mange flere ganger enn Liverpool. Liverpool sine seriemester skap har like mye relevanse som de til Sheffield Wednesday og Huddersfield Town.

Lenke til kommentar

Jepp. The ultimate joker! :)

Chelsea fikk sin historie når rublene hadde sin periode.

Og det er igrunn forsvinnende lite å fortelle hjem om selv med pengene som er brukt :!:

Hør hør.

Chelsea ved Romans inntog var akkurat som City i dag. Det er viktig at folk ikke glemmer det selvom City har "tatt over".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...