DJ_Dark Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Tror nok mange er det. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-fifa-must-change-bid-criteria Det som originalt ble sagt, media overdriver Wengers utsagn veldig. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 På én kamp fra start og fem innhopp har Pedersen scoret fire mål for Vitesse. Lurer litt på hvorfor han ikke får starte mer da. Det er jo meget god scoringsprosent i forhold til spilte minutter. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Men, i helvete: NOOOOOOOO Jeg bare gleder meg til å se om afrikanerne tar med seg de trompetene sine til Russland jeg, det kan gå riktig galt. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Folkens det er 12 år til VM i Qatar. Innen den tid satser jeg på at teknologien har silet ut vuvuzelalyden på TV-sendinger. Eller at noe annet har skjedd så vi slipper faenskapet. Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 http://www.facebook.com/pages/2nd-of-December-2010-The-day-FIFA-announced-they-were-corrupt/179974238685073#!/pages/2nd-of-December-2010-The-day-FIFA-announced-they-were-corrupt/179974238685073 Sier sitt at al jazeera annonserte at Qatar og Russland fikk vm før trekninga hadde vært Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Russland var vel storfavoritter fra før. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Russland var vel storfavoritter fra før. Ja at Russland fikk det var med nærmere ettersyn ikke rart. En stormakt som aldri har hatt VM, har mange flotte stadioner og har en voksende økonomi. I tillegg har man det politiske aspektet. At Qatar fikk det, vel det har jeg enda ikke funnet ut hvorfor. Et VM i 50 varmegrader i et land som aldri selv har vært i VM. I tillegg vil kampene med de mindre nasjonene nok få ganske glisne tribuner. Har ingen tvil om at de kan skape et flott VM, føler bare at det var andre land som var mer kvalifisert. At folk der nede faktisk har gått til innkjøp av vuvuzuela sier vel litt om hvor stor innsikt de egentlig har. Den der favne alle politikken til FIFA gjør meg ganske kvalm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) En av grunnene for at Qatar er i midtøsten, ergo et nytt market for Fifa. Penger å hente i store oljenasjoner vett du. FIFA er temmelige kyniske sånn sett. Ryktes at Zidane sitt innhopp ga en vis effekt på stemmene også. Personlig hadde jeg sett Australia vunnet VM. Men den gang ei Endret 4. desember 2010 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 At det er 50 varmegrader der har da ingen ting å si for selve kampene når det skal være 27 grader konstant inne på stadion. Skulle ikke overraske meg om Qatar fikser det slik at det blir fin tempratur på treningsbanene også. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Sier sitt at al jazeera annonserte at Qatar og Russland fikk vm før trekninga hadde vært Kilde takk. Sånt konspirasjonsteori-idioti kan du spare deg for, om du ikke har bevis. Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Russland var vel storfavoritter fra før. Ja at Russland fikk det var med nærmere ettersyn ikke rart. En stormakt som aldri har hatt VM, har mange flotte stadioner og har en voksende økonomi. I tillegg har man det politiske aspektet. At Qatar fikk det, vel det har jeg enda ikke funnet ut hvorfor. Et VM i 50 varmegrader i et land som aldri selv har vært i VM. I tillegg vil kampene med de mindre nasjonene nok få ganske glisne tribuner. Har ingen tvil om at de kan skape et flott VM, føler bare at det var andre land som var mer kvalifisert. At folk der nede faktisk har gått til innkjøp av vuvuzuela sier vel litt om hvor stor innsikt de egentlig har. Den der favne alle politikken til FIFA gjør meg ganske kvalm. Europa fikk vm i 2018. Si meg hvorfor skal en by i Asia da få være vmby? Byene er med unntak av noen helt i utkant av Europa. Russland hadde det desidert dyreste prosjektet. De må bygge nytt, mens England hadde alle fasilitetene, infrastruktur, og den beste tekniske og økonomiske planleggingen. De hadde den beste fremføringen, men fremdeles få 2 stemmer. Det murrer et eller annet sted. Fra Sochi til Kalinigrad tar det 50 timer med bil. Man er avhengig av fly mellom hver by omtrent, snakk om lange avstander. Hvem dekker det? Det er så mange merkelige aspekter med valget. Et av det er styret som valgte http://www.dagbladet.no/2010/12/02/sport/fifa/billetthaiene/14535194/ 10 er avslørt for snusk og fanteri. Visepresidenten Jack Warner i Fifa har blitt svslørt 2 ganger for salg av vm-billetter, men kan fortsatt stemme. Hvor er logikken? Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Sier sitt at al jazeera annonserte at Qatar og Russland fikk vm før trekninga hadde vært Kilde takk. Sånt konspirasjonsteori-idioti kan du spare deg for, om du ikke har bevis. "Fredag spekulerer engelske aviser i hvorfor det gikk som det gjorde, og den mest populære teorien er at avstemmingen var fikset. Det faktum at russisk media og den arabiske TV-stasjonen Al Jazeera annonserte at henholdsvis Russland og Qatar hadde blitt tildelt VM i 2018/2022 inntil 20 minutter før Sepp Blatter annonserte utfallet av avstemmingen, gir ytterligere næring til de engelske konspirasjonsteoriene. Russiske delegater skal også ha visst hvordan utfallet ville bli hele 25 timer før offentliggjøringen."Så er det godt nok? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg vil gjerne ha bevis på at det faktisk skjedde. Om det er sant er det noe muffins her. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 De hadde den beste fremføringen, men fremdeles få 2 stemmer. Din personelige mening eller engelskmennenes mening. Eller er det opplest og vedtatt at England hadde den beste presantasjonen? Et av det er styret som valgte http://www.dagbladet.no/2010/12/02/sport/fifa/billetthaiene/14535194/ 10 er avslørt for snusk og fanteri. Visepresidenten Jack Warner i Fifa har blitt svslørt 2 ganger for salg av vm-billetter, men kan fortsatt stemme. Hvor er logikken? Gjett hvem Cameron, Beckham og Prins William smiska med? Jack Warner. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Nå smisket vel England med stort sett alle, mye lobbyvirksomhet. Ved nærmere ettertanke er det ikke rart at FIFA gir Russland VM, det blir dog et herk med lange reiser.. Qatar forstår jeg i likhet med Hyrlen lite av, helst ville jeg sett i likhet med Wenger beslutningsprosessen ble gjennomført på en annen måte. Det positive med Qatar er den korte avstanden mellom alle stadionene, så jeg kan ikke utelukke at det blir VM-tur til Qatar på meg, selv om jeg drømte om England - eller USA -tur. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Haha, "jeg vil ha kilder takk". At FIFA er råttent og korrupt har vært allmenn viten i mange mange mange år. Men det er først nå i senere tid at de har sluttet å skjule det, noe som nå får ringvirkninger i form av publisitet ettersom den naive delen av fotballfolket nå omsider får opp øynene. Om noen oppriktig tror at Russland og Qatar fikk hvert sitt VM på bakgrunn av deres bud, syntes jeg med hånden på hjerte synd på vedkommende. PS: Hvor ironisk at en FA-topp gikk av som protest over korrupsjonen/inkompetansen i FIFA. Akkurat som FA er noe bedre sjøl. 4 Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Morsomt at Qatar fikk VM. Det sier vel sitt om Fifa. Kjempeidé å arrangere VM i et lite drittland uten store fotballtradisjoner. Varmt og jævelig er det også. Helt håpløst. Russland er forsåvidt greit nok. Selv om det blir litt som å gi VM til et helt kontinent. 9 tidssoner i samme mesterskap kan bli morsomt. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Hvorfor er absolutt alle såpass anglofile her at de må gå løs på alt. Det ble gjort en grundig gjennomgang av alles bidrag, og de fant Qatar og Russland sine som de beste. Dere mener at Spania/Portugal eller England skulle fått VM? Spør dere selv, er det smart at disse meget kriserammede landene skal spytte ut mangfoldige milliarder når de sliter nok som de gjør? Russland er en supermakt og et land som har markert seg i internasjonal fotball i de siste årene med klubber i Europaligaen, Champions league og EM sluttspill. Russland har penger til å gjennomføre dette på en eksepsjonell måte. Det eneste jeg stusser over er avstandene, men det blir sikkert en ordning på dette (f.eks shuttle-tog eller noe). Når det gjelder Qatar var dette det klart beste valget av USA, Japan, Korea, Australia og Qatar. Australia er et land som ikke er særlig interessert i fotball. Reisetiden er meget lang og dyr. I tillegg ville Europeiske seere måtte sitte opp på natten for å se en kamp. Det samme kan tildels sies om USA, selv om supportergrunnlaget er noe større der enn i Australia. Korea/Japan hadde VM for få år siden. Qatar er et land i ultimat nærhet til Europa (knappe 5-6t flytur fra midt-Europa, rundt 7t fra Norge). Det er lite forskjell i TV tid fra Europa til Qatar. Selve landet er stabilt og økonomien er meget sterk. De vil ha et budsjett på oppunder 20mrd NOK på dette arrangementet. Landslaget til Qatar er vel ikke så mye å skryte av, men jeg personlig mener ikke at det skal være et krav å ha et godt landslag for å få lov til å arrangere dette fantastiske arrangementet. Husk oppstyret det ble når Norge skulle arrangere MGP, det kostet vel rundt 100-125 millioner? Her er det snakk om 10mrd++ i land som er rammet veldig mye hardere enn Norge i finanskrisen. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå