Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er enkelt matte

Russland: Korrupt nasjon, null fotballhistorie, rasistiske innbyggere (haha, gleder meg til type Nigeria - Russland allerede)

MEN: De har penger.

Qatar: Religonsbarrierer, 1.6 mill innbyggere elns, brennende varme (ja, jeg vet at de skal bygge aircondition stadia) men hva med fansen? Aldri har de kvalifisert seg til VM heller. Faktisk så trodde jeg Qatar var en hudsykdom inntil i dag.

MEN: De har penger.

Bare å kjøpe seg en lada i 2018

Lenke til kommentar

Jeg er skuffet over at England ikke fikk VM (i verste fall Spania/Portugal), men skal ikke gå inn på korrupsjon osv. Men England som nasjon hadde fortjent å hatt et fotball-VM, det finnes ingen andre steder i verden en slik turnering er mer fornuftig og passende enn i England. Flott land er det også, greie avstander mellom arrangørbyene, god supporterkultur, etc. Er overbevist om at VM i England ville blitt mye bedre enn i Russland, der ekstremt mye taler imot arrangørene. Når det er sagt blir VM bra uansett hvor det holdes, men akk, det kunne blitt enda bedre.

Lenke til kommentar

jeg sitter bare igjen som et spørsmålstegn etter denne utvelgelsen, hvorfor? Kan noen forklare meg hva som ligger bak disse avgjørelsene? Russland kan jeg under tvil forstå, Qatar har jeg null forståelse for. Jeg hadde før dette innfunnet meg med at det aldri skulle bli England grunnet Blatter og resten av den Franske garnisonen, men Qatar? Det hadde jeg ikke forestilt meg.

Lenke til kommentar

Jeg traff blink på begge :new_woot: Har allerede lyst å begynne å spare penger til å dra til Qatar, er jo ikke det billigste landet å være turrist i så

Ah, gullmedlem i både Qatar Airways og Aeroflot :cool:

Håper det holder seg til VM, selv om jeg tviler.

Vært i Qatar flere ganger før. Det er gørrkjedelig. Ingenting å finne på, dog dette er vel den mest oppegående arabiske staten og er veldig hypermoderne (spesielt Doha). Så jeg liker det.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Jeg traff blink på begge :new_woot: Har allerede lyst å begynne å spare penger til å dra til Qatar, er jo ikke det billigste landet å være turrist i så

Ah, gullmedlem i både Qatar Airways og Aeroflot :cool:

Håper det holder seg til VM, selv om jeg tviler.

Vært i Qatar flere ganger før. Det er gørrkjedelig. Ingenting å finne på, dog dette er vel den mest oppegående arabiske staten og er veldig hypermoderne (spesielt Doha). Så jeg liker det.

Saudi Arabian Emirates er vel det mest oppegående arabiske staten vil jeg tro :) Dubai ligger der bla.

Lenke til kommentar

Du mener United Arab Emirates? Personlig synes jeg ikke de er så oppegående i det hele tatt. Dubai er et mega-høl og Abu Dhabi er et shoppingsenter. Other than that = Ørken.

Legger merke til at Alsaker er butthurt for at Qatar og Russland fikk VM og han mener at fotballen følger pengene?

Hva er galt med det? Fifa er ikke en veldedighetsorganisasjon...

Lenke til kommentar

Problemet her inne er at folk ikke legger de faktiske søknadene, men deres personlige geografikunnskaper til grunne for uttalelsene sine. Er det noen her som faktisk har lest de ulike rapportene (som sikkert er flere hundre sider lange)?

Selvsagt har ingen her lest de i detalj. Det er likevel lov å ha en mening, basert på blant annet videoene til landene, samt hva man vet om landene.

For min del er England fotballens land uansett, og ingen vil kunne lage et så godt VM supporter- og tribunemessig som engelskmennene. Jeg unner engelskmennene, med sin ekstreme fotballinteresse, å arrangere et VM, og vet at landet hadde produsert et jævla bra mesterskap. Jeg bor også her, og har kjent på hvor mye det hadde betydd for folk her. Mange som bare har snakket om dette den siste uka, og lagt sitt håp i et VM i England. Russerne er sikkert flotte folk de også og det kommer til å bli et bra VM, men aldri i verden om Russland kan måle seg med England når det kommer til supporter- og tribunekultur, og interesse og kjærlighet for fotball. In the end så er det det som betyr mest for meg. Russland som arrangør har også andre punkter mot seg, som visum for å komme inn i landet, større avstander, etc.

Det er også litt personlige grunner bak, blant annet at et VM i England hadde vært mye enklere for meg personlig å dratt på, og at tidsforskjellen er mindre mellom England og Norge.

Trenger ikke studere søknadene for å ha lov til å ha en mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...