Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Slik som når han reddet Milan under Calciopoli? De begikk samme "brudd" som Juve, og skulle da etter reglene kommet ned til Serie C2 tror jeg det var siden de allerede var tatt for slikt på 80 tallet.

Til opplysning så var ikke Berlusconi Italia's leder når dere ble dømt og hadde således ingen makt. Men at han hjalp Milan på lik linje som Moggi prøvde, i starten riktignok, å hjelpe Juve for å bli frikjent er selvforklarende.

(Forøvrig latterlig, reglen som sendte Juve ned ble lagt til under rettsaken, mens dommen mot Moggi & Juve var at han var for psykisk skremmende for dommere og derfor hadde de dømt til fordel for Juve. Enda bedre ble det at de 3 kampene som Moggi ble tiltalt for å fikse endte opp med motsatt resultat av det han skal ha "fikset". Feks Juve - Samp, som vel var den eneste Juve kampen på den lista, skulle ende 1-0 til Juve etter offside mål. Samp vant den 0-1 etter offside mål, hele greia stinker.)

Først og fremst må jeg berømme holdningen, den har jeg lagt merke til flere ganger hos de fleste Juventini. Om dere dro nytte av å ha dommeren på deres side har ingen verdens ting å si, at dere prøvde samt ble enige om å få han er nok til å bli dømt.

Når det er sagt så orker jeg ikke nok en endeløs Calciopoli-samtale. Jeg forholder meg taus til dette temaet vel viten om at sannheten er større, styggere og mer fatal enn som så.

Ikke-italiensk lag historisk sett?

Inter er jo en klubb som frigjorde seg fra Milan etter større og flere uenigheter. Som blant annet omfatter bruk av nasjonale spillere. På den tiden var det normalt at klubbene spesifikt brukte hjemlige spillere, flere ønsket å få et mer internasjonalt (Som navnet tilsier) lag.

Inter ble dannet med en ideologi som ønsket utlendingene velkommen, ikke Italienerne.

Selv skulle jeg gjerne sett elleve italienere utpå banen til enhver tid - om noen år er det forhåpentligvis nærmere sannheten med Santon, Viviano, Ranocchia, Crisetig ++

Foran morgendagens kamp har vi jo tre Inter-eide spillere i startsoppstillingen: Viviano, Santon, Ranocchia. Milan har ingen. Også har man jo også Bonucci og Balo på benken, sistnevnte vil jeg heller karakterisere som Ghaneser, men: "man tar det man får" ;)

Det har etter blitt slik at storklubbene har de største talentene. Uten at jeg skal dra det videre så gjelder det min klubb også.

Forøvrig, når du først er her inne: hvordan stiller du deg til eiersituasjonen i Roma? Aabar i familie med City-velgjøreren så vidt jeg fikk med meg. Kan umulig klinge godt i dine ører.

Siden en Clessidra-løsning, Angelini, Angelucci og en Italiensk løsning virker vanskelig (Umulig). så klinget dette veldig godt i starten.

Etter å ha sett på deres foretningsmodell, så virket det som de ønsket å gjøre As Roma konkurransedyktig på et økonomisk plan (Fremfor å spytte inn). Vel, det endret seg i går. Det har blitt rapportert om at Aaber Investment ønsker å hente tilbake Franco Baldini som Sportsdirektør, hente hjem Ancelotti samt gi han 80 millioner euro til overganger.

Baldini var riktignok ikke en av de svikerne som forlot klubben så snart Capello satte seg på første flyet til Torino, han var godt likt blant spillerne. Men han er altfor glad i å bruke penger. Han er ingen mester som Corvino og Sabatini.

En slik løsning er jeg naturligvis en motstander av.

Og siden Super El Classico er godt i gang; Det neste alternativet på listen heter Steven Tisch, han er Amerikansk og det skal vi selvsagt ikke ha noe av...

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik som når han reddet Milan under Calciopoli? De begikk samme "brudd" som Juve, og skulle da etter reglene kommet ned til Serie C2 tror jeg det var siden de allerede var tatt for slikt på 80 tallet.

Til opplysning så var ikke Berlusconi Italia's leder når dere ble dømt og hadde således ingen makt. Men at han hjalp Milan på lik linje som Moggi prøvde, i starten riktignok, å hjelpe Juve for å bli frikjent er selvforklarende.

Om han var Italia's leder har ingen verdens ting å si, Berlusconi sitter på Mediaset, og får dermed FIGC til å gjør som han vil, sånn som og gå med på at Milan ikke hadde noen direkte innblanding i calciopoli, bare et par lavere ansatte i klubben som drev på med det på fritiden.

(Forøvrig latterlig, reglen som sendte Juve ned ble lagt til under rettsaken, mens dommen mot Moggi & Juve var at han var for psykisk skremmende for dommere og derfor hadde de dømt til fordel for Juve. Enda bedre ble det at de 3 kampene som Moggi ble tiltalt for å fikse endte opp med motsatt resultat av det han skal ha "fikset". Feks Juve - Samp, som vel var den eneste Juve kampen på den lista, skulle ende 1-0 til Juve etter offside mål. Samp vant den 0-1 etter offside mål, hele greia stinker.)

Først og fremst må jeg berømme holdningen, den har jeg lagt merke til flere ganger hos de fleste Juventini. Om dere dro nytte av å ha dommeren på deres side har ingen verdens ting å si, at dere prøvde samt ble enige om å få han er nok til å bli dømt.

Når det er sagt så orker jeg ikke nok en endeløs Calciopoli-samtale. Jeg forholder meg taus til dette temaet vel viten om at sannheten er større, styggere og mer fatal enn som så.

Prøvde? Det finnes ingen bevis i noen av disse wiretappingene at Moggi prøver å få en dommer over på vår side. Derfor blir han dømt fordi han er psykisk skremmende. Kan du ikke selv se hvor dumt det blir?

Forøvrig er jeg heller ikke så jævla keen på en Calciopoli diskusjon, men at Milan er et snilt lag er bare bullshit, og det var vel helst det jeg reagerte på til og begynne med :p

Endret av Big Tone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...