Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Haha, herregud, Canal+ studioet er jo helt på trynet. Dommerstanden har bedret seg? Zamparini går av i protest og den gjenværende Sensi-familien har talt sitt om det tidligere. Og da har man ikke nevnt sutregjengen i Milano. Joda, det står bra til, ihvertfall hvis man tror det selv....

Hadde Canal + virkelig studio i dag. Må ha vært første gang i år. La Liga og Serie A satsningen deres er helt tragisk. Studio sånn ca 1 gang i måned og så og si alltid idioter i studio.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør man høre på de som styrer klubbene? Ja, Roma har det beintøft, 3 straffer de siste 2 kampene og Lazio fikk ikke straffer mot Roma.

Og alle straffene var fortjente, vi kunne også fått enda et straffespark i går da Mexes ble tatt av Chiellini. Men for all del, bruk antall straffer, om det er fortjent eller ei, imot oss, det er et argument som virkelig er på sin plass.

Jeg kan vel bare nevne Brescia-kampen, det stinker konspirasjon i lang vei av den, itilegg til de latterlige ukonsekvente utestengelsene vi har fått dette

Calcio.no-fyren er jo tidenes fjols. Herlighet. Nå er det bare å håpe Lazio greier det umulige. Eventuelt Roma.

Jeg visste ikke at han var Juventini da jeg først så han på skjermen for et par uker tilbake, men det var noe jeg mislikte ved han, og snart fikk jeg forklaringen. Altfor tørr og stiv samt altfor generell i pjatten. Jeg ser ingen lidenskap.

Canal+ annonserte jo at de skulle ha med seg en med-supporter til den hovedkampen de sendte, det har ikke akkurat skjedd.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Canal+ er en stor fadese. "Storsatsinen" på Serie A og La Liga har vært langt annet enn imponerende; og når de presterer å huke inn ingen ringere enn Steinar Nilsen (..som heller ikke hadde fulgt med i det hele tatt i år) blir det bare for dumt. Ser forresten at VG har nevnt Milano-derbyet. Imponerende.

homerfacepalm.png

Meh.

Endret av Herthugen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bør man høre på de som styrer klubbene? Ja, Roma har det beintøft, 3 straffer de siste 2 kampene og Lazio fikk ikke straffer mot Roma.

Og alle straffene var fortjente, vi kunne også fått enda et straffespark i går da Mexes ble tatt av Chiellini. Men for all del, bruk antall straffer, om det er fortjent eller ei, imot oss, det er et argument som virkelig er på sin plass.

Jeg kan vel bare nevne Brescia-kampen, det stinker konspirasjon i lang vei av den, itilegg til de latterlige ukonsekvente utestengelsene vi har fått dette

Nja, hadde nå isåfall vært feil. Dog kan jeg godt forstå om dommeren hadde blåst, trodde vi var heldige som slapp unna en straffe til jeg så reprisen.

Den straffen dere fikk synes jeg blir i overkant dum, dog korrekt.

Lenke til kommentar

...Og der ser det ut til at Benitez er ferdig. Prinsipielt imot å sparke trenere så tidlig, men her gjør jeg et hederlig unntak - bare laguttaket i går var en farse i seg selv. Ser at Spalletti linkes heftig; hadde ikke sagt nei takk slik situasjonen er i dag.

“It doesn't seem to me like we suffered against Milan's play,” Moratti said. “The problem is that we actually didn't play. It's a different thing entirely and much more grave.

“I didn't like anything. One can understand losing a derby, but this time I didn't like the approach or the aftermath.

“We didn't do enough to think about winning. This won't do at all. It was an ugly game and we did nothing because we became different.”

Slenger forøvrig opp noen bilder fra kampen i går, pene visuelle bidrag fra begge leirer:

intermilan004.jpg

intermilan005.jpg

intermilan003.jpg

inter-milan_03.jpg

inter-milan_04.jpg

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar

Nja, hadde nå isåfall vært feil. Dog kan jeg godt forstå om dommeren hadde blåst, trodde vi var heldige som slapp unna en straffe til jeg så reprisen.

Det var kontakt, Mexes ble felt. Men franskmannen hjelper til selv, klønete filming.

Spalletti tok seriegullet hjem i helgen som gikk og er etter denne sesongen ferdig i Zenit. Håper virkelig han ikke aksepterer dere, for da må jeg vurdere å fjerne navnet på baksiden av den ene Roma-drakta.

Lenke til kommentar

Milano-klubbene, Juve, Lazio og Napoli du ser på som et 'no go' for en trener som Spalletti, sant? Jeg tar av meg hatten om han ikke blir fristet og takker ja. Har egentlig ikke den helt store trua på han, så han må gjerne forlenge oppholdet sitt i Russland for min del.

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar

Napoli faller ikke i den kategorien, ei heller ikke Milan. Milan er Nord-Italia's fjes utad på profesjonelt vis. De 'snille' i nord om jeg strekker meg langt.

Napoli og Roma er byer som har hatt et anstrengt forhold etter at Romerriket falt. Napoli på den tiden var jo Romernes base for opptrening og krigstrening, Napoli var ansett som Romernes andre hjem. Men hovedargumentet er at Napoli er en Sør-Italiensk by, da er alt greit, selv om jeg ikke ville gledet meg om han tok over Catania.

Når vi er i gang, hvorfor byttet du nick? Kan ikke si jeg liker det akkurat. Gir avsmak. Han reddet kanskje Sør-Italia fra Mussolini og dets Fascist-regime, men den vassne Gangster-virksomheten han bedrev er ikke Italiensk men Amerikansk. Måten han forlot Cosa Nostra til fordel for Camorra'n vitner også om en forræder. Itilegg er han en oppblåst blære av dimensjoner.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Må si at Giallorossi mest sannsynelig har lært meg mer om Italia enn jeg har fått gjennom 13 års skolegang uansett land. Om det er mer positivt for Giallorossi enn negativt for lærerstanden vet jeg ikke. Men takk uansett, fint å få inn litt om kulturer rundt klubbene og områdende istedenfor de vanlige innleggene her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Napoli faller ikke i den kategorien, ei heller ikke Milan. Milan er Nord-Italia's fjes utad på profesjonelt vis. De 'snille' i nord om jeg strekker meg langt.

Seriøst? Ser at du ikke mener Milan er noe spess snille generelt sett, men de er vel de desidert verste oppi nord, generelt sett hele Italia. Juve fans kan skrike så mye om Moratti vi vil, og Inter fans kan skrike så mye de vil om Moggi. Men bak Milan sitter den største jævla kjeltringen av dem alle, og det er ikke lite det Berlusconi hjelper Milan heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst? Ser at du ikke mener Milan er noe spess snille generelt sett, men de er vel de desidert verste oppi nord, generelt sett hele Italia.

...Om jeg strekker meg langt.

Det kommer helt an på hvor du legger grensa. Hva Berlusconi gjør på fritiden sin har fint lite med Milan å gjøre. Det Berlusconi får gjennomslag av i retten gagner ikke Milan, men bare han selv.

Hva er værst mellom en klubb hvor eieren har vært president i Italia i tre perioder, og en klubb som tilfeldigvis har vunnet 27 Scudetti?

Inter har alltid vært den gneldrende bikja i bakgrunnen som sikler etter andres pokaler. De har aldri sett sin rolle i Serie A og er hva jeg kaller et Ikke-Italiensk lag, både i dagens form og historisk sett.

Milan har behandlet klubbene i Sør godt, særs Roma (Og med det må jeg understreke mitt første sitat).

"De som vinner, uansett hvordan de vinner, skammer seg aldri", Niccolo Machiavelli.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Ikke-italiensk lag historisk sett? Jeg kan gå med på at pdd. er det latterlig dårlig, men å si at det alltid har vært sånn synes jeg blir feil. Selv skulle jeg gjerne sett elleve italienere utpå banen til enhver tid - om noen år er det forhåpentligvis nærmere sannheten med Santon, Viviano, Ranocchia, Crisetig ++

Foran morgendagens kamp har vi jo tre Inter-eide spillere i startsoppstillingen: Viviano, Santon, Ranocchia. Milan har ingen. Også har man jo også Bonucci og Balo på benken, sistnevnte vil jeg heller karakterisere som Ghaneser, men: "man tar det man får" ;)

Forøvrig, når du først er her inne: hvordan stiller du deg til eiersituasjonen i Roma? Aabar i familie med City-velgjøreren så vidt jeg fikk med meg. Kan umulig klinge godt i dine ører.

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar

Da vil jeg si du er heldig. Italia kan lett snuble, samme kan Tyskland borte mot Svergie. Egypt vil jeg si er favoritter mot Australia.

Seriøst? Ser at du ikke mener Milan er noe spess snille generelt sett, men de er vel de desidert verste oppi nord, generelt sett hele Italia.

...Om jeg strekker meg langt.

Det kommer helt an på hvor du legger grensa. Hva Berlusconi gjør på fritiden sin har fint lite med Milan å gjøre. Det Berlusconi får gjennomslag av i retten gagner ikke Milan, men bare han selv.

Slik som når han reddet Milan under Calciopoli? De begikk samme "brudd" som Juve, og skulle da etter reglene kommet ned til Serie C2 tror jeg det var siden de allerede var tatt for slikt på 80 tallet.

(Forøvrig latterlig, reglen som sendte Juve ned ble lagt til under rettsaken, mens dommen mot Moggi & Juve var at han var for psykisk skremmende for dommere og derfor hadde de dømt til fordel for Juve. Enda bedre ble det at de 3 kampene som Moggi ble tiltalt for å fikse endte opp med motsatt resultat av det han skal ha "fikset". Feks Juve - Samp, som vel var den eneste Juve kampen på den lista, skulle ende 1-0 til Juve etter offside mål. Samp vant den 0-1 etter offside mål, hele greia stinker.)

Men nå har jeg blåst meg ut nok idag :p

Endret av Big Tone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...