Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Vanvittig deilig med 3 nye poeng i en vanskelig kamp. 3 poeng mot Valencia er sterkt. Det kjipe med det er at tabelledelsen vår nå kan bli tatt igjen av Real innen dagen er omme, siden Villareal først har kamp på Mandag.

 

Messi hadde ikke helt dagen idag, selv med noen gode involveringer. Magisk å se Pedros touch rett etter han kommer inn. Hadde han vært litt mindre ninchalant i avslutningen kunne vi fått et fantastisk mål. Morro å se Messi bryste ballen i mål igjen, selv om det er offside. Der tror jeg han er ganske alene i verden, plassere ballen i mål med brystet :p

 

Nå er det bare å satse på at Real taper poeng i en halvtøff kamp borte mot Malaga. Større undere har skjedd før...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem er det som ikke sier Etoo er blant de beste spissene i verden? Trodde det var opplest og vedtatt. Fyren bøtter inn mål konstant.

Det trodde jeg også. Dog like jeg ikke Eto'o, småsvak spillertype som tar seg nær av alt og alle.

 

 

Sampdoria har for øvrig snudd kampen mot Fiorentina. Kjipt. Jevn kamp men spissparet til Sampdoria ser nok en gang ut til å være en avgjørende faktor. Sampdoria er også en gjeng av treatralske menn.

Lenke til kommentar

Eto'o har utvilsomt vært god i år ja. Han sier selv at dette er fordi han føler seg mer komfortabel med Benitez sin fotballstil kontra Mourinho sin. Milito derimot har det vel vært helt motsatt med?

 

"With Mourinho we played on the counter-attack, with Benitez we press more and that's better for us forwards because we win back the ball higher up the pitch and create more chances."

 

“a striker always looks to get 25-30 goals a season this season, with our tactical change I feel I can reach the biggest heights possible”

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

* Young African Player of the Year: 2000

* African Player of the Year: 2003, 2004, 2005

* FIFPro World XI: 2005, 2006

* UEFA Team of the Year: 2005, 2006

* African Cup of Nations Top Scorer: 2006, 2008

* UEFA Champions League Best Forward: 2006

* La Liga Top Scorer: 2006

* African Cup of Nations All-Time Top Scorer

* RCD Mallorca All-Time Top Scorer

* Cameroon All-Time Top Scorer

* 2005 FIFA World Player of the Year Third

 

Jeg synes nå dette bevitner om en relativt god anerkjennelse.

 

Når det er sagt. I fjor spilte han dårligere enn forventet, han kan godt unnsyklde seg med at han ikke ble prioritert eller fikk det spillerommet han ønsket, men han bidro heller ikke nok. Han er en spiller som lett kan grave seg ned etter selv den minste uenighet.

Lenke til kommentar

* Young African Player of the Year: 2000

* African Player of the Year: 2003, 2004, 2005

* FIFPro World XI: 2005, 2006

* UEFA Team of the Year: 2005, 2006

* UEFA Champions League Best Forward: 2006

* 2005 FIFA World Player of the Year Third

Sånn da. Nå er disse awards'a av varierende kvalitet, men det bekrefter allikevel at Eto'o er et medialys som de fleste andre.

 

At Rooney og Torres her i bittelille Norge blir omtalt mer er vel ingen overaskelse. Det har sin helt naturlige grunn. Men nå leser man vel ytterst sjeldent Norske medier? Det går ikke en dag uten at jeg får høre om Eto'o meg her og Eto'o meg der, spesielt nå, ettersom han imponerer.

Lenke til kommentar

Da begir du deg i andre krester enn meg, for Eto'o hører jeg lite om, annet enn det jeg oppsøker selv. Ronaldo ble jo alene trukket fram etter lagseieren til Real mot Malaga, mens om Eto'o står det om Inter og laget istedenfor stjernen.

 

Legger også merke til at awardsene stopper opp etter 2006. Jeg så at han ikke helt var tilpasset Inter eller spilte noe spesielt utmerket ifjor, men bøttet da vitterlig inn mål i 07/08 og hvertfall i 08/09 sesongen. Eto'o har ikke samme stjernenavn som de andre topp 10 spissene som blir nevnt og det er her jeg mener det er noe feil.

Lenke til kommentar

Er jo rett og slett fordi serie A er lite kjent i Norge. Da etoo spilte i Barca hadde han verdens beste spiller på den ene siden, en aldrende Henry på den andre og Xavi bak seg. Han har vel heller ikke vært koblet til noe PL-lag. Media styrer i stor grad folk sine meninger, og de satser ikke på Italia. Zlatan er et unntak siden han er svensk og sier mye rart til media og gjør mye rart...

 

Etoo var jo også mye nevnt mot slutten av 08/09-sesongen.

Lenke til kommentar

Det er ikke helt sant. Eto nevnes heller ikke i så altfor store ordlag i f.eks Svergie som har en mye bedre tradisjon for dekning av Serie A. Eto får rett og slett ikke den hederen han fortjener siden han ikke har stjernefaktoren over seg. I tillegg er han ikke fra sør-amerika eller Europa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...