Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så fantastiske folk som kommenterer i Fotballpuben da. Zlatan er fantastisk, og jeg irriterer meg over at han ikke fikk det til i Barcelona.

Det samme kan ikke sies om Van Bommel. Er det en spiller vi har hatt i Barcelona som jeg skulle sett en annen plass, så er det Van Bommel. Det eneste han kan er å ødelegge for andre med ufine midler(satt på spissen).

Som sagt håper jeg veldig på at Moa blir klar og herjer med Van Bommel han også. Bayern er ikke akkurat favoritten, og hvis Hannover hadde senket dem ved hjelp av Moa, så hadde det nesten smakt like godt som en seier til et av mine favorittlag.

Lenke til kommentar

Pff, spillere som Carew og Zlatan er overvurdert til de grader. Står over midten hele kampen, jobber aldri tilbake, men scorer noen mål. Flott teknikk, men ellers sinnsykt overvurdert...

Spillere som Carew og Zlatan...

Jaja :dontgetit:

Begrunn gjerne hvorfor Zlatan er overvurdert, vær så snill, jeg vil se en god begrunnelse.

Lenke til kommentar

Tolket slik at alle spisser, men andre ord de beste spillerne i fotballen er oppskrytt...

Alle vet de beste spillerne spiller på topp, de neste beste på vingene, de 3. beste på midten, de 4. beste er backer, og de 5.beste er stoppere.

Enkelte unntak kan gjøres for sentrale midtbanespiller som Xavi. Men ellers er teorien min pottetett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Burde jo egentlig det, Konan har vært en åpenbaring for Hannover etter at de fikk han for 3 millioner kroner fra Rosenborg siden han manglet "attityd". Han var Tippeligaens beste benkespiller, men nå er han stjerne i Tyskland. Eguren 2 etter min mening.

Men hadde vært nydelig å se Moa senke Bayern, jeg må bare si det igjen. Heia Hannover 96!

• Liker 1
Lenke til kommentar

[begrunn gjerne hvorfor Zlatan er overvurdert, vær så snill, jeg vil se en god begrunnelse.

Først og fremst. Han er lat, har dårlig arbeidsmoral og er en pompøs karakter utenfor banen. Han har kun bevist sine kunstner i Serie A og Eresdiv, ligaer der Massimo Maccarone og Kezmann har dundret inn mål på bestilling. Så fort han møter motstand har han null å by på, absolutt nada. Han har tilsammen hatt to gode kamper i CL.

For all del, han er god - til og med verdensklasse på sitt beste, men han er veldig langt unna de beste i klassen. I grunn minner han meg om en annen med Milan fortid som også er anerkjent som en av de bedre i verden, men som egentlig er fra hyllen nedenfor. Nemlig Kaka.

Zlatan er god, men oppskrytt så det holder.

Lenke til kommentar

41 kamper, 21 mål og 10 assist i Barcelona. At han floppet i Barcelona er feil (ikke at du skriver det), at han derimot ikke passet som hånd i hanske er korrekt, men han ble så vidt jeg husker kåret til fansens favoritt etter Messi i sin "floppsesong". 22 mål på 62 kamper for landslaget er heller ikke dårlig. Han har gjort suksess i alle ligaer han har spilt. Seriegull i hver eneste sesong etter at han forlot Malmö.

Blant verdens 5 beste spisser uten tvil i mine øyne, men selvsagt skal man få lov til å være uenig. Det er heller ikke overraskende at Serie A undervurderes på forumet gang på gang. Uansett er han en herlig type, selv om folk stort sett er svært splittet der.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar

Før han dro til Barcelona var han ansett som en av verdens 3 beste spisser, om ikke den beste, også her på forumet. Etter et mislykket opphold i Spania på bakgrunn av en treners idiologi og en direktørs manglende kompetanse til å justere laget deretter, så er han plutselig oppskrytt og på langt nær blant verdens beste spisser. Hva skjedde?

Zlatan er genial og krevende. Han krever kanskje mer enn det han tilfører, men det han tilfører er noe helt essensielt i fotballens verden, mål og teknisk brillianse. Det er selvsagt forståelig at klysefaktoren som Zlatan er i besittelse av taler imot han selv, på den enkeltes liste, men det bør ikke være en avgjørende og fellende faktor. Det virker nemlig slik.

Verdens beste spiss? Det har han aldri vært i min bok, han er for stasjonær og for krevende for å kunne bli kalt det, men han er definitivt blant de 5 beste. Nå skal det sant sies at jeg er utrolig dårlig på å rangere spillere og lage en liste.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...