Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet. Hvis dere på død og liv skal gå ut over trådens inhold kan dere ta dette på PM.

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Shelton var veldig synlig mot Barcas b-spillere, men det trenger ikke å bety noe. Moa har flere kvaliteter som kan passe inn i PL, og er vel kanskje bare bak Annan den spilleren som kan prestere i PL. Når Mame Biram Diouf er god nok for Man Utd er Moa god nok for en dårligere klubb i Premier League.

Lenke til kommentar

Overgangssummene som blir nevnt er for meg ikke overaskende, det er ihvertfall noe slikt jeg har ansett. Markedet er tøffere og trangere nå til dags enn det var for 2 år siden da Moa avslo Groningen og Vålerenga gikk glipp av 35 Millioner kroner.

Det var vel Håkonsen som sa til DB at Moa hadde en lignende markedsverdi som han hadde for 2 år siden. Med mindre en storklubb plutselig henger seg på, så er dette meget usannsynlig. Ønsketenkning.

Moa har potensialet til å bli god nok for Premier League, det vil nok ta litt tid og vil bli en stor omveltning. Uansett så er det andre land og liga'er som passer han bedre - At han avslo Groningen og Eresdivisjonen for 2 år siden er for meg helt ufattelig, det perfekte springbrettet for en ung nordmann, spesielt når du er en angrepsspiller.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Med det året han hadde ifjor hadde det blitt feil. Man sa vel akkurat det samme om Tarik før han dro til Heerenveen, men se på han nå. Jeg tror det var klokt av Moa å bli, og har også tro på at han kan gjøre fra seg i PL. Hell, Erik Nevland greide det. Fulham ville til og med gi han ny kontrakt. Om Moa ikke er god nok, er ingen andre i TL gode nok heller(ser bortifra Annan).

Mame Biram er jo i likhet med Moa ønsket av Blackburn, så noe riktig må han jo gjøre. Er enig i at han er for dårlig for Man Utd, og skjønte ikke mye av den overgangen. Jeg tror Vålerenga skal være fornøyd med ca. 20 millioner for Moa, men jeg håper han blir inntill sesongslutt og kjemper om ligagullet.

Lenke til kommentar

Med det året han hadde ifjor hadde det blitt feil. Man sa vel akkurat det samme om Tarik før han dro til Heerenveen, men se på han nå. Jeg tror det var klokt av Moa å bli, og har også tro på at han kan gjøre fra seg i PL. Hell, Erik Nevland greide det. Fulham ville til og med gi han ny kontrakt. Om Moa ikke er god nok, er ingen andre i TL gode nok heller(ser bortifra Annan).

Jeg "sa" det til Tarik som jeg gjør med alle ander ungguter: Dra! Om det ikke lykkes, eller blir så vellykket som det eksempelvis har skjedd med Tarik, så har han ihvertfall skaffet seg et navn utad (I en viss forstand). Det værste av alt er stagnasjon. Per Ciljan? Han er mer enn god nok for utlandet men blir lurt av den destruktive tankegangen diverse ledere rundt om i Norges klubber har.

For øvrig: Tarik kan da ingenting for at det kommer ny(e) forutinntatt(e) trener(e)?

Å bruke 200-300 mill kroner på ein speler blir ikkje sett på som unormalt. Prisene på spelarar har steget enormt dei siste tiårene.

Ilikhet med verdensøkonomien generelt.

Topp overgangene har nådd et kunstig nivå, men ellers er det nokså balansert.

Endret av Giallorossi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror Tarik kunne dratt til en bedre klubb og spilt mer om han hadde fått bevist seg litt først her hjemme. Når han kommer tilbake og bare blir en god spiller i samme ligaen han var den beste i for 2 år siden, så har det skjedd noe galt.

Uansett, nå som jeg har deg her Giallorossi. Hva skjer med Genoa? Eduardo, Rafinha, Veloso og Luca Toni inn? Også vil de ha Prince-Boateng og Giovani Dos Santos inn også. Har de fått penger nylig annet enn salgene av Motta og Milito? Virker hvertfall som om de satser. Hva satser de mot?

Lenke til kommentar

Tarik er nok overhypet i stor grad, han er altfor forutsigbar i sine bevegelser på utenlandsk jord riktignok. Han blir altfor veik og lett, dessuten virker det som han ikke har den beste psyken; Er han tøff nok?

Ingenting har skjedd med Genoa slik jeg ser det; De fortsetter bare i det samme sporet. Fjoråret var derimot en stor overaskelse, det var ingen som trodde at Genoa hadde så mye midler tilgjengelig. Rafinha anså jeg som klar i februar/mars måned, da han var sterkt ryktet, men etterhvert som ukene og månedene gikk uteble praten og Preziosi avkreftet det ved flere anledninger. Kom da som et lite sjokk at han helt ut av det blå ble klar i går. Og dette er en forsterkning som det virkelig lukter av, spillertypen Rafinha passer Genoa perfekt. I en 3-5-2 formasjon, med to vingbacker.

De satser vel mot Champions League spill med tiden, kanskje ikke inneværende sesong, men sesongen deretter. Det bør ihvertfall være målet når så store summer blir brukt. Tøft gjort, kampen er stor, men hvis økonomien virkelig er så stor som den er i skrivende stund så har de alle muligheter på å nå det målet.

De har ikke fått noen penger i det siste fra Motta eller Milito-overgangen, annet enn bestraffelser :p

Det som derimot er sjokkerende er skaden til Jovetic, what the hell? Dette endrer målsettingen til Fiorentina. Champions League spill neste sesong var det store målet for Mihajlovic sitt Fiorentina lag. Blir kanskje litt feil å si at det var et krav, men nå har det endret seg til å bli et håp eller et ønske.

Når det er sagt så var det jo nettopp slik Jovetic fikk sjansen, gjennom Mutu's skade eller snarere suspensjon. Kanskje kan Adem Ljajic gjøre det samme? Han bør ihvertfall bli mer synlig i årets sesong enn i fjor. De fleste medier sier også at Mutu har blitt tatt vekk fra transferlista.

Endret av Giallorossi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...