Sovende Panda Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Vålerenga har bare servert en hvit løgn når det gjelder hvem som skulle komme. De sa at Barca ville stille med det beste tilgjengelige laget. Og siden halve laget ikke er tilgjengelig så holder Vålerenga det de lovte. Det er jo ikkje ein løgn. Barca kunne ikkje love at alle stjernespelarane kunne spele. Derfor har Vålerenga sagt at Barca skulle stille med dei beste tilgjengelige. Hadde dei sagt at Barca skulle stille med toppet lag så hadde dei løget, men det har ikkje vært tilfelle. Vålerenga har aldri garantert 100% at Messi & Co skulle komme. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Er det jeg mener, derav hvit løgn. De har "lurt" folk til å tro at Messi og co komme. Jeg viste fra stund 1 at de ikke ville stille med de beste, og det gjorde sikkert mange andre også. Men mann i gata som kjøpte billeter til 600 kr viste nok ikke dette, ellers ville han ikke kjøpt biletter til blodspris. Jeg synes heller ikke Vålerenga har gjort noe galt, selv om de kunne gått ut å sagt at ingen av vm spillerne kommer, men da hadde de ikke solgt like mange biletter. Mulig hvit løgn er feil ordvalg, men fant ikke noe bedre... Endret 28. juli 2010 av Teipball Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Serie As terminliste har nå kommet ut. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Tøft program for Juventus, Inter og Roma i de første seks rundene. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 http://www.asroma.no/2010/07/28/saken-oppdateres-her-er-terminlisten/ Her er det med datoer for rundene. Ja, ser tøft ut. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Har laget kamptråd til Vålerenga - Barcelona kampen i kveld. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Sesong 3 av Prediction League oppe og går. Lenke til kommentar
Populært innlegg Giallorossi Skrevet 1. august 2010 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Sampdoria går som alltid stille i dørene når Mercatoet inntrer, men likedans blir det handlet inn resepektable spillere. Etter Marotta's og Gigi del Neri's avgang har søkelyset på Liguria-klubben avtatt. Medias interesse er i praksis ingenting lenger, selv Cassano's kontraktsproblemer og den dyrinnkjøpte Napolitaneren Daniele Mannini samt Nicola Pozzi går upåvirket i de fleste medier. Hvorfor? Både Gigi del Neri og Beppe var relativt triste og kjedelige typer, grå som få. Medieskye. Med Champions League-kvalifisering i sikte og forhåpentligvis nye friskemidler derifra, skulle man anta at interessen økte betraktelig. Utifra Sampdoria's kjøp og hvordan Mimmo Di Carlo tidligere har spilt, så kan det tyde på at de vil omlegge del Neri's vante flankebaserte 4-4-2-formasjon, til en kontringsbasert 4-3-1-2. Ballorientert som han er så er det nok ønskelig å bruke Palombo og Poli i en dypere rolle, kanskje med en fremskutt Mannini. Venstrekanten må antagaligvis endre seg. Trequartista-rollen bak spissene er det uklart hvem som får. Rent praktisk er det å anta at denne vil falle på Il Fenomeno, Cassano, problemet blir da manglende backup der framme. Bruno Fornaroli, Marilungo og Foti er de eneste alternativene per dags dato. Alternativer som ikke er gode nok iforhold til Sampdoria's ambisjoner. Skal denne formasjonen tre i kraft, så må en ny spiss ankomme. Fjorårets innlånede Luciano Zauri returnerer til de lyseblå (Lazio), selv etter en grei sesong for Blucerchiati. Høyrebacken blir derfor nesten helt naken, selv om Stankevicius kommer tilbake fra Sevilla ettersom de ikke benyttta kjøpsopsjonen på € 3 Millioner. Flere navn har blitt nevnt, men ingenting nytt har kommet. Antagelig lagoppstilling; Pazzini - Pozzi Cassano Mannini Poli - Palombo Ziegler - Lucchini - Gastaldello - Ny! Curci Nyanvendinger: * Bruno Fornaroli - Tilbake fra lån i Recreativo, en erfaring rikere men imponerte på langt nær så mye som man forventet da Sampdoria hentet han for 2 år siden. Mannen med det fantastiske kallenavnet El Tuna har rukket å bli 22 år og har således blitt en godt voksen mann. Det er nå han må prestere, 'doria betalte ikke € 3 Millioner for ingenting. * Guido Marilungo - Spennende type. Sampdoria betalte ialt € 2.5 Millioner for den ene halvparten av denne spilleren. Det er å forvente at han vil spille en fjerdefiolin i Sampdoria's angrepsrekke kommende sesong. * Vladimir Koman - Ungareren kommer tilbake etter et forsåvidt vellykka lån i Bari. En erfaring rikere, men er ikke av betydning for Sampdoria når Serie A sparkes igang. Kanskje blir han lånt ut igjen? * Marius Stankevicius - Sevilla benyttet seg ikke av kjøpsopsjonen og returnerer derav til 'Doria. En backup spiller Sampdoria sårt trenger der bak. Kan spille både høyreback så vel som midtstopper. Kjøpes ingen ny høyreback blir han en viktig brikke. * Vincenzo Fiorillo - Det evigvarende talentet kommer tilbake fra Reggina og Serie B. Et utlån som kan karakteriseres som en fiasko, mager spilletid. "Den nye Buffon" forventes å bli backup bak Curci med Da Costa hakk i hel. * Daniele Mannini - Etter en svært imponerende fjorårs sesong ønsket Sampdoria å kjøpe Toscaneren fra Napoli. Det viste seg å bli altfor dyrt, derfor ebbet det ut i et deleierskap. Den dopingtatte spillere vil også i år ha en viktig rolle for Sampdoria. * Nicola Pozzi - Etter en god sesong valgte Sampdoria å benytte seg av kjøpsopsjonen de hadde på € 5.25 Millioner. Dyrt men forståelig, kan og må utvikle seg mer. * Daniele Dessena - Sampdoria valgte å sende keeper Mirante i retur for å få fatt i hele Dessena. En god fjorårs sesong ble nesten kronet med en, ordentlig, Azzurri-debut. * Gianluca Curci - Etter at Cagliari sisteskanse Marchetti ble for dyr måtte de se seg etter andre alternativer. Alternativene var mange men innvikla, valget falt derfor på Curci, Romeren. Curci hadde en veldig god sesong, som året før, i Siena. Deleid sammen med Roma inntil videre. Storari hadde en særdeles god sesong i fjor og det antas at Curci må spille oppimot det samme om Sampdoria skal nå sine mål. * Salvatore Foti - Gjennombruddet kom aldri og forventningene har dabbet av. Allikevel ser Sampdoria fortsatt verdi i Palermitaneren. Antas å bli backup der fremme. Avganger: * Marco Rossi - Etter å ha imponert lite pakker Marco sakene sine og drar sørover til Bari. * Luca Castellazzi - Andrevalget i fjor drar som forventet til Inter og blir andrevalget bak Julio Ceasar. Går gratis. * Marco Storari - Etter en imponerende sesong forlater han Sampdoria til fordel for Juventus, etter at forhandlingene med Milan gikk i boks. Et nokså uforståelig valg, i 'Doria drakta var han et soleklart førstevalg mens han nå er et soleklart andrevalg. Selv om Buffon er skadet i månedene fremover, så er han det ubestridte førstevalget. Utifra hans CV virker det som han trives best som et andrevalg. * Daniele Franceschini - Etter over 100 kamper for Blucerchiati så utløper Romerens kontrakt og Sampdoria ønsker ikke å forlenge på bakgrunn av hans alder. * Stefano Guberti - Returnerer til As Roma. En oppkjøpssum ble ikke avtalt da utlånet ble et faktum, dumt iom at han hadde en stødig sesong for Sampdoria. Dog er det ikke klart om han har en framtid i Ranieri's Roma. En typisk Spalletti-spiller, raka motsetningen av det Ranieri ønsker. Fiorentina sies å være interesserte i et deleierskap verdt €2-3 Millioner. Kanskje slenger Sampdoria seg på? * Luciano Zauri - Returnerer til de lyseblå i hovedstaden. Rykter ut: Palombo, Ziegler, Fiorillo, Stankevicius og Padalino har blitt hyppig linket til både det ene og det andre. De to førstnevnte antas å bli værende i Genoa. Fiorillo og Stanke derimot er usikre kort, Fiorillo ønsker spilletid og ser seg om etter en god utlånsavtale. Chievo og Atalanta har tidligere vært interesserte. Chievo har derimot vært nære å signere Rubinho, men den har kollapset. Padalino var tidligere jaktet av Napoli, men Sørvest-kyst klubben har endret oppfatning. Rykter inn: Av åpenbare grunner ønsker Sampdoria seg en ny høyreback samt en ny spiss. François Clerc er det siste navnet på blokken iforhold til høyrebacken. Franskmannen som egentlig er venstreback får ingen konkurransedyktig kontrakt av Lyon. Etter et godt verdensmesterskap har interessen for Andre Ayew økt, Sampdoria skal tideligere ha vært interessert men interessen skal visstnok ha avtatt ettersom kantspillere ikke er det mest interessante. Luca Cigarini har også blitt nevnt, men er veldig urealistisk. Den defensive midtbanen trenger ikke nok en juvel og overgangssummen Napoli krever er såpass høy at selv Sevilla avstår. Et annet mer sannsynlig transferobjekt er Luis Jiménez. Inter tapte auksjonen med Ternana som nå spiller i Lega Pro, deter da forventet at han vil bli videresolgt. Trequartista'en Sebastian Giovinco har også blitt nevnt i flere sammenhenger. Naive Giovinco har etterhvert sett at han ikke er prioritert som de fleste andre unge i Torino-klubben. Dog virker det som at interessen ikke har utartet seg til noe mer konkret, Bari og ikke minst Parma virker aggresive mot den lille skallede Italieneren. Sergio Pellissier har også blitt ryktet en gang, en spiller som bør være interessant for Sampdoria. Ingen dyr mann dette. Allikevel ønsker både Pellesier og Chievo å finne en løsning dem imellom. Bari's unge høyreback, Andrea Masiello, har også blitt nevnt. Etter en imponerende sesong har han etterhvert blitt et hett transferobjekt for flere klubber, både Juventus og Roma har blitt nevnt, men interessen har kjølnet etter henholdsvis signering av Motta og Aleandro Rosi. Et spennende alternativ som Sampdoria uten tvil bør følge med på. Det samme kan vel sies om både Simone Padoin og Andrea Mantovani - Spennende og tidligere ryktet til Sampdoria. Endret 1. august 2010 av Giallorossi 11 Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Herlig mål : Inter Milan V Manchester City http://www.101greatgoals.com/videodisplay/6435429/ Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Det vil jeg fortsette med, kanskje er det ikke alle som bryr seg men det er bedre enn ingenting. Dessuten gir det meg en mulighet til å samle tankene om en ting på en plass, har lenge vurdert en blogg, men å designe den riktig and so on, det gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Imponerende at du holder det gående, selv om interessen for Italiensk fotball er helt på bunn. Må innrømme at jeg ikke leser annet enn det du skriver om Roma, som er eneste klubben jeg liker i Italia, men sterkt at du bruker så mye tid på gode innlegg til tross for liten respons her inne. YNWA, hva var poenget ditt? 1 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Husker jeg jeg hadde sansen for Gianluca Curci for noen år siden. Husker ikke av hvilken grunn, men var noe jeg likte med han. Ellers et herlig innlegg Giallorossi, herlig med litt innblikk i italiensk fotball. Har en liten interesse for fotballen der, men er nok litt liten siden jeg ikke har noen favoritt lag der. Hatt sansen for Juve, Napoli og Roma, og litt med Inter pga Materazzi og Mourinho, men ikke noe spesielt. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1. i retningslinjene. dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Vi kan vell begrave stridsøksen og snakke om fotball nå gutter? Er det denne tråden er til for :-) Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Tar du i mot min vurdering også? Balotelli har alle muligheter til å lykkes i Premier League, faktisk vil jeg påstå at han vil passe enda bedre inn der. Hvis vi ser bort ifra at han er en svær, svær kar så er han enormt hurtig og eksplosiv. En av verdens aller beste spillere rent ferdighetsmessig. Sirup med ball? Det har iallfall jeg aldri lagt merke til, tvert imot. Rent ferdighetsmessig offensivt er han så latterlig god at det gjør vondt, det er bare å se på de målene han har gjort i år også. Hvem gjør slike mål? Han har derimot en god del å gå på taktisk og arbeidskapasitet + holdninger selvsagt. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 - Det siste jeg hørte om A.Sanchez var at han skulle bli, skjer det noe rundt ham om dagen? Går utifra at du leser italienske tabloider, noe jeg ikke gjør. Udiense eier Giampaolo Pozzo har gjentatte ganger sagt at Alexis ikke er til slags med mindre det kommer et uslåelig tilbud på bordet. Det skal med andre ord litt til før Udinese aksepterer et bud. Hvis det etterhvert begynner å klø litt ekstra i lommeboka til City, hvem vet? Men bortsett fra det er en overgang så usannsynlig som det går an å få blitt. Nå tror jeg også A. Sanchez har godt av enda et år i Serie A. Som jeg tidligere har sagt så er han ikke utviklet fult ut enda, rent fysisk vil han aldri bli det i Italia riktignok, men han har en rekke svakhetspunkter rent taktisk og posisjoneringsmessig. Eneste som er negativt for Alexis i skrivende stund er at Udienese ikke er like hardtsatsende som tidligere. De har i praksis solgt seg mot å unngå nedrykk imotsetning til å kjempe om en Europacup plass. Salget av Lukovic tydeliggjør det. Men for all del; Udinese er et alt-mulig-lag, uforutsigbare som få. - Hva er din vurdering av Balotelli? Jeg har sett han i kanskje ca 5 90minuttere til sammen, men har ikke klart å gjøre meg opp et bilde av spilleren. At han er et fysisik beist er en selvfølgelighet, men tror du han har tempoet i kroppen til å lykkes i PL? Syntes han virker litt sirup med ball og taktisk mindre oppegående, er det en korrekt bedømmelse? Tar gjerne i mot din vurdering av spilleren, om du har tid. Oppegående er ikke akkurat et velvalgt ord når vi snakker om Balo, uansett sammenheng ( ). Han er ingen sprinter men han har definitivt fart i beina dog er han ikke så akslerasjons sterk. Dessuten har han en skuddfot selv Becks misunner, styrke og presisjon. Itilegg virker det som han har forbedret posisjoneringen sin, potensiell måltyv? Absolutt. Rent taktisk er han direkte veik. Han tar ofte på seg for mange oppgaver, men klarer ikke fullføre halvparten engang. Virker som han er av den oppfatningen at han til enhver tid har noe å bevise. Selvsagt forståelig men det virker som det tærer på syken; "Nå skal jeg faen meg bevise!". En ikke overaskende konklusjon; Balo blir så god han selv ønsker. Det er kun han som styrer psyken og egenutviklingen, dette kan i og for seg ta 2 år eller 10 år. Balo er Italias største talent siden Antonio Cassano kom frem fra Puglia-regionen. 2 Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Takk for info G. Føler at vi har et nokså likt syn på Balotelli, spesielt når det gjelder farten. Høy maksfart, men lite sprut. Jeg tror hans taktiske handicap fort kan bli hans bane i Premier League dog. Et raskt hode som tåler motgang og gråværsdager er alfaomega for å lykke i England og det tror jeg ikke han har. Når han i tillegg har lett for å mistrives som følge av hjemlengsel og dårlig oppførsel, så vil jeg hevde at alt over £15m er en solid dose gambling for Super Mario. Er han virkelig så teknisk (dribblessterk) god altså? Må innrømme at det overrasker meg litt. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Lite sprut vil jeg ikke si, men han aksler ikke så fantastisk. Kan dra en sammenligning med vår egen John Carew da han var på Balo's alder, like kjapp og omtrent like høy maksfart; Det førstnevnte har han nå mistet, og jeg er nesten sikker på at Balo vil miste det også. Ellers er jeg helt enig med Jørgen. Teknisk er han skadelig bra, driblinger, skudd, pasninger, vendinger, ja han har alt. Det glemte jeg å nevne; Været. Selv om Nord-Italia er uværet selv så virker han veldig avhengig av 'ett positivt vær'. Nå skal det også sies at Mancini er den eneste som har vist at han forstår Balo, gjensidig respekt og forståelse. 2 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hvor sent går MLS kampene norsk tid? Jeg skal ikke legge skjul på at jeg har latt meg affisere av Henry og Marquez-overgangene til New York Red Bulls og det virker som klubbene (iallfall Red Bulls) er veldig flinke til å dele info rundt klubben. Jeg har også lenge vært en stor Henry-fan og selv om jeg var skuffet når han handset Frankrike videre er jeg forbi det stadiet nå. 3 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hvor lang kontrakt har Henry skrevet med Red Bulls? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå