Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsatt vil jeg definere et kjøpelag som et lag som har kjøpt seg til suksess, som f.eks City(uten suksess) og Chelsea. Om man går gjennom de lagene er det langt mindre egenproduserte spillere.

Viss det er dine kriterier så er alle lag med suksess kjøpelag. Og viss du hadde hatt litt peiling på City, så hadde du visst hvor mange egen produserte spillere de har hatt i troppen de siste årene, og at de har fått frem et stort antall spillere som nå spiller i andre klubber. City har ikke hatt mye suksess(trofeer) de siste årene det er riktig, men viss det er noe det kan være stolte av, er det nettopp akademiet.

Det har ingenting med å forsvare pengebruken til city eller ei, det er i allefall ikke så svart hvitt som enkelte vil ha det til, men ditt grunnlag er rett og slett feil.

Lenke til kommentar

Ajax produserer vel dem, men de blir fort solgt etter hva jeg har forstått.

Hva produserer de? Ingen verdensklasse spillere. Vi snakker om nuet (...Ihvertfall jeg), ikke hvilke storheter de tidligere har fått frem.

Er vel bare 4-5 år siden de hadde Van Der Vaart, Sneijder, Heitinga, Maduro, Babel og Stekelburg som potensielle verdensstjerner! Noen har klart det og noen har floppa

Lenke til kommentar

Er vel bare 4-5 år siden de hadde Van Der Vaart, Sneijder, Heitinga, Maduro, Babel og Stekelburg som potensielle verdensstjerner! Noen har klart det og noen har floppa

Hva har det med saken å gjøre? Vi diskuterer jo realiteten, og realiteten er slik at Ajax ikke har fått frem noen verdensklassespillere, med et hederlige unntak (Sikkert en eller annen jeg har glemt i farten også); Sneji.

Derimot kan ingen si mot at Ajax er en av de fremste på å få frem gode fotballspillere i stor kvanta.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Fortsatt vil jeg definere et kjøpelag som et lag som har kjøpt seg til suksess, som f.eks City(uten suksess) og Chelsea. Om man går gjennom de lagene er det langt mindre egenproduserte spillere.

Viss det er dine kriterier så er alle lag med suksess kjøpelag. Og viss du hadde hatt litt peiling på City, så hadde du visst hvor mange egen produserte spillere de har hatt i troppen de siste årene, og at de har fått frem et stort antall spillere som nå spiller i andre klubber. City har ikke hatt mye suksess(trofeer) de siste årene det er riktig, men viss det er noe det kan være stolte av, er det nettopp akademiet.

Det har ingenting med å forsvare pengebruken til city eller ei, det er i allefall ikke så svart hvitt som enkelte vil ha det til, men ditt grunnlag er rett og slett feil.

La oss gjøre det samme med City da...

Given

Zabaleta-Toure-Lescott-Boateng

Yaya Toure-De Jong

Johnson-Silva-Bellamy

Tevez

Barcelona hadde 8/11... Hvor mange har Man City?

Så det du sier er at ingen lag med et godt akademi kan være kjøpelag?

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...