Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Jeg diskuterte for at det går an å ha en dårlig signering selv om spilleren har bevist seg før, kommer gratis/veldig billig og har lav lønn. Mido beviser at dette faktisk går ann, og at man dermed ikke kan gjemme kjøpet at Owen bak setningen: "En spiller som tidligere har bevist på toppnivå, kommer gratis og får prestasjonsbasert lønn er alltid en god signering".

Om du har en annen grunn til at Owen var et godt kjøp, vil jeg gjerne høre. Han kom med kvaliteter Man Utd ikke hadde, han var gratis, hadde lav lønn, ja vel. Trenger ikke å bety et godt kjøp uansett.

(Merkelig hvordan denne diskusjonen sporer mer og mer av :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En spiller som tidligere har bevist på toppnivå, kommer gratis og får prestasjonsbasert lønn er alltid en god signering, i mine øyne. Sett at han ikke er veldig gammel.

Edit: Det er i alle fall aldri en dårlig signering.

Enig at en slik signering ikke er dårlig, men den er langt fra god. Hvis United får Torres gratis, men han er skadet og spiller ikke en eneste kamp i løpet av sesongen. Han får heller ikke lønn siden dette ble med i kontrakten. Etter sesongen går han gratis videre til en ny klubb, hvis vi da ser på rent sportslige resultater har ikke signeringen vært god, selv om han har meritter som ingen andre.

Men som du sier til slutt, han har ikke vært dårlig signering heller.

Hvis han hadde spilt hver kamp, men ikke nettet i en kamp og bare trasket rundt, ville jeg sagt han var en dårlig signering. Da fordi laget hadde gjort det bedre med en annen spiller på laget. Selfølgelig så er dette eksempelet helt ekstremt, men dere skjønner hva jeg mener. :) Owen gjorde jo selfølgelig en nytte for seg og etter min mening et helt greit kjøp for United, men ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Igjen, Owen kan ikke gjemmes bak nevnte setning, uavhengig av Mido eller ikke. Mido var bare et eksempel. Ellers kan jeg si meg helt enig med Teipball, slik jeg tenker også.

Uansett så støtter jo synene dine og Herr Bruns det at Hitzlsperger ikke er et dårlig kjøp. Han kommer så og si gratis, har forhåpentligvis ikke så alt for høy lønn og han har bevist at han har et godt nivå tidligere. Om dere tror at dette er nok til å være noe annet enn en dårlig signering vil det passe fint.

Snakker om sola: Hitzlsperger var ønsket av Tottenham, Everton, Birmingham og Stoke

Virker som en fin signering av West Ham og jeg gleder meg mest over at dette kom i havn idag. Kan legge foregående diskusjon dø og la dere ha deres egne synspunkter.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Igjen, Owen kan ikke gjemmes bak nevnte setning, uavhengig av Mido eller ikke. Mido var bare et eksempel. Ellers kan jeg si meg helt enig med Teipball, slik jeg tenker også.

Jo det kan han. Owen kostet oss ingenting. Han var en kalkulert risiko. En som enten kunne slått virkelig til eller feilet helt og holdent. Dette var penger vi hadde råd til å tape. Som også nevnt så baserte vi oss ikke på Owen, han ble alltid ansett som en backup spiller. En joker. Det fungerte han også som, dog kun i en kamp; Mot City. I den forstand "ødela" (Som du referer til) han på langt nær så mye som din nevnte Mido gjorde.

Det var rett og slett et risikokjøp jeg lett, hadde tatt igjen...

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

For the record har jeg aldri sagt at det var en økonomisk risk bak å kjøpe Owen, men jeg har stilt spørsmål rundt den sportslige risken om kjøpet kanskje kan ha hindret andre gode overganger eller eventuelle egne spilleres framvekst da han ble hentet inn.

Forskjellen er bare at du synes at signeringen og den sportslige risken var verdt det, mens jeg mener den ikke var verdt det. Det kan vi være uenig i til helvete fryser over, så vi kan like gjerne la det ligge for nå :)

Forza Italia! Gli Azzurri! :thumbup:

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Har du sett, trodde begge to røyk for han Søderling, jeg. Men, men, uansett hvor mye jeg misliker Nadal, så får jeg vel heie på han.

Ser du har byttet signatur, Herthugen, ikke dum, ikke dum. Det var vel i La Gazzetta Karl Heinz forsnakket seg der...?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Flo er mye bedre med ball i beina enn hva jeg trodde på forhånd før jeg så denne kampen. En del herlige vendinger som drar Brasil-forsvarerne på ræva.

Scheie er forøvrig like dårlig på samhandling med sidekommentatoren den dag i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...