Old Game Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Veldig bra er et understatement. Fyren er mer enn god nok for lag som Aston Villa, Tottenham og co i dag. Jeg er villig til å vedde mye på at Hiza blir en kulthelt også i London. Det går ikke ann å mislike en godkar som gir alt for laget og druser inn de villste av langskudd - ofte viktige mål også. Nå mangler det bare at Laurent Robert og Jay-Jay Okocha gjør comeback også... Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Han kommer ikke gratis såvidt jeg vet, men når Lazio betalte £800 000 for han vil jeg tro at han drar enda billigere til West Ham. Skjønner ikke at sign-on-feen skal bli så veldig mye større av den grunn. Trodde han bare signerte en ett-års avtale (Dårlig hoderegning når det enda ikke har gått 1 år). Det er da helt vanlig og å forvente at spillere som går gratis, og i nærheten av gratis, får en betydelig større Sign-On-Fee-sum. Gutten er bare 28 år, og da kan det ikke være umulig å komme tilbake på nivået han tidligere har vært på. Spesielt ikke når han drar fra et land der han (sannsynligvis) ikke kan språket, til et lag som spiller i en liga han har god erfaring med. Når toppnivået hans er 50 kamper for Tyskland på 00-tallet og kultstatus i en PL-klubb som har ligget blant de 10 beste i ligaen de siste 10 årene, vil jeg si at det er et nivå som er veldig bra i forhold til West Hams standarer. Igjen, for emte gang; Det var en grunn til at jeg kun kommenterte hans tid i Lazio. Endret 5. juni 2010 av Giallorossi Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Jeg argumenterer bare for hvorfor jeg mener det er et godt kjøp av West Ham, da er 4 kamper for en skakkjørt klubb i løpet av en halvsesong ikke så viktig. Jeg velger heller å se på hva han har gjort tidligere og se om han kan finne tilbake til det nivået. Det virker bare som om at du mener det er et dårlig kjøp, og da trekker jeg frem hvorfor jeg synes at han er et bra kjøp, uavhengig av at du bare har uttalt deg om tiden hans i Lazio. Hvis kjøpet av en 29 år gammel Michael Owen etter en dårlig periode med Newcastle ble sett på som en genistrek av Ferguson for 1 år siden, kan jeg ikke se at 28 år gamle Hitzlsperger skal være så mye dårligere. Forhåpentligvis passer Hitzlsperger bedre til den merkelappen en det Owen gjorde/har gjort. Endret 5. juni 2010 av Maefteda Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Ser at det kan virke slik, selv om det ærlig talt burde være lett å se at jeg heller kommenterer den Tyske troppens kvaliteter enn Hitzlsperger (Spesielt utifra mitt første innlegg). Uansett, lite viktig. Hitzlsperger har kvaliteter som allerede nevnt, han trenger å komme tilbake på noe avdet samme nivået han var for 2 sesonger siden. Har jeg kalt Owen sin overgang for en genistrek, i ordets rette forstand? (Spørr, helt ærlig). Jeg synes han var et fint kjøp iforhold til summen United måtte spytte inn. Det er ingen tvil om den økonomiske forskjellen mellom West Ham og United, det er ingen tvil om alle feilkjøpene West Ham har gjort de siste årene. Fortsetter dere slik kan dere fort ende om som det Portsmouth gjorde. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Nevnte ikke deg personlig med tanke på Owen. Men media var kjapt ute med å geniærklære United for kjøpet, som virket som en liten risk å ta sportsmessig. Med tanke på økonomien ødela de ikke Man Utd på overgangsmarkedet, ved å skaffe seg Owen, å satse på han framfor Welbeck og Macheda f.eks kan være skadelig. West Ham har flere dårlige kjøp i de siste årene, Dyer, Ljungberg og Jimenez er bare et knippe. Men akkurat å kjøpe Hitzlsperger tror ikke jeg er noen stor risk, hvis man holder lønnen og eventuelt sign-on-fee på et greit nivå. Spørsmålet er jo hva som skjer med Noble, men han sliter mer av at Parker er den som har plassen hans, og at Parker er en av PL's beste midtbanespillere. Endret 5. juni 2010 av Maefteda Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Welbeck er ikke god nok. Vi hadde to spisser som var god nok. Kjøpet av Owen var nødvendig, helst ville jeg sett at vi kjøpte en fjerde også. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Akkurat det tror jeg var skadende for United også. Med kjøpet av Owen var man fornøyd med antall spisser, noe dere kunne ha trengt mot slutten av sesongen da Rooney skadet seg. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 United har råd og tid til å ta slike risker, det har ikke West Ham. Owen var et godt kjøp, ja. Han hadde noe å tilføre United. Noe annerledes enn hva de allerede hadde; Bakromsspill. Itilegg til å såre etthvert Pool-hjerte, så hadde han kvaliteter United trengte. Selv om han i ettertid ikke var verdt det, så anser jeg det som et godt kjøp fortsatt, i den forstand at den sjansen Fergie da tok, var kalkulert godt nok. Tenk hvis Owen plutselig hadde slått virkelig til? Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 United har råd og tid til å ta slike risker, det har ikke West Ham. Owen var et godt kjøp, ja. Han hadde noe å tilføre United. Noe annerledes enn hva de allerede hadde; Bakromsspill. Itilegg til å såre etthvert Pool-hjerte, så hadde han kvaliteter United trengte. Selv om han i ettertid ikke var verdt det, så anser jeg det som et godt kjøp fortsatt, i den forstand at den sjansen Fergie da tok, var kalkulert godt nok. Tenk hvis Owen plutselig hadde slått virkelig til? Man kan da ikke tenke sånn når det gjelder kjøp. Da er jo plutselig 90 % av alle kjøp gode kjøp. Alle spillere kan jo slå til, Kleberson, Forlan og Djemba Djemba er jo også gode kjøp hvis man tenker sånn. Synes det høres rart ut å tenke slik om spillerkjøp. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Overhode ikke. Forskjellen er/var at Owen kom gratis, han hadde kvaliteter Utd ikke hadde. En kalkulert risk, uten tvil... Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg mener Man Utd kunne skaffet seg disse kvalitetene i et bedre format enn Owen og faktisk vunnet Premier League. Det ville vært et enda bedre kjøp en Owen, og det tror jeg de fleste er enige i. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) En spiller som tidligere har bevist på toppnivå, kommer gratis og får prestasjonsbasert lønn er alltid en god signering, i mine øyne. Sett at han ikke er veldig gammel. Edit: Det er i alle fall aldri en dårlig signering. Endret 5. juni 2010 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Selvfølgelig kunne United skaffet seg bedre spillere som hadde hatt bedre og bredere kvaliteter, men det hadde kostet. Støtter meg på Herr Brun. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Så Mido, som hadde 1000 pund i uka for West Ham, kom gratis og hadde brilijert som spisspar med Drogba i Marseille var et bra kjøp? Selv om han misset straffe mot Everton og klar sjanse mot Chelsea som kanskje kunne skaffet mer poeng? Endret 5. juni 2010 av Maefteda Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Ser du enda ikke poenget? Virker som det rett og slett ikke vil inn. Igjen; Det er en stor forskjell mellom West Ham og United på alle mulige måter, også økonomisk. Jeg kan dra et lignende eksempel; Roma har kjøpt Adriano, så og si ferdigforhandlet (Brasilianeren kommer til Roma til uka og signerer). Han kommer gratis, men han har en fet lønn. Sett bort ifra alle "outcomes'a" Roma har lagt ved i kontrakten. Endret 5. juni 2010 av Giallorossi Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 1000 pund i uka gjør ingenting fra eller til hos West Ham heller. Men jeg regner både det å beholde plassen som var saken for West Ham, og det å vinne serien som var målet til Man Utd, tynger omtrent like mye. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 At andre spillere kunne vært enda bedre kjøp gjør ikke en signering dårlig. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Promillen tar meg igjen ser jeg. Hadde helt glemt at Mido signerte en "Jeg-skal-vise-dere"-avtale med Premier League og West Ham. Men ja, jeg anser den dealen som et greit kjøp, selv om West Ham baserte seg på Mido på en helt, helt annen måte enn hva United gjorde med Owen. Herr Brun: Det er logikken han er ute etter. Endret 5. juni 2010 av Giallorossi Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg syntes da, og syntes fortsatt at Mido var/er en dårlig signering, som sagt misset han store sjanser andre spisser ville satt, noe som kunne sendt oss ned. Han holdt Ilan ute av laget en liten stund, den samme Ilan som senere var en reddende engel og holdt oss oppe. Et kjøp kan blokkere for andre spillere du allerede har på laget, eller hindre andre kjøp, dette gjør at et hvert kjøp og en hver signering kan være av det dårlige slaget. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Og som nevnt tidligere; Dere baserte dere på en helt annen måte på Mido enn hva vi, United, gjorde på Owen. Det er nesten ikke sammenlignbart engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå