Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Grunnen til utsagnet er fordi folk nesten tror at bare Barcelona og Real hadde hatt noe i PL å gjøre når det gjelder spanske lag. Alle snakker om hvor enkelt det er å score i den Spanske ligaen, siden det bare er drittlag der. Topp 10 i Spania hadde greid seg veldig fint i PL, og det har Atletico vært et bevis på. Laget lå nede i sumpa i starten av sesongen og slet, selv om de har et veldig godt lag, det viser at Primera ikke bare er en walk in the park for Real og Barca.

Det er bare Barca og Real som kunne gitt United og Chelsea kamp om førsteplassen. Topp 10 i Spania hadde sikkert klart seg greit i England, men topp 10 i England hadde gjort det mye bedre i Spania. For ikke å snakke om hvor mye bedre de 10 dårligste lagene i England er i forhold til i Spania.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Jeg som trodde at Diouf ble det verste for Rovers, nå er Hoseth så godt som klar for Blackburn :(

:rofl:

DAGENS!

Lenke til kommentar

Greit nok at de dårligste spanske lagene ikke er de beste defansivt, men når Chelsea kan vinne med 7+ mål i 4 kamper denne sesonger så er det for meg et tegn på at bunnlagene i Pl ikke er så gode som de som mener PL er den beste ligaen mener.Wigan har jo også godt på andre stortap i år mot andre lag.

Det jeg synnes er forskjellen mellom Pl og La Liga er at det er flere lag på nivået til Sevilla og Valencia i England. Som Arsenal, Liverpool, City og Spurs. Nivået på lagene er etter min mening ganske like. Midten i Spania er like gode som midten i England.Dårlige organisering og styrke, men bedre teknikk og fart. Bunnlagene i Spania er ikke mye å skryte av, men er lag som Hull, Wigan, Burnley og Portsmouth så mye å skryte av de?

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Greit nok at de dårligste spanske lagene ikke er de beste defansivt, men når Chelsea kan vinne med 7+ mål i 4 kamper denne sesonger så er det for meg et tegn på at bunnlagene i Pl ikke er så gode som de som mener PL er den beste ligaen mener.Wigan har jo også godt på andre stortap i år mot andre lag.

Om du velger å fokusere på slike kamper, vel greit. Om du ser på andre resultater der bunnlag har banket topplag så blir det plutselig motsatt. Å slike resultater har det vært flere av i år enn de foregående årene. I tillegg har lag som Villa, Spurs og City hatt en enorm fremgang, samt hatt stabiliteten som har vært savnet fra middelhavsfarerene.

Btw, så er City og Spurs anno i år, Arsenal og Liverpool milevis foran hvertfall Sevilla. Villa og Everton kan man putte i klasse med dem.

Lenke til kommentar

Atletico har hvertfall vist at de er på nivå med Everton, Villa og Fulham, men de har gjort det en del dårligere i serien enn f.eks Sevilla.

Skjønner ikke helt logikken bak at Liverpool er milevis foran Sevilla som visstnok skal være på nivå med Aston Villa. Villa endte da vitterlig høyere opp på tabellen enn Liverpool, gjorde de ikke?

Lenke til kommentar

Om du velger å fokusere på slike kamper, vel greit. Om du ser på andre resultater der bunnlag har banket topplag så blir det plutselig motsatt. Å slike resultater har det vært flere av i år enn de foregående årene. I tillegg har lag som Villa, Spurs og City hatt en enorm fremgang, samt hatt stabiliteten som har vært savnet fra middelhavsfarerene.

Btw, så er City og Spurs anno i år, Arsenal og Liverpool milevis foran hvertfall Sevilla. Villa og Everton kan man putte i klasse med dem.

Selfølgelig tar jeg med slike resultater. 7-0 seiere vil jeg si er ganske ekstremt og ikke skal være mulig å få i en liga der alle lagene er gode. Og når dette skjer flere ganger så tyder det jo på at enkelte lag har et forferdelig lavt bunnnivå. Jeg nevner jo at lag som Spurs og City er på høyde med Valencia og Sevilla, og i 10 oppgjør mellom disse lagene er jeg meget sikker på at det hadde blitt ganske jevt.

England har en større bredde i de lagene bak de to store med City, Spurs, Liverpool osv. Her har England mange lag, mens i Spania er det Valencia og Sevilla. Atletico har je også troen på kan bli et slik lag overtid.

Lagene fra 8-15 vil jeg si er nivået generelt er likt i England som Spania, og hos bunnlagene er det heller ikke store forskjell mellom. Selfølgelig er dette veldig vanskelig å måle disen de ikke møter hverandre ofte, men dette er noe jeg tror da jeg føler de Spanske bunnlagene har spillere med bedre enkel ferdigheter enn i den engelske, mot bedre organisering i den Engelske.

Så den Engelse serien er nok bedre enn den Spanske, men føler folk er veldig bastante med at Engeland er så mye bedre enn den Spanske, og det bare er de Topp 4 i spania som kunne spilt i PL.

Lenke til kommentar
Premier League opplyser nemlig på sine offisielle nettsider at Petr Cech tildeles trofeet alene, fordi han spilte færre kamper enn Reina, og dermed har holdt buret rent i en høyere prosentandel av kampene.

Fy faen så meningsløst, det burde da vert motsatt?

Lenke til kommentar

Ser den på en måte, men anntall kamper øker jo egentlig sjansen for å slippe inn mål, dermed er Reinas prestasjon større imo.

Hva har det med saken å gjøre? Det er om å gjøre og holde flest clean sheets, og det sier seg selv at man får flere clean sheets av å spille flere kamper. Hadde kanskje gått med på det dersom meningen var å slippe inn færrest mål, men i denne situasjonen blir påstanden din usaklig.

Lenke til kommentar

Tuller dere, eller? Hvis man så på antall mål sluppet inn, så har dere helt rett i at det er en større prestasjon å slippe inn 2 mål på 10 kamper, enn å slippe inn 2 mål på 1 kamp. Men da handler det om å slippe inn FÆRREST MULIG. Nå handler det altså om å holde buret reint flest mulig ganger. Jo flere kamper du spiller, jo flere ganger holder du buret reint (og jo flere ganger holder du buret IKKE reint). det er mer imponerende med mange mål på få kamper, enn mange mål på mange kamper. På samme måten er det mer imponerende med mange clean sheets på få kamper, enn mange clean sheets på mange kamper.

Skjønner virkelig ikke hvordan det er dere tenker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke dere scousere som sier at Torres' er så fantastisk god og nominerer han til årets spiss-kåringer osv., fordi han har høy målrate? Det samme må jo kunne overføres til keepere, Cech har høyere clean sheet-rate enn Reina. Cech har en CS-rating på 53%, Reina på 44%.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...