dysfunctional Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 GG Chelski! Grattis til alle "fans"! Sier ikke at de ikke har ekte norske fans, men 50 % av dem hang seg på lasset etter de begynte med shopping av store spillere Født og oppvokst i London... Men utelukker ikke at mange hang seg på etter 2005/2006. Uansett - som andre sier i tråden her også, så var det mange som ble united-fans på 90-tallet Sånne ting skjer med alle lag. Alle har medgangssupportere, ikke bare Chelsea. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Uansett - som andre sier i tråden her også, så var det mange som ble united-fans på 90-tallet Jeg hadde liksom ikke så mye valg, siden jeg ble født i 1990. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 GG Chelski! Grattis til alle "fans"! Sier ikke at de ikke har ekte norske fans, men 50 % av dem hang seg på lasset etter de begynte med shopping av store spillere Slikt finner jeg alltid morsomt, når storparten av Unitedfansen(her inne) ble Unitedsupporere på 90-tallet. Vel det skjedde ikke over natten akkurat. United har alltid hatt en av de største fanbasene i Norge. Også før 90-tallet. Alltid vært den største klubben. Skrev her inne. United har alltid\er stor i Norge. Men tror de fleste her inne(av unitedfansen) ble fan når United var direkte suveren på topp på 90tallet. (ikke at det er noe galt,men blir litt hyklersk å bedømme chelseafansen for å heie på et lag fordi de begynner å vinne.) Forskjellen er at mange av Chelsea-fansen som dukket opp var 16-20 åringer. Ikke shitkids som likte Beckham slik det ofte var på slutten av 90. Derfor fant hvertfall jeg det merkelig at de plutselig fant frem drakten når Roman kom seilende inn. Men Chelsea-fansen har jeg ingenting imot, mye mulig siden jeg kjenner få eller ingen hardcorefans. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Kan ikke påstå at jeg kjenner mange hardcore Chelsea-fan jeg heller. Er noen få, somregel fra Pre-Romantiden, da Chelsea hadde mange tøffe spillere(Zola,Flo, Osv) Husker fremdeles 4-2 tapet mot Chelsea med ytterst forbannelse. Endret 9. mai 2010 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg hadde vært mye bitrere om Arsenal eller Liverpool vant ligaen. Jeg tenker i det store og det hele ikke så mye over at det var Chelsea som vant ligaen, men ergrer meg over at vi ikke vant den. Samme følelsen her. Ligagull til Chelsea? Carefree! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Dissing av fans er teit. Diss klubber så mye dere vil, men min kjærlighet til Chelsea er ikke noe svakere enn deres til hvem pokker dere nå måtte holde med. Jeg visste ingenting om fotball og hvem som var "akseptert" å holde med og ikke da jeg ble fotballinteressert. Jeg så kamper, og utviklet følelser for Chelsea. Jeg har ingen anelse hvorfor det var sånn, på samme måte som folk gjerne ikke vet nøyaktig hvorfor de ble forelsket i frøkna/kona. Jeg ga da vel pokker i hvordan spillerne jeg så på hadde kommet dit, jeg falt for det laget jeg så på fotballbanen, og ikke i antall seriegull, antall fans globalt og i england, eller annet tøv. Så dere som snakker om "fans" kan jaggumeg ta dere en bolle. Skrev et annet innlegg om dette i Arsenal-tråden en gang, men gidder ikke leite det opp. Uansett er det teit å rakke ned på fans. Så er det svæært få som snakker om deg når man disser CFC fans HerrBrun 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Dissing av fans er teit. Diss klubber så mye dere vil, men min kjærlighet til Chelsea er ikke noe svakere enn deres til hvem pokker dere nå måtte holde med. Jeg visste ingenting om fotball og hvem som var "akseptert" å holde med og ikke da jeg ble fotballinteressert. Jeg så kamper, og utviklet følelser for Chelsea. Jeg har ingen anelse hvorfor det var sånn, på samme måte som folk gjerne ikke vet nøyaktig hvorfor de ble forelsket i frøkna/kona. Jeg ga da vel pokker i hvordan spillerne jeg så på hadde kommet dit, jeg falt for det laget jeg så på fotballbanen, og ikke i antall seriegull, antall fans globalt og i england, eller annet tøv. Så dere som snakker om "fans" kan jaggumeg ta dere en bolle. Skrev et annet innlegg om dette i Arsenal-tråden en gang, men gidder ikke leite det opp. Uansett er det teit å rakke ned på fans. Så er det svæært få som snakker om deg når man disser CFC fans HerrBrun Poenget er altså det at å disse fans er teit, uansett. Forrige gang jeg diskuterte dette var det Man United-fansen jeg forsvarte. Det irriterer meg grønn at folk rakker ned på fans, uansett hvilken fans det er snakk om. 4 Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Kunne ikkje sagt det bedre, Herr Brun! Visste heller ingenting om Chelseas historie når eg blei fan. Men nå har det blitt slikt og det folk seier om Chelsea er bare smålig. Dei ser ca. to Chelsea kamper i året og dømmer oss på grunn av det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 En ting kan ingenting ta fra oss, i alle fall, og det er at vi har spilt en del helt usedvanlig vakker og MORSOM fotball i år! Spesielt på vårparten. 7-2, 7-1, 7-0 og 8-0 sier sitt, pluss en del kamper hvor vi scoret 5. Carlo Ancelotti, more than special! 1 Lenke til kommentar
Raste Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Det er sant Herr Brun, dere har spilt bedre fotball enn tidligere sesonger og dere har også hatt noen kamper med syke siffre. Men vi fleste har jo sett flere kamper som minner om tidligere sesonger. Så dere skal ha for at dere har spilt bedre fotball enn før. Endret 10. mai 2010 av Raste Lenke til kommentar
PSV Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 GG Chelski! Grattis til alle "fans"! Sier ikke at de ikke har ekte norske fans, men 50 % av dem hang seg på lasset etter de begynte med shopping av store spillere Født og oppvokst i London... Men utelukker ikke at mange hang seg på etter 2005/2006. Uansett - som andre sier i tråden her også, så var det mange som ble united-fans på 90-tallet Sånne ting skjer med alle lag. Alle har medgangssupportere, ikke bare Chelsea. Da skjønte jeg plutselig mer av holdningen og "arrogansen" din. No offence, peker mer på fotballkulturen som du garantert da har vokst opp med. Jeg er en av mange som ble fan av United på 90-tallet, mitt valg var imidlertid tilfeldig (skjedde det året Blackburn vant ligaen faktisk) og hadde faren min fått det slik han ville hadde jeg endt opp med City-trøye (har faktisk et bilde av meg selv som 4-åring hengende på rommet i full City-påkledning, inspirerer meg hver gang jeg har det vondt med at jeg har hatt det verre) den dag i dag. Jeg har ikke hatt hjerte til å brenne dette bildet da det er et av få minner jeg har av et familiemedlem. Jeg skjønner folk som vokser opp i dag og begynner å holde med Chelsea, det er helt naturlig og jeg har ikke noe imot dem. Men jeg vil ikke av den grunn kalle de medgangssupportere, de fleste av de har ikke peiling på historie eller noe slikt. Medgangssupporter legger jeg mer i at man bytter lag (kunne aldri falt meg inn, selv om det er dumt av meg å si dette nå da laget mitt aldri har hatt skikkelig motgang) og det ser jeg på som skam. Det er nettopp dette jeg misliker veldig med Chelsea-fans, folk som har bytta lag. Samme med City-fans av nyere dato. Jeg unner fattern det som skjer med City nå, han var noe mer uheldig enn meg når han var liten og fikk en City-drakt som var feilpakka ned i en United-eske så det at han fortsatt holder med etter 35 år ser jeg på som stort og ekte. Jeg blir glad når jeg ser en Leeds-fan, selv om jeg hater Leeds like intenst som LFC og City. Jeg personlig var ganske fascinert av Chelsea før (når dere var små ), var et av lagene jeg fulgte med på da de hadde mange spennende spillertyper, samt noen nordmenn. Summa sumarum: Jeg liker ekte fans, uansett lag, altså énklubbsfans. 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Vel, jeg tror ikke du finner noen her på forumet som skifter lag. I alle fall ikke noen som er aktive i fotballkategorien. Det skal ikke mye kontakt med supporterkultur til for å finne ut at det er sosialt selvmord. Tror nesten ikke det finnes en eneste "bevegelse" hvor du blir så til de grader utstøtt for en enkelthendelse, som om du skifter fotballag. Du kommer aldri mer til å bli tatt seriøst om du skifter lag, verken av det gamle laget, det nye laget eller andre lags supportere. Selv konservative religioner er jo relativt tilgivende. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Kan ikke påstå at jeg kjenner mange hardcore Chelsea-fan jeg heller. Ikke jeg heller, kjenner faktisk ingen hardcore Chelsea fans. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Definisjonen "hardcore" fan er vel variabel. Jeg selv legger det i "ser de fleste kamper live", så sånn sett kjenner ikke noen i det hele tatt, uavhengig av lag. Endret 10. mai 2010 av PSV Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Blir dumt gradere fans uansett. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Definisjonen "hardcore" fan er vel variabel. Jeg selv legger det i "ser de fleste kamper live", så sånn sett kjenner ikke noen i det hele tatt, uavhengig av lag. Hardcore blir kanskje litt feil, ja. Men poenget var at jeg ikke kjenner folk som virkelig bryr seg om laget. Ser kamper, diskuterer osv osv. Den eneste jeg kjenner som heier på Chelsea heier pga. faren er fan & han driter i om de vinner eller ei liksom Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg kjenner ingen som snakker kinesisk, men jeg vet fortsatt at de finnes der ute. Litt farlig å dømme Chelsea-fans eller hvem som helst egentlig ut ifra hva de du kjenner gjør. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Det er selvfølgelig grader av engasjement, og hos de fleste varierer dette ofte etter hvor godt laget man holder med gjør det. Dette er ofte det jeg tror folk oppfatter som medgangssupporter. Jeg forstår heller begrepet som å bytte lag etter hvilket som gjør det bra. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hvis det var engasjementet som til enhver tid skulle avgjøre medgangssupporter eller ei så vil jo svæææært mange Liverpool supportere være medgangssupportere fordi de ikke klarer å glede seg og engasjere seg i årets sesong. Det blir i mine øyne feil. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 http://www.youtube.com/watch?v=DvUd8PLqXi0&feature=player_embedded#! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå