Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Morsomt at så mange klikker på Busquets når det er sånn han driver på hele tiden, skulle tro dere ikke viste hvordan type han er. Han ligger nede mer enn han står på beina og han gjør det mot abselutt alle lag. Ellers er jo benken til Barcelona forkastelige også, løper ut og lager albue bevegelser. The Special One bare står å ler, mens Figo er forbanna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjedlig kamp sier mange? Vel, da kan dere ikke like FOTBALL. I fotball er det defensive en veldig viktig fator. Å se Inter og Jose i dag var en innføring i hvordan man skal forsvare seg. Messi? Zlatan? Xavi? Vel, de var ingenting stort i dag. Det var Lucio, Zanetti, Maicon, Samuel og Cambiasso. Gud for et lag.

 

Fullt fortjent av Inter gikk videre. De gav en innføring i forsvarsspill i dag, og på hjemmebane lekte de seg mot Barca. Herlig!

 

Jeg liker fotball veldig godt men jeg foretrekker å se god angrepsfotball foran taktisk kloke defensive forestillinger.

Lenke til kommentar

Så kampen med to Intersupportere og en Barca "supporter".

Bortsett fra at kampen var kvalm så har jeg egentlig en ting å si.

 

På 2-0(før det ble annulert) så sa Barca supporteren et lite yes! Ingenting annet, jeg så på Inter supporterne, og de gråt. Det tok dem rundt 1-2 sekund og fatte at drømmen brast, slik lidenskap finner du aldri oss Barcelona "supporterne", han barca fyren var mildt skuffet i 2 minutt før han glemte hele shitten.

 

I dag har vært et perfekt eksempel på hvorfor så mange her hater Barca: "fansen", "sportsligheten", arrogansen og uten evne til å bryte ned velettablerte defensive lag.

 

Barcelona = verdens mest oppskrytte hykleriske drittklubb av et fotball lag.

 

Et spørsmål: var disse supporterne norske? Det kan forklare noe av reaksjonene.

 

Også en kommentar: Alt det du sier om Barca-fansen kan lett sies om supportere av mange engelske lag også.

Lenke til kommentar

Stiller meg 100 % bak det Wisbatov(Jørgen SG) sier. Kunne ikke sagt det bedre selv.

 

Så spesielt på innleggene til tc47 for et år siden og de han har nå om Barcelona. Herregud for en forskjell. Hyller dem for flott spill og at rettferdigheten seiret ifjor, men tåler ikke å se Barcelona spille i år.

 

Merkelig er det også at Messi får så mye hat mot seg som han gjør for å legge seg ned og dive, når det er mange av de samme folkene som blir helt henrykte over Ronaldo. Ronaldo er 10 ganger verre når det kommer til dette enn Messi, og i tillegg går han ut mot folk som filmer og sier at han selv lærte seg at filming ikke fører til noe godt... Bullshit.

 

Hausingen av Messi i media har heller aldri vært i nærheten av Ronaldo nivå. Etter en helt fantastisk sesong for Messis del ifjor, hvor han ble toppscorer i CL og var helt klart på topp, klarte likevel halvparten å mene at Ronaldo var best med 18 mål i PL og 4 i CL. Det er færre enn det Darren Bent og Lampard har i år, og det samme som forhatte Torres har gjort på 11 kamper færre i år.

 

Ronaldo-runkingen var myyyye større enn det nivået media har lagt for Messi, Rooney var jo også erklært den beste spilleren i verden av flere medier før Messi scoret 4 mot Arsenal. Messi har vært knallgod i 2 år nå og allikevel har det tatt såpass lang tid før media virkelig har begynt å mene at han er verdens beste. Anklagene om at Messi blir overvurdert hele tiden er sterkt overdrevet og det hele minner bare om sjalusi på at noen andre enn en spiller fra PL er verdens beste. Deal with it.

Endret av Maefteda
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method4/crank2010.html

 

Tyskland er nå på #3 plass. Vist jeg har sjønt det riktig, så vil Tyskland beholde plassen uansett hva skjer i CL finalen, vist HSV når finalen i europa league. Vist de ikke når finalen så vil laget som vinner CL finalen få #3 plass på ranking

Nei det stemmer selvsagt ikke. Det laget som vinner finalen gir nasjonen sin ekstra poeng som vil gjøre at evt Italia går forbi, eller Tyskland øker.

 

Forøvrig latterlig at Italia ikke tjente en dritt på denne "Seiern".

Lenke til kommentar

Klarer ikke helt å se hvorfor folk misliker klubben på grunnlag av at enkelte bekjente "supportere" ikke er spesielt hengivende og tilfaller medgangs-bølgen. Vel, alle store klubber, spesielt i sine primes, får ugress med på lasset. Det er langt verre med massene av Liverpool supportere som titt og ofte selverklærer seg som den beste og mest trofaste supporterskaren. Det er ikke bare en glorifisert løgn, det er også kvalmende, provoserende og en spire for hat.

 

Jeg har mislikt Barcelona veldig lenge, sannsynligvis før flere på forumet her i det hele tatt begynte å se på fotball, men jeg hater Chelsea mer en spanjakkene, noe jeg antar at også er tilfellet for tc47. Ergo, det er naturlig at vedkommende hadde et annet ståsted til den kampen enn hva tilfellet var i går, rett å slett fordi motstanderen den gang var et lag han har negativt syn på, mens Inter sannsynligvis er en klubb han ikke har et forhold til i det hele tatt. Herfra å ut trenger man ikke å være rakettforsker for å fatte konklusjonen av mitt avsnitt. Jeg var også Inter "supporter" i går, selv om fotballen var ræva og manageren samt enkelte av spillerne (Lucio spesielt!) er helt uspiselige.

 

Det som plager meg med Messi er at han er så forpult god, så ærlig skal jeg være. At han er en liten girlyman hjelper heller ikke på.

 

For å ta meg selv som eks, er det tre årsaker til at jeg hater Barcelona.

 

1) Hauses opp i media og omtales som verdens største klubb av enkelte "eksperter" osv. Det er bittert fordi det var vår trone inntil Barca dyttet oss ned og ikke minst feil i et historisk perspektiv (verdi, fans osv Man Utd, trofeer RM).

2) De er så jævlig gode, i alle fall mange av dem. Xavi og Messi spesielt er utenomjordiske og det er disse to som er forskjellen på resten. Det øvrige laget er godt, men ikke mer enn det. Føler at Barcelona er oppskrytt, ja, men fortsatt best pdd. Dessverre, selv om jeg aner at den verste dominanskneika er over nå.

3) Jeg har en bror som har vært hengiven Madrid supporter siden tidlig 90-tall. Det er klart hans misnøye og hat ovenfor Barca har smittet over på meg. Med det sagt, jeg misliker RM enda mer grunnet deres historie som overdimensjonert kjøpelag.

Endret av Game
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å kalle Barca dårlig lag og oppskrytt er provoserende for mange barca fans her. Jeg ser på meg som hardbanka barca fan og sitter egentlig og svetter.... Kanskje det ikker så mange med lidenskapen til barca, men mange tar det fortsatt hard. Dessuten har ALLE klubber disse suporterene, så å peke ut barca for å ha dårlige supportere blir feil. Selv om det ikke er helt feil.

 

Det er unødvendig av alle som er glad på veiene av inter og poste som Chancelor gjorde:

Barcelona = verdens mest oppskrytte hykleriske drittklubb av et fotball lag.

Dere går direkte for å provosere alle barcafans. Er det mulig å være dårlig vinnere og måtte "smøre" det inn? Kan dere ikke la vær, og heller holde dere unna mens vi som faktisk har lidenskap til barcelona gråte ferdig for to dårlige kamper mot Inter? Dere veit godt at barcelona er ett av verdens beste klubb lag, hvis ikke det beste. Barcelona og Arsenal er de lagene som spiller det jeg ser på som finesse fotball, noe som er vakkert når det treffer.

Lenke til kommentar

Flott og ærlig innlegg Game, thumbs up.

 

Tror mye av de grunnene du lister opp der gjelder for flere, men det er ikke mange som vil si det. Som du sier har de på en måte "tatt tronen" til Man Utd de siste årene og da er det ikke rart at spesielt Man Utd fans begynner å mislike laget.

 

Noe jeg synes er rarere er at de supporterene som kanskje hater Barcelona mest er Arsenals supportere. Veldig rart, ettersom klubbene ofte blir sammenlignet med hverandre. I PL er det jo først og fremst fra Arsenal-hold hvor man får høre om sutring over hvor stygt andre lag spiller og hvordan man prøver å gå inn for å skade Arsenals spillere. Kanskje det er sammenligningen som spiller inn her også. Barcelona tar litt over mediasynet når det kommer til det å spille "den beste fotballen".

 

Jeg synes det hvertfall er rart, spesielt mtp at jeg har litt sansen for Arsenal selv, som Barcelona-supporter, og ser mye likhet i forhold til det å prøve å spille fint og dra opp unge talenter til å bli verdensstjerner.

 

Når det kommer til tc47's plutselige hat er det ikke bare Chelsea-kampen fra ifjor det er snakk om. Det virker som om han generelt har en mye bedre holdning til Barcelona enn det hatet han føler nå. Men det får vel han selv svare på tenker jeg. Klarer ikke å forstå meg på gutten :p Mye enig med han mtp Tevez, og litt sans for Arsenal, men på andre ting er vi helt forskjellige igjen.

Endret av Maefteda
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter min mening er det media som må ta skylda for hatet mot både Barcelona og Messi. Før hyllet media Ronaldo, alle hatet han, så hyllet de Rooney, alle hatet han, så hyllet de Messi og Barcelona, alle hater dem. Sånn jeg ser det så kommer media også alt for sent med sine ekspert meninger. Messi har vært enorm i hele år, ikke bare i Arsenal kampen og i ukene etter. Se litt på Sneijder også, så mye ekstra oppmerksomhet han fikk etter en god kamp mot Chelsea. Typisk norsk å hate de som andre liker føler jeg.

Lenke til kommentar

Folk hatet alltid Ronaldo, men de respekterte han som fotballspiller og mente at han var verdens beste, noe han også var. Som sagt, har ikke tall på hvor mange ganger jeg leste om at en supporter av Arsenal/Chelsea/Liverpool sa at de hatet Ronaldo fordi han var primadonna osv. men at han helt klart var verdens beste fotballspiller.

 

Rooney ble vel aldri ordentlig hatet føler jeg, det var vel bare noe kluss midt i/på starten av sesongen når han var i et par filmesituasjoner på et par uker. Ellers føler jeg at Rooney slapp myyye billigere unna enn det Messi gjør nå for tiden blant "haters".

 

Messi har vært enorm de siste 3 årene og jeg er enig i at media er veldig seint ute med å si at han er verdens beste.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Vi bør nok la tc47 skrive for seg selv, ja. Å spekulere i hans motiver er uansett nokså uinteressant.

 

Aporopo...Tc er en herlig supporter jeg er glad vi har i United gjengen, selv om jeg sikkert har slengt dritt en eller annen gang. It happens :p ... Vi er stort sett på bølgelengde også, i alle fall når det gjelder United, selv om vi har vidt forskjellige væremåte og fremstår som totalt ulike personligheter. Følelsesmennsker over kalde fisk anyday!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
"Oppskrytte Barcelona og Messi" har den tyngste jobben av alle lag, man kan snakke så mye man vil om hvor oppskrytte de er, men det finnes vel knapt et eneste lag i verden som tør å spille offensiv fotball mot dem, det sier i mine øyne det meste om hvor fryktede og gode Barcelona er med ball.

Det spørs helt på hvordan man skal definere offensiv fotball. Jeg synes det er defensivt å ikke angripe raskt fremover istedenfor å sentre 10 pasninger i alle spilleledd før man omsider prøver å skape en sjanse. Ikke at de skal lastes for dette i går, jeg snakker generelt, og ja, selvsagt setter jeg det på spissen.

Lenke til kommentar

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method4/crank2010.html

 

Tyskland er nå på #3 plass. Vist jeg har sjønt det riktig, så vil Tyskland beholde plassen uansett hva skjer i CL finalen, vist HSV når finalen i europa league. Vist de ikke når finalen så vil laget som vinner CL finalen få #3 plass på ranking

Nei det stemmer selvsagt ikke. Det laget som vinner finalen gir nasjonen sin ekstra poeng som vil gjøre at evt Italia går forbi, eller Tyskland øker.

 

Forøvrig latterlig at Italia ikke tjente en dritt på denne "Seiern".

 

Men landene/lagene får vel poeng basert på hvor langt de kommer i de respektive turneringene?

 

Hvis det er slik så har Tyskland samlet vesentlig flere poeng enn Italia siden de har hatt så mange lag videre i de forskjellige fasene av CL. Eller er den tabellen oppdatert underveis?

 

Hvor mange sesonger tilbake teller disse rankingene mtp neste sesongs seedinger?

Lenke til kommentar

De får poeng utifra seiere/uavgjort og jo lenger de kommer jo høyre poengsum får de for seiern/uavgjort-resultatet. Det er de siste 5-årene som teller. Italia har hatt flest lag i CL (Iforhold til Tyskerne), men dessverre røyk alle tidlig; Milan mot United, Fiorentina mot Bayern og Juventus i gruppespillet. Men Tyskerne tar oss igjen siden de har hatt så mange i Europa Cupen.

 

Uansett, mister vi den siste fjerdeplassen bare for i år, så er det ingen krise. Men forspranget opp burde ikke være så altfor stort.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

For min del skjønner jeg like slik tankegang, ønkser man seg en håndball-kamp (Iforhold til at begge lag skal/må angripe hurtig)?

Nei, alle lag må ikke spille sånn, men det er den typen fotball jeg liker best. Jeg er veldig klar over at mange er uenige, og har ikke noen tro på å konvertere folk over til mitt syn. Jeg bare skriver det jeg mener.

Lenke til kommentar

De får poeng utifra seiere/uavgjort og jo lenger de kommer jo høyre poengsum får de for seiern/uavgjort-resultatet. Det er de siste 5-årene som teller. Italia har hatt flest lag i CL (Iforhold til Tyskerne), men dessverre røyk alle tidlig; Milan mot United, Fiorentina mot Bayern og Juventus i gruppespillet. Men Tyskerne tar oss igjen siden de har hatt så mange i Europa Cupen.

 

Uansett, mister vi den siste fjerdeplassen bare for i år, så er det ingen krise. Men forspranget opp burde ikke være så altfor stort.

 

Ok, men det er jo ikke sikkert at Tyskland tar igjen Italia hvis det er slik at den tabellen er oppdatert frem til og med i dag.

Lenke til kommentar

Av rein kjedsomhet; Hva er sommerens drømme signering for ditt lag?

 

Mitt; Aqui. Benitez stikker til Italia og Juventus, den nye manageren har ingen tiltro til Italieneren og ønsker å selge han for å lansere sin spillestil og filosofi. Ranieri gjennopptar dermed interessen han en gang hadde i Juve og kjøper opp vår sønn for litt over halvparten av det vi en gang solgte han for...

 

*Drømme*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...