Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig, Kjartan. Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen kan mislike han.

 

Persoling misliker jeg han pga handsen han tok for noen år siden mot Espanyol. Var ett stk Raul Tamudo unna å stjæle meg vekk fra mittt livs beste øyeblikk.

 

Dessuten spiller han for Barca. God nok grunn for en Madridista.

 

Forresten utrolig deilig å se Barca ryke ut i dag. Hadde ikke klart å se en avdisse katalanerne løfte pokalen på Bernabéu.

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar

Så kampen med to Intersupportere og en Barca "supporter".

Bortsett fra at kampen var kvalm så har jeg egentlig en ting å si.

 

På 2-0(før det ble annulert) så sa Barca supporteren et lite yes! Ingenting annet, jeg så på Inter supporterne, og de gråt. Det tok dem rundt 1-2 sekund og fatte at drømmen brast, slik lidenskap finner du aldri oss Barcelona "supporterne", han barca fyren var mildt skuffet i 2 minutt før han glemte hele shitten.

 

I dag har vært et perfekt eksempel på hvorfor så mange her hater Barca: "fansen", "sportsligheten", arrogansen og uten evne til å bryte ned velettablerte defensive lag.

 

Barcelona = verdens mest oppskrytte hykleriske drittklubb av et fotball lag.

 

At du ser til Norge for å finne hardcore Barca-fans er jo litt rart i seg selv. Den virkelige Barcelona-fansen finnes i selve byen. Det er som et eget land innenfor Spania, de har stor stolthet når det kommer til Cataluña og er vel så gode supportere som de du måler dem med.

 

Uansett ville ikke jeg som Barca-supporter i et rom med 2 Inter-fans og en som virkelig hater Barcelona hoppet rundt og danset etter en scoring som det. Da blir du lett denm mest upopulære i rommet. Skjønner godt at han ikke gjorde noe mer ut av det enn "yes" selv.

 

For min egen del var jeg også ganske rolig under scoringen. For det første hadde nesten ikke Barcelona fortjent å gå videre etter en så svak forestilling, og for det andre ante jeg at noe var på fære med dommeren. Situasjonen så litt rar ut, selv om den viste seg å være grei.

 

Uten evne til å bryte ned etablerte forsvarslag? Du sovnet tydeligvis under CL-finalen ifjor? Man Utd hadde og har verdens beste forsvar og de greide heller ikke å stå i mot. Samme gjelder Real i år som sto godt sammen defensivt, de ble brutt ned av Barcelona de også.

 

Uansett er det ingen andre lag enn Barcelona som møter på et så defensivt forsvarspill som de har møtt mot Inter, Chelsea og Man Utd de tre siste semifinalene. Alle vet hvilket farlig angrepsvåpen Barcelona er og man legger seg veldig lavt. Situasjonen som idag var akkurat lik i gruppespillet, der lekte Barcelona med Inter. I dag var de "off" og greide ikke stort før 80 minutter ut i kampen.

 

Pep Guardiola & Co har absolutt ingenting med hva norske fans måtte mene om dem, så det å hate klubben Barcelona blir feil for meg da. Greit nok at du kan ønske dem alt vondt slik at de norske "supporterene" kan få smake din vrede, men å gå direkte ut mot Barcelona som klubb blir feil.

 

På en annen side er det laaangt flere skapsupportere av engelske lag, hvertfall her jeg kommer fra. Ser veldig lite til disse Barcelona-supporterene dere snakker om her hele tiden. Det nærmeste jeg kommer er en fyr som så Barcelona spille og ble målbundet, selv om han ikke følger med fotball i media eller har fått noe mer Barcelona-input enn ellers.

Jeg har aldri sagt at jeg så til Norge for å finne hardcore Barca supportere, jeg sier heller aldri at jeg hater Barca på grunn av den norske fansen. Jeg sier det er en stoor del av grunnen til at flere har på forumet misliker Barca, og det har jeg absolutt rett i.

Mine grunner for mitt hat mot Barca tror jeg at jeg har skrevet ned på dette forumet før, om en dårlig ordlagt.

 

Forøvrig så var denne Barca supporteren et erketypisk eksempel på norske Barca fans, ingen lidenskap what so ever. Bare massiv runking for å føle seg tøff.

 

Når det gjelder Barca's evne til å bryte ned forsvar står jeg på mitt. De klarte det ikke mot Chelsea ifjor(kun et øyeblikks magi fra Messi og Iniesta sendte dem videre), de klarte det ikke nå mot Inter, klarte det ikke mot United i 08. CL finalen ifjor tror jeg er den svakeste kampen jeg har sett av United på år og dag, iallefall iforhold til anledningen. Og vis du kan skylle på at Barca hadde en "off" dag disse to kampene, kan jeg legge skylda på at United hadde det i CL finalen ifjor, da jeg er sikker på at United ifjor i toppform vs Barca ifjor i toppform hadde i de fleste tilfeller endt med seier til United.

 

Forøvrig står jeg på mitt, Barca er oppskrytt.

Wenger hadde forresten rett når han sa at Messi er som en Fifa spiller, nesten uten feil. Problemet blir jo bare at Messi er dårlig på Fifa sånn generelt sett, altfor dårlig fysikk, akkurat som i virkeligheten, blir tatt ut omtrent hver gang han møter muskler føler jeg.

Lenke til kommentar

Haha, bra bilder.

 

Uansett, vel fortjent til Inter at de går videre. De var klart best gjennom begge kampene. Tror de skal klare å stoppe Bayern og ta trofeet hjem til Italia.

 

Uansett, synd at Barca rauk ut, men forsvaret til Inter hadde god kontroll på Barcelona.

 

Jeg holder med barca, men missliker Busquets bare mer og mer. Ekkel filming av han, og han detter alltid som ei kjerring og overspiller.

 

Var en ganske kjedelig kamp egentlig helt til de siste 10 minuttene.

 

Må si meg enig med Maefteda sine inlegg. (Y)

Endret av andre3028
Lenke til kommentar

Neinei, det er jeg klar over, Alt-Ctrl. Men jeg tenker på måten de kommer seg dit på. Jeg mener at et lag som ligger med alle mann tilbake i 90 minutter, ikke har et eneste skudd på mål og klinker ballen så langt de får den ved enhver mulighet, ikke fortjener finaleplass.

 

Når det er sagt, så underholdte Inter meg stort i den første kampen, og la grunnlaget der.

 

Jeg er glad for Inter-avansement (hovedsaklig fordi de slo ut Messi og Barcelona), men håper Bayern tar trofèet.

Ser den. Håper på Bayern i finalen jeg og. Ikke fordi jeg liker Bayern, men fordi det er Inter og Mourinho på den andre banehalvdelen :)

 

For min del kan begge lagene drite seg totalt ut i finalen og bli disket. :p

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at jeg så til Norge for å finne hardcore Barca supportere, jeg sier heller aldri at jeg hater Barca på grunn av den norske fansen. Jeg sier det er en stoor del av grunnen til at flere har på forumet misliker Barca, og det har jeg absolutt rett i.

Mine grunner for mitt hat mot Barca tror jeg at jeg har skrevet ned på dette forumet før, om en dårlig ordlagt.

 

Forøvrig så var denne Barca supporteren et erketypisk eksempel på norske Barca fans, ingen lidenskap what so ever. Bare massiv runking for å føle seg tøff.

 

Når det gjelder Barca's evne til å bryte ned forsvar står jeg på mitt. De klarte det ikke mot Chelsea ifjor(kun et øyeblikks magi fra Messi og Iniesta sendte dem videre), de klarte det ikke nå mot Inter, klarte det ikke mot United i 08. CL finalen ifjor tror jeg er den svakeste kampen jeg har sett av United på år og dag, iallefall iforhold til anledningen. Og vis du kan skylle på at Barca hadde en "off" dag disse to kampene, kan jeg legge skylda på at United hadde det i CL finalen ifjor, da jeg er sikker på at United ifjor i toppform vs Barca ifjor i toppform hadde i de fleste tilfeller endt med seier til United.

 

Forøvrig står jeg på mitt, Barca er oppskrytt.

Wenger hadde forresten rett når han sa at Messi er som en Fifa spiller, nesten uten feil. Problemet blir jo bare at Messi er dårlig på Fifa sånn generelt sett, altfor dårlig fysikk, akkurat som i virkeligheten, blir tatt ut omtrent hver gang han møter muskler føler jeg.

 

Utifra det jeg har fått med deg er du sur fordi de støtter en Ukrainsk klubb som går mot ting Unicef står for og fordi du mener Barcelona er en gjeng med divere.

 

Har ikke helt fått med meg saken med den Ukrainske fotballklubben, men jeg tror ikke det bare er Barcelona som har noe snusk hos klubben sin. Roman i Chelsea, Glazer i Man Utd... er ikke bare rent spill der i gården heller.

 

Reklamen for Unicef hjelper helt klart Unicef. Det har jo gått sport i å klage over hvor mye mediatid Barcelona får her, og Unicef sin logo kommer på en rekke aviser, nettsider og tver. Jeg vil tro at det gode Barcelona gjør veier mer enn nok opp for hva galt denne Ukrainske klubben har gjort. Det blir litt som å klage på Al Gore for at han flyr verden over og forurenser for å si at folk ikke skal forurense, og at han da er en "hypocrite". Det gode veier nok mer enn nok opp der også skal du se.

 

Når det kommer til dette med filming å legge seg ned har dette dessverre blitt en veldig stor del av fotballen. I en verden der Gerrard og Rooney er divers, er det ikke mye håp. Har sett utallige "tøffe" spillere dette ned og holde seg til hodet som Busquets gjorde idag. F.eks Ballack i et landslagsmesterskap mot Portugal skjedde en lignende situasjon, hvor han blir liggende på bakken etter å ha fått et par fingre på haken. Vil tippe på at f.eks Eboue ville gjort noe lignende. I kampen idag var Inter minst like ille som Barcelona var til å legge seg ned, og det har jeg sett fra flere lag fra andre land i år også.

 

Mens jeg ventet på svar her, tok jeg meg tid til å se på snakk om Barcelona fra ca. 1 år siden. Og du verden så syyykt mye mer positive man var til Barcelona da. Folk bortforklarer Øverøbø's tabber fra semifinalen ifjor, hånler av Chelsea og priser seg lykkelig over at fintspillende Barcelona er i finalen istedenfor møkka-Chelsea.

 

Føler at dette endret seg skikkelig under CL-finalen ifjor. Barca skulle liksom bli lett match for "the allmighty" Man Utd i finalen. Barcelona hadde jo tross alt haltet seg forbi ynkle Chelsea. Siden det har Man Utd supportere hatt en grudge mot Barca og flere og fler har hengt seg på, og nå for tiden er det bare helt sykt. Virker som om de er den mest forhatte klubben i historien pr. nå, lite skjønner jeg av det, annet enn at folk ikke unner andre lag enn Engelske suksess i Europa.

 

Barcelona har som eneste lag nådd semifinalen i CL i de tre siste årene. Vunnet turneringen 1 gang, tatt storeslem på verdensbasis for klubblag, og har hittil bare tapt 4 kamper. De senere årene har de slått storlag som Man Utd, Arsenal, Bayern Munchen, Inter, Real Madrid og lignende, ingen er mer suksessrike de siste 3 årene. Det har også ført til at de har blitt skikkelig hatet nå om dagen tror jeg.

Lenke til kommentar

Får for guds skyld håpe Bayern kan få et tidlig mål, slik at Inter må fremover og ikke kan legge seg bakpå slik som i går kveld. De førte vel ballen over midtstreken ei eller to ganger. Anti-fotball til tusen, forferdelig å se på.

 

Tror jeg griner om Inter faktisk vinner CL...

Lenke til kommentar

@Chancelor: Lær deg å spille FIFA, vær så snill. Messi er helt fantastisk der.

 

Etter å ha lest tråden i dag skulle jeg jo nesten tro at Barcelona konstant la seg om og om og om og om og om og om igjen, men så kommer jeg jo på at jeg faktisk så kampen selv. En kamp der Inter gjorde sport i å drøye tid på usportslig vis. Cesar tok seg god tid gang på gang. Samuel, Maicon og Cambiasso drøyde så godt de kunne, mens Lucio sikkert presterer å "filme" skade over ti ganger. Ballen ble kastet lengst mulig vekk når Barcelona fikk frispark, innkast etc. Det har som tidligere nevnt blitt det store å hate det pentspillende laget fra Katalonia etter at de slo oss (Man Utd) ut i finalen. Jeg husker hvordan alle hyllet Barcelona for at "rettferdigheten seiret" når Iniesta endelig scoret det avgjørende målet som sendte Barca videre.

 

"Haha, Messi klarte ikke å skape noe nå, nei!", men hvem er egentlig i stand til det når et lag legger seg så dypt? Inter presset ikke før på 30 meter, det var flaut å se på, anti-fotball til de grader. Jeg prøvde mitt aller beste å håpe på Inter-seier, men når de gang på gang prøver å få klokka til og gå så er det vanskelig. Jeg skal gledelig innrømme at jeg jublet for den offensive fotballen når Bojan helt korrekt scoret 2 - 0 målet som til flere tusens store skuffelse ble avblåst for hands. "Oppskrytte Barcelona og Messi" har den tyngste jobben av alle lag, man kan snakke så mye man vil om hvor oppskrytte de er, men det finnes vel knapt et eneste lag i verden som tør å spille offensiv fotball mot dem, det sier i mine øyne det meste om hvor fryktede og gode Barcelona er med ball.

 

Jeg håper nå på en underholdene finale, gjerne en finale der Bayern scoret først. Det hadde imidlertid ikke vært noe som hadde gledet meg så mye som om Mario Balotelli på egenhånd hadde avgjort finalen.

Lenke til kommentar

Jørgen: For min del er det ikke at Inter var noe bedre, finere, mer rettferdige enn Barca. Bare Barca røyk så var eg fornøyd. Håpte på Lyon i CL eg etter at United røyk. Nå håper eg Munchen.

 

Tingen er at Barca er Gud i fotballen for tiden, Inter er uansett Italiensk, man får akkurat det man forventer i kampen i går. Barca skuffet. De spilte dårlig, og trilleballfotballen funket ikke. De eneste gangene de var skikkelig farlige var når de gikk rundt på kanten og fikk lagt inn, problemet var at forsvarerne til Inter var mange mange hakk bedre enn angriperne til Barca.

 

Men forsvaret til Barca var jo dog faktisk bedre enn Inter sitt, tenker da på Piquet. Nydelig mål, men offside?

 

Digget at Barca røyk i går. Det var nyyyyydelig.

Lenke til kommentar

Det er absolutt ikke noe galt i ønske Barcelona ut av CL, spesielt når de kunne blitt historiske med to på rad. Det ønsket jeg selv ikke at de skulle klarte, men det som forundret meg var hvor mye rett og slett kvalmt (spesielt tc47) klarte å lire av seg. Busquets overspilte(, men allikevel mener jeg en strak arm opp i ansiktet der kvalifiserer til gult kort), men det samme gjorde en håndfull Inter-spillere. Det var knapt noen ord fra noen i "Inter-campen" om den like kvalmende overspillingen til Lucio og Cambiasso.

Lenke til kommentar

Busquets klarte faktisk å skaffe direkte rødt kort til Motta, så det at det "skal" være gult har ingenting å si for meg. Han fikk direkte rødt pga. filiming og "play-acting". Det gjorde meg mer kvalm enn det du ble av innleggene mine. Var rett og slett lei av Barca-runkingen som folk så fint kaller det, og da spesielt det at Messi var den beste spilleren noensinne osv. Ikke minst et lag som har Dani Alves og Busquets osm faller lett neste HVER eneste kamp. Også ville jeg ikke at et lag skulle vinne to CL på rad heller blant annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...