Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Grunnen til at Messi ikke fikk noen raid var fordi Zanetti, Cambiasso, Lucio og Samuel stoppet han gang på gang. Xavi hadde ingen strålende pasninger fordi Inter stengte rommene han pleier å spille i, og i tillegg fulgte de et hvert løp som ble gjort og dermed stengte av pasningsmuligheter mot f.eks Messi.

 

Dette er godt forsvarsspill.

 

Messi hadde mange simple feil i raidene sine. Tempoet i ballen var alt for tregt og Barcelona hjalp veldig til med å få Inter til å se defensivt gode ut. Etter målet økte balltempoet i Barcelona og Inter fikk mye mer trøbbel. Barcelona kunne spilt slik tidligere i kampen, men manglet det lille ekstra de pleier å ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neinei, det er jeg klar over, Alt-Ctrl. Men jeg tenker på måten de kommer seg dit på. Jeg mener at et lag som ligger med alle mann tilbake i 90 minutter, ikke har et eneste skudd på mål og klinker ballen så langt de får den ved enhver mulighet, ikke fortjener finaleplass.

 

Når det er sagt, så underholdte Inter meg stort i den første kampen, og la grunnlaget der.

 

Jeg er glad for Inter-avansement (hovedsaklig fordi de slo ut Messi og Barcelona), men håper Bayern tar trofèet.

Lenke til kommentar

Fyfaen så godt å se barca-groupiene stoppe grupperunkingen til det fittelaget.

 

Ja, Inter var gode...til..å...bare..stå der... Kjempe fotball.... en skam.

 

Inter spilte med 10 mann i mer en 1 time. De vant 3-1 i første kamp.

 

Å bare stå der blir direkte feil, Inter nekter Barcelona rom på en meget bra måte. Dessuten jobber de veldig bra og ligger med god avstand mellom leddene, noe som er med på å drepe Barcelona.

 

Når var sist et lag klarte å holde tett bakover på Nou Camp med 10 mann vs 11 når Barca MÅ score mål?

 

Det har ikke skjedd siden 1984/85 sesongen, og det står det STOR respekt av. The Special One, er nettop det, The Special One.

 

Det var ikke mye organisert det Inter holdt på med

Kanskje jeg whiner men jeg mener dette er usportslig spill og viser egentlig hvor pingler inter er, som legger seg så deffansivt som de gjorde. Det er jo en form for taktisks spill inter gjorde. Men ja. Det finnes grenser. Greit de holdt barca unna mål når de virkelig trengte det.

 

Og med å stå der mente han ikke det bokstavlig talt, men at inter aldri egentlig prøvde og score eller komme seg oppover på banen. De blei stående på 16 meteren. Inter brukte en overkill taktikk med 10 mann i boksen noe som gjør det veldig vanskelig for barca og score når de faktisk spiller god fotball. Tenk deg en verden med inter-fotball og hellas-fotball? Da ville jeg begått selvmord...

 

 

Her er referat om noen trenger

Barcelona 1 - 0 Inter

 

UEFA.com offisiell stats

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Så kampen med to Intersupportere og en Barca "supporter".

Bortsett fra at kampen var kvalm så har jeg egentlig en ting å si.

 

På 2-0(før det ble annulert) så sa Barca supporteren et lite yes! Ingenting annet, jeg så på Inter supporterne, og de gråt. Det tok dem rundt 1-2 sekund og fatte at drømmen brast, slik lidenskap finner du aldri oss Barcelona "supporterne", han barca fyren var mildt skuffet i 2 minutt før han glemte hele shitten.

 

I dag har vært et perfekt eksempel på hvorfor så mange her hater Barca: "fansen", "sportsligheten", arrogansen og uten evne til å bryte ned velettablerte defensive lag.

 

Barcelona = verdens mest oppskrytte hykleriske drittklubb av et fotball lag.

Lenke til kommentar

Messi hadde mange simple feil i raidene sine. Tempoet i ballen var alt for tregt og Barcelona hjalp veldig til med å få Inter til å se defensivt gode ut. Etter målet økte balltempoet i Barcelona og Inter fikk mye mer trøbbel. Barcelona kunne spilt slik tidligere i kampen, men manglet det lille ekstra de pleier å ha.

At Messi hadde mange simple feil i raidene skal jeg ikke si noe i mot. Han ble også tatt fra ballen mange ganger der han tilsynelatende ikke gjorde noen feil. At tempoet i ballen var tregt var ene og alene fordi Inter stengte rom, og fulgte løpene til Barca-spillerne. Da er det vanskelig å få ballen til å rulle når alle menn fremover har en mann foran seg eller på seg.

 

Etter målet var Inter dårligere, og Barca kunne begynne å spille sin fotball igjen da Inter ikke gjorde en like god defensiv jobb som før målet.

Lenke til kommentar

Inter ble tvunget til å kjøre hardt defensivt når motta ble utvist. Barca spiller faen ikke underholdende fotball sett bort ifra de magiske tingene Xavi og Messi gjør iblant. 1 million pasninger frem og tilbake, bruke 100 år på å nærme seg motstanders keeper, for så å prøve å komme til avslutning. Det er jo gørr kjedelig å se på, ikke særlig effektivt heller. Oppskrytt.

 

Edit: Nå begynner jeg faen meg å bli lei Busquets også. Kan han å spille fotball, eller er han kun på banen for å stupe ned og få frispark? HVER kamp han spiller.

 

Håper Inter vinner finalen, KUN fordi jeg ikke ønsker å se Bayern komme seirende ut av finalen.

Endret av Larsemão
Lenke til kommentar

Hvorfor i svarte natten skulle Inter fremover? De hadde en god ledelse og kommer til Camp Nou, hvor Barca normalt herjer. Etter å ha blitt 10 mann finnes det ingen god logisk grunn til å risikere noe ved å sende flere menn fremover. Hadde Barca fått tak i ballen hadde Inter vært helt ute av sine posisjoner og Barca kunne funnet mange rom å spille ballen i.

 

Jeg personlig nøt å se en slik kamp. Barca skal i følge mange være det beste laget offensivt, men gud så avkledd de ble av et solid defensivt Inter. Herlig å se på!

Lenke til kommentar

Hvorfor i svarte natten skulle Inter fremover? De hadde en god ledelse og kommer til Camp Nou, hvor Barca normalt herjer. Etter å ha blitt 10 mann finnes det ingen god logisk grunn til å risikere noe ved å sende flere menn fremover. Hadde Barca fått tak i ballen hadde Inter vært helt ute av sine posisjoner og Barca kunne funnet mange rom å spille ballen i.

 

Jeg personlig nøt å se en slik kamp. Barca skal i følge mange være det beste laget offensivt, men gud så avkledd de ble av et solid defensivt Inter. Herlig å se på!

 

agreed

Lenke til kommentar

Tenk deg en verden med inter-fotball og hellas-fotball? Da ville jeg begått selvmord...

 

Her er referat om noen trenger

Barcelona 1 - 0 Inter

 

UEFA.com offisiell stats

 

Du så første kampen? Når Inter ikke var på sitt beste offansivt? Normalt sett så hadde Milito putta minst to til, så vær happy over at Inter ikke misbrukte Barca helt.

 

Jeg er Milan supporter og det jeg ønsker mest er å se Inter tape, helst dø. Men jeg liker ikke slike holdninger som du har selv om det er mot min verste fiende.

Lenke til kommentar

Så kampen med to Intersupportere og en Barca "supporter".

Bortsett fra at kampen var kvalm så har jeg egentlig en ting å si.

 

På 2-0(før det ble annulert) så sa Barca supporteren et lite yes! Ingenting annet, jeg så på Inter supporterne, og de gråt. Det tok dem rundt 1-2 sekund og fatte at drømmen brast, slik lidenskap finner du aldri oss Barcelona "supporterne", han barca fyren var mildt skuffet i 2 minutt før han glemte hele shitten.

 

I dag har vært et perfekt eksempel på hvorfor så mange her hater Barca: "fansen", "sportsligheten", arrogansen og uten evne til å bryte ned velettablerte defensive lag.

 

Barcelona = verdens mest oppskrytte hykleriske drittklubb av et fotball lag.

 

At du ser til Norge for å finne hardcore Barca-fans er jo litt rart i seg selv. Den virkelige Barcelona-fansen finnes i selve byen. Det er som et eget land innenfor Spania, de har stor stolthet når det kommer til Cataluña og er vel så gode supportere som de du måler dem med.

 

Uansett ville ikke jeg som Barca-supporter i et rom med 2 Inter-fans og en som virkelig hater Barcelona hoppet rundt og danset etter en scoring som det. Da blir du lett denm mest upopulære i rommet. Skjønner godt at han ikke gjorde noe mer ut av det enn "yes" selv.

 

For min egen del var jeg også ganske rolig under scoringen. For det første hadde nesten ikke Barcelona fortjent å gå videre etter en så svak forestilling, og for det andre ante jeg at noe var på fære med dommeren. Situasjonen så litt rar ut, selv om den viste seg å være grei.

 

Uten evne til å bryte ned etablerte forsvarslag? Du sovnet tydeligvis under CL-finalen ifjor? Man Utd hadde og har verdens beste forsvar og de greide heller ikke å stå i mot. Samme gjelder Real i år som sto godt sammen defensivt, de ble brutt ned av Barcelona de også.

 

Uansett er det ingen andre lag enn Barcelona som møter på et så defensivt forsvarspill som de har møtt mot Inter, Chelsea og Man Utd de tre siste semifinalene. Alle vet hvilket farlig angrepsvåpen Barcelona er og man legger seg veldig lavt. Situasjonen som idag var akkurat lik i gruppespillet, der lekte Barcelona med Inter. I dag var de "off" og greide ikke stort før 80 minutter ut i kampen.

 

Pep Guardiola & Co har absolutt ingenting med hva norske fans måtte mene om dem, så det å hate klubben Barcelona blir feil for meg da. Greit nok at du kan ønske dem alt vondt slik at de norske "supporterene" kan få smake din vrede, men å gå direkte ut mot Barcelona som klubb blir feil.

 

På en annen side er det laaangt flere skapsupportere av engelske lag, hvertfall her jeg kommer fra. Ser veldig lite til disse Barcelona-supporterene dere snakker om her hele tiden. Det nærmeste jeg kommer er en fyr som så Barcelona spille og ble målbundet, selv om han ikke følger med fotball i media eller har fått noe mer Barcelona-input enn ellers.

Lenke til kommentar

Stakkars messi, alt han har gjort er å underholdt oss med fantastiske teknikk, mål og raid og fortsatt er det folk som rett og slett ikke tåler synet på han. Jeg tror faktisk det er fansen til Messi og alle "ekspertene" som har skrydt han opp til skyene som har fått folk til å misslike messi og kalle han "overrated".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...