Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første gang eg heier på et italiensk lag. Blir leeenge til nestegang! Munchen blir fremheiet i finalen!

 

DRITTFOTBALL fra begge lag i dag. Drittkjedelig kamp. Barca fikk jo ikke til noenting. Drittlag.

 

HAHA. Barca kan ringe Chelsea å høre hvordan det er å bli snytt for en finalebillett av dommeren. KARMA.

 

Faen så digg, endelig kan denne evige ronkingen ta slutt.

 

Haha barca viser seg fra sin sanne kvalme side i dag. Digg! Elsker det!

 

Word word word. :D

Lenke til kommentar

Fyfaen så godt å se barca-groupiene stoppe grupperunkingen til det fittelaget.

 

Ja, Inter var gode...til..å...bare..stå der... Kjempe fotball.... en skam.

 

Inter spilte med 10 mann i mer en 1 time. De vant 3-1 i første kamp.

 

Å bare stå der blir direkte feil, Inter nekter Barcelona rom på en meget bra måte. Dessuten jobber de veldig bra og ligger med god avstand mellom leddene, noe som er med på å drepe Barcelona.

 

Når var sist et lag klarte å holde tett bakover på Nou Camp med 10 mann vs 11 når Barca MÅ score mål?

 

Det har ikke skjedd siden 1984/85 sesongen, og det står det STOR respekt av. The Special One, er nettop det, The Special One.

 

Rafa Benitez & Lucas til Juventus

 

Jose Mourinho til Anfield Road.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Fyfaen så godt å se barca-groupiene stoppe grupperunkingen til det fittelaget.

 

Ja, Inter var gode...til..å...bare..stå der... Kjempe fotball.... en skam.

svar

:woot:

EG ER ENIG MED DEG!!!!!!!

The Special one er spesielt flink til å finne spillere som er gode til å spille destruktiv drittfotball. Men hvis det er det som må til for at Barca ikke skal vinne CL så er det greit. De siste 6 minuttene var iallfall underholdende.

Lenke til kommentar

Man kan på en måte si at Barca ble dømt ut av denne matchen, med tanke på offsiden i første kamp og den feilaktige handsen i andre kamp, men dette var helt og holdent Barcelonas feil. Synes ikke Inter var så fantastiske til å forsvare seg heller, men Barcelona som virkelig manglet et bra end product.

 

De manglet de suksessfulle raidene til Messi, de strålende pasningene til Xavi, eller rett og slett samspillet mellom spillerne offensivt. Veldig stillestående og statisk fra de uten ball, og alt for mye touch og lavt balltempo hos dem med ball.

 

Inter fortjente å gå videre etter 2 kamper, og det var egentlig ikke så stor krise for meg at de slo Barcelona, men jeg synes det er trist at dette var det siste Barcelona viste i turneringen, ikke Barcelona verdig. Det er slett ikke slik jeg er vant med å se Barcelona, og innen det hadde gått 80 minutter syntes jeg det var det verste jeg hadde sett av dem på en lang, lang stund.

 

Inter var ille, om ikke verre når det kom til det å legge seg ned. Maicon, Lucio og Cambiasso la seg ned, en etter en, uten noen kontakt what so ever. Likevel er det Messi som får svi på forumet for filmetakter. Han var veeeldig langt fra den verste. Spesielt Cambiasso i en situasjon hvor han regelrett legger seg ned uten kontakt sent i kampen, samt Lucio som blir liggende i eget felt etter en helt ren duell og får dommeren til å blåse frispark 10 sekunder etter situasjonen.

 

Likevel heier jeg på Inter i finalen. Har fortsatt sansen for Mourinho og jeg hater generelt tyske lag. Vet ikke hvorfor, alltid vært sånn. Bayern har i tillegg flakset seg videre både fra gruppespillet, og Fiorentina i 1/8 finalen, laget som er en miniputt å regne med selv i Italia i år. Fysj, ingen sans for Bayern her i gården. Håper Balotelli får komme inn og avgjøre CL-finalen. Han får så mye dritt slengt mot seg, og det ville vært deilig å se han avgjøre noe så stort.

 

Uansett en kjedelig avslutning på CL synes jeg. Hadde faktisk ikke så stor tro på at Barcelona kunne vinne back-to-back heller. Men hadde regnet med at lag som Real og Chelsea ville vært mer framtredende i turneringen.

 

Ble glad etter kampen da jeg så Eto'o stå å klappe til Barcelona-fansen, og fansen klappe tilbake til ham. Gjensidig respekt der, det liker jeg å se.

 

Nei, nå får VM komme, så får heller Barcelona konse på å ta hjem serietittelende fortjener. Maefteda out!

Lenke til kommentar

Håper en del medsupportere snart snur når det gjelder å håpe på Mourinho som arvtager for SAF.

Helt enig.

 

Når det gjelder kampen; Alt jeg ønsket før start var at Barcelona skulle ryke, men nå sitter jeg her med ganske blandede følelser. Makan til anti-fotball fra Inter har jeg ikke sett siden Hellas tok EM-gull. Strukturerte som få og en taktisk genistrek fra Mourinho til tross, det er ikke et sånt lag jeg ønsker å se i en Champions League-finale.

 

22. mai er jeg Bayern-fan.

Lenke til kommentar

Kjedlig kamp sier mange? Vel, da kan dere ikke like FOTBALL. I fotball er det defensive en veldig viktig fator. Å se Inter og Jose i dag var en innføring i hvordan man skal forsvare seg. Messi? Zlatan? Xavi? Vel, de var ingenting stort i dag. Det var Lucio, Zanetti, Maicon, Samuel og Cambiasso. Gud for et lag.

 

Fullt fortjent av Inter gikk videre. De gav en innføring i forsvarsspill i dag, og på hjemmebane lekte de seg mot Barca. Herlig!

Lenke til kommentar

Strukturerte som få og en taktisk genistrek fra Mourinho til tross, det er ikke et sånt lag jeg ønsker å se i en Champions League-finale.

Ingen sjans for at de spiller slik i finalen. Med mindre de går opp i ledelse og får en mann utvist.

 

Taktikken er selvfølgelig en naturlig konsekvens av at de spiller på bortebane, har en grei ledelse og har en mann mindre.

Selv synes jeg det var artig å se hvordan de nøytraliserte Barca.

Lenke til kommentar

Synes ikke Inter var så fantastiske til å forsvare seg heller, men Barcelona som virkelig manglet et bra end product.

 

De manglet de suksessfulle raidene til Messi, de strålende pasningene til Xavi, eller rett og slett samspillet mellom spillerne offensivt. Veldig stillestående og statisk fra de uten ball, og alt for mye touch og lavt balltempo hos dem med ball.

 

Grunnen til at Messi ikke fikk noen raid var fordi Zanetti, Cambiasso, Lucio og Samuel stoppet han gang på gang. Xavi hadde ingen strålende pasninger fordi Inter stengte rommene han pleier å spille i, og i tillegg fulgte de et hvert løp som ble gjort og dermed stengte av pasningsmuligheter mot f.eks Messi.

 

Dette er godt forsvarsspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...