Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han var en genial manager rett og slett. Han har klart å gjøre om Cagliari fra å være en nedrykkskandidat til et lag som kjemper om Europacup plasser. Og det med lite eller ingen midler. Dessuten har han endret filosofien i klubben, tidligere var Cagliari ansett som en relativt kjedelig og defensiv klubb, Catenaccio-preget. Nå derimot spiller de fotball av god sort, offensiv og pasnings orientert. Itilegg er det omtrent bare Italinere på laget.

Dessuten når han tok over Cagliari hadde dem mistet endel kvalitetsspillere, Esposito, Suazo og Langella.

Ble også kåret til årets Manager i Italia i fjor, ikke uten grunn.

Lenke til kommentar

Neppe, tviler på at Juve-styret nok en gang går for en "ukjent" manager. Prandelli burde være på toppen av denne listen, men jeg tror ikke det er opp til dere å overbevise Prandelli, men Prandelli selv. Både han og Fiorentina må bestemme seg for hva de vil. Jeg tror og håper dere ikke får tak i han og sitter igjen med Benitez, dere får kanskje tilbake noen titler, men spillet vil være alt annet en godt. Og en slik situasjon kan jeg forsåvidt trives med igjen :)

Forøvrig Steve Wilson (Skribent på Football Italia) skrev en artikkel om at Fiorentina var et synkende skip. Siden de ikke kom til å nå CL også neste sesong ville flere spillere søke nye utfordringer utenfor Firenze, at Prandelli og Fiorentina burde skille veier og det var ikke måte på. Vel, han kan umulig å ha fulgt med Viola lenge, ihvertfall ikke sett bak statistikken eller tabellplasseringen, for det var et helt annet lag jeg møtte når jeg var på Artemio Franchi. Den gjennomsyra Nord-Italienske vinklingen er på sitt mest åpenbare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...