Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt drøyt å si slikt med tanke på hvilke spillere Messi har bak seg, i mine øyne stjeler han veldig mye av deres gunst. Men ja, Messi er helt ekstrem.

 

Synes du vikrelig det idag? Xavi var nesten fraværende. Spillerne bak Messi idag var Messi, han startet jo angrepet på de to første målene.

 

Han har verdens beste lag bak seg, og så klart er det til god hjelp. Men se på Rooney f.eks, om jeg ikke tar feil er mesteparten av hans siste 15 mål på førstetouch. Han har et godt lag bak seg han og.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Messi er uten tvil verdens beste fotballspiller. Hver gang man har diskusjonen prøver noen å gjøre prestasjonene hans mindre ved å minne på hvilket lag han har bak seg og hvilken liga han spiller i, men har man virkelig et argument i verden som holder? Messi lekte seg med Arsenal, riktignok ikke det beste Arsenal-laget jeg har sett, men et godt Arsenal som ble spilt dårlige. Messi startet angrepene, han lekte seg og han avsluttet angrepene. Hvor gøy er det ikke å se en spiller som elsker ballen like mye som Messi? Når han i tillegg gjør mål på måten han gjør så er det ingen tvil i mine øyne, Lionel Messi er fotballgud. Teknikken, forståelsen, tyngdeoverføringene, rykket og avslutningene. Hva kan man si? Jeg sitter fortsatt med vidåpent gap.

Lenke til kommentar

Xavi fraværende? Er du rusk eller?

 

Jeg beskrev ham som oppskrytt før CL finalen og jeg har aldri tatt mer feil. Fyren er en helt avgjørende brikke for Barca og spilte 9'ern i begge oppgjørene mot Arsenal. Verdens klart beste sentrale midtbanespiller.

 

Helt enig når det gjelder Xavi, klart verdens beste midtbane synes jeg også, men selv om han styrte og hadde kontroll så syntes jeg ikke han hadde noe mer enn en god kamp idag. Har kanskje for høye forventninger til karen :p Pasningene i første kampen var jo magnifique.

Lenke til kommentar

Litt drøyt å si slikt med tanke på hvilke spillere Messi har bak seg, i mine øyne stjeler han veldig mye av deres gunst. Men ja, Messi er helt ekstrem.

 

Synes du vikrelig det idag? Xavi var nesten fraværende. Spillerne bak Messi idag var Messi, han startet jo angrepet på de to første målene.

 

Han har verdens beste lag bak seg, og så klart er det til god hjelp. Men se på Rooney f.eks, om jeg ikke tar feil er mesteparten av hans siste 15 mål på førstetouch. Han har et godt lag bak seg han og.

Om Messi blir erklært som verdens best sett utifra dagens kamp, så ja da har du et poeng. Om du rett og slett bare nevner det rundt dagens kamp siden du kanskje trodde jeg vektla det, så kan du se bort fra den første linja. Arsenal sitt forsvar er en vits btw.

 

ja Rooney er ikke verdens beste. Men jeg har alltid sagt, å sier fortsatt at Ronaldo helt klart er den mest komplette spiller. Å ja, verdens beste.

Lenke til kommentar

Litt drøyt å si slikt med tanke på hvilke spillere Messi har bak seg, i mine øyne stjeler han veldig mye av deres gunst. Men ja, Messi er helt ekstrem.

Han var verdens beste spiller i fjor. Har vært topp 5 i verden siden han var 19. I en alder av 22 år kommer han til å bli kåret til verdens beste spiller for andre gang. Er han heldig med skader kan han fortsette å dominere i 10 år til. Han har definitivt mulighetene til å gå inn i historiebøkene som tidenes beste slik ting ser ut nå. Om han gjør det vil tiden vise.

 

ja Rooney er ikke verdens beste. Men jeg har alltid sagt, å sier fortsatt at Ronaldo helt klart er den mest komplette spiller. Å ja, verdens beste.

På papiret er Ronaldo mer komplett, men det er resultatene som teller. I år og i fjor har Messi vært kongen, og mye bedre enn Ronaldo. Vi får se om Ronaldo kan svare til neste år, kanskje gjør han det hvis han ikke får store deler av sesongen amputert av skader igjen. Selv liker jeg Ronaldo bedre, men å si at noen andre enn Messi er verdens beste etter årets sesong synes jeg blir rart.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Om Messi blir erklært som verdens best sett utifra dagens kamp, så ja da har du et poeng. Om du rett og slett bare nevner det rundt dagens kamp siden du kanskje trodde jeg vektla det, så kan du se bort fra den første linja. Arsenal sitt forsvar er en vits btw.

 

ja Rooney er ikke verdens beste. Men jeg har alltid sagt, å sier fortsatt at Ronaldo helt klart er den mest komplette spiller. Å ja, verdens beste.

 

De spiller i samme liga på to forskjellige lag som har like mange poeng. Messi har flere mål, assists og bidrar ofte med flotte pasninger ala dagens til Abidal, det gjør han ofte. Messi har 26 mål på 23 kamper fra start for Barca, mens Ronaldo har 18 på 20 for Real. Real har i tillegg scoret flere mål(Gjør opp for Higuain vs Zlatan).

 

Hvordan er Ronaldo fortsatt bedre?

Lenke til kommentar
Om Messi blir erklært som verdens best sett utifra dagens kamp, så ja da har du et poeng. Om du rett og slett bare nevner det rundt dagens kamp siden du kanskje trodde jeg vektla det, så kan du se bort fra den første linja. Arsenal sitt forsvar er en vits btw.

 

ja Rooney er ikke verdens beste. Men jeg har alltid sagt, å sier fortsatt at Ronaldo helt klart er den mest komplette spiller. Å ja, verdens beste.

 

De spiller i samme liga på to forskjellige lag som har like mange poeng. Messi har flere mål, assists og bidrar ofte med flotte pasninger ala dagens til Abidal, det gjør han ofte. Messi har 26 mål på 23 kamper fra start for Barca, mens Ronaldo har 18 på 20 for Real. Real har i tillegg scoret flere mål(Gjør opp for Higuain vs Zlatan).

 

Hvordan er Ronaldo fortsatt bedre?

Fordi han er det? Send Messi til Premier League, så får vi se hvor god han er. Ronaldo kommer halvskadet til en ny klubb i en bingoliga han aldri har spilt i. Gi han en sesong til før du konkluderer. for øvrig har fotballspillere noe som kalles form, å som kan variere fra sesong til sesong. Om du snakker om per dags dato i dette sekundet så er nok formen til Messi umulig å avfeie. Men skulle man tenkt så svart/hvit ville verdens beste spiller variert fra uke til uke.

Lenke til kommentar

Messi scorte akkurat 4 mål mot et topp PL-lag, han hadde klart seg helt fint. La Liga er ikke bingo og er sterkt undervurdert på det engelske fotballforumet, selv om ligaen fortsatt ikke når opp til PL.

 

Rooney har allerede hatt en mye bedre sesong enn det Ronaldo hadde ifjor, og det med et dårligere lag bak seg. Jeg ranker også Rooney foran Ronaldo pr dags dato.

 

Komplett betyr ikke nødvendigvis best, dessuten mangler han fortsatt de vektede stikkerne og crosspasningene Messi og Rooney varter opp med.

 

Både Messi og Ronaldo var skadet ved starten av sesongen, Ronaldo har derimot klart å pådra seg røde kort og karantene, litt typisk han ettersom spillet hans varierer veldig med humøret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...