Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Episoden går forøvrig på NRK2 i morgen 17.30. :yes:

Det var et dårlig tidspunkt for min del :(

"Fotballrkigen" er jo så rip-off av Danny Dyers program som det er mulig å komme.

Så siden det er en etterligning så burde vi ikke se det? Likte ikke helt Danny sin serie, Engelskmenn i utlandet blir bare feil (Selv om jeg kun har sett litt av det).

Forøvrig så funker det meste med Bård Tufte Johansen :)

Endret av Giallorossi

"Fotballrkigen" er jo så rip-off av Danny Dyers program som det er mulig å komme...noen som forresten har en liste over hvilke oppgjør som skal besøkes?

11/3 Kaizer Chiefs - Orlando Pirates

18/3 El Salvador - Honduras

25/3 Celtic - Rangers

Herregud, Kaizer Cheifs - Orlando Pirates? :dontgetit: når blir jeg direkte flau på NRKs vegne

sinnsykt tamt, kunne iallefall besøkt noen skikkelige hatoppgjør

Endret av Highfivex

Altså ikke Superclàsico (Boca Juniors - River Plate) eller "Klassieker" (Ajax - Feyenoord)? Førstnevnte er det jeg vil kalle verdens største hatkamp.

Han skal nok dit også (evt. har vært der), men det har ikke blitt bekreftet. Er vel bare de tre jeg nevnte som har fått dato. Skulle vel på El Clásico også.

Altså ikke Superclàsico (Boca Juniors - River Plate) eller "Klassieker" (Ajax - Feyenoord)? Førstnevnte er det jeg vil kalle verdens største hatkamp.

Enig, skjønner at Ajax-Feyenoord ikke blir prioritert dog, de kampene (Tribunelivet) har etterhvert utartet seg til å bli relativt standardiserte.

Føler også Røde-Stjerne-Partizan mangler, itilegg til min hatkamp :p

Endret av Giallorossi

Oppgjørene. River Plate - Boca Juniors er selvsagt med.

04.03, Fenerbache - Galatasaray

I det første programmet drar Bård til Istanbul for å se Tyrkias to største fotballag, Fenerbahce – Galatasaray. Oppgjøret mellom disse kalles verdens mest intense lokaloppgjør. Lagene holder begge til i Istanbul, men i hver sin verdensdel: Asia og Europa.

11.03, Kaizer Chiefs - Orlando Pirates

I VM-nasjonen Sør-Afrika er ingenting viktigere enn oppgjøret mellom Chiefs og Pirates. Bård Tufte Johansen kjøper seg en sovepose og bosetter seg hos supporterne i en av verdens mest voldelige byer.

18.03, El Salvador - Honduras

Kampen mellom disse landene endte i krig i 1969, og foran dette års VM møttes de på nytt til en avgjørende VM-kamp. For de små landene i Latin-Amerika betyr suksess på fotballbanen alt.

25.03, Rangers - Celtic

Rivaliseringen mellom Glasgow-lagene Rangers og Celtic er en del av en større konflikt, nemlig kampen mellom katolikker og protestanter, mellom kongetro briter, og irske immigranter. Kampen kalles The Old Firm, og hatet stikker dypere her, enn på noen andre fotballbaner i Europa.

08.04, River Plate - Boca Juniors

Kanskje verdens mest berømte fotballkamp, og det tydeligste symbolet på kampen mellom fattig og rik i Sør-Amerika. Men møtet med argentinsk fotballkultur er også møtet med blodig, organisert kriminalitet.

15.04, Persepolis - Esteghlal

Lokalderbyet i Tehran er Asias største kamp. En av verdens største arenaer fylles av hundre tusen menn, kampene spilles under store plakater av Ayatollah Khomeini og følges med argusøyne av presteskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...