Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk, det skal jeg så absolutt når økonomien tillater det.

Nå trenger jeg bare et favorittlag i Italia, et jeg kan sympatisere med :)

Slenger opp denne fra twitterfeeden min:

SMS fra fotballagent Terje Liverød nå: Hei Morten, er i Italia. Eguren klar for Lazio. Hils Høgmo fra oss begge
Lenke til kommentar

Har vært og kommer sannsynligvis alltid til å sympatisere med Inter, har fulgt de med variable øyne helt siden min alle-tiders favoritt spilte der, nemlig "El Fenómeno". Herlig lag. :)

Tror jeg skulle klart standardoppstillingen anno 96/97 på strak arm om jeg ble spurt.

Lenke til kommentar
Nå trenger jeg bare et favorittlag i Italia, et jeg kan sympatisere med :)

Vanskelig valg, selv om jeg også føler det er selvforklarende, men det er rett og slett vanvittig mange lag som har gode sider.

Sampdora - Evigvarende maskineri som reproduserer spillere.

Palermo - Styresettet i klubben, diktaturen som Zamparini viderefører uten like. Må selvsagt sees på bakgrunn av hvor klubben er fra.

Bari - Sør Italia's hjerte, bakgårdsklubb.

Fiorentina - Selv om de tildels er en svært diskutabel klubb og et sinnsvakt hatobjekt for enhver Romanista (Dog kun historisk sett - Medici-familien mot Romerriket), men klubben har sjarm. Verdens peneste forhistoriske stadion, Montelivo og en president av ypperste ragn.

Lenke til kommentar
*snipp*

Hva med AC Milan,G?Eller Inter og Juve?

Føler at omtrent samtlige som liker Serie-A har en favoritt blant disse.

Skal innrømme at jeg er svak for AC Milan og litt svak for Roma.Kommer aldri til å glemme kampen mot Parma når Roma tok tittelen på hjemmebane med Tomasi,Delvecchio og Montella i stallen.

Lenke til kommentar
Hva med AC Milan,G?Eller Inter og Juve?

Føler at omtrent samtlige som liker Serie-A har en favoritt blant disse.

Skal innrømme at jeg er svak for AC Milan og litt svak for Roma.Kommer aldri til å glemme kampen mot Parma når Roma tok tittelen på hjemmebane med Tomasi,Delvecchio og Montella i stallen.

Ingen som heier på et Sør-Italiensk lag har noen Favoritt blant dem, dog varierer det litt hvem de kan se vinne Scudetto'n, for min del er alt greit utennom Juventus, Milan i sin tid var vel en klubb jeg ikke ønsket der oppe heller, men det har dabbet av, nå synes jeg litt synd på klubben faktisk. Dog er det ikke sunt for fotballen mtp hvor ofte Inter har vunnet, 4 på rad sier litt om deres dominansen.

Kan nok si jeg husker den kampen også gitt, kunne såvidt ikke se spillerne via den elendige streamingen (Var ikke akkurat like utberedt på den tiden), men tilslutt så jeg tusenvis av stormende tilskuere midt utpå banen - Da skjønte jeg det :D

Lenke til kommentar
Ingen som heier på et Sør-Italiensk lag har noen Favoritt blant dem, dog varierer det litt hvem de kan se vinne Scudetto'n, for min del er alt greit utennom Juventus, Milan i sin tid var vel en klubb jeg ikke ønsket der oppe heller, men det har dabbet av, nå synes jeg litt synd på klubben faktisk. Dog er det ikke sunt for fotballen mtp hvor ofte Inter har vunnet, 4 på rad sier litt om deres dominansen.

Hva er dit favorittlag da G?Jeg regner med det er Roma?

Apropos dominansen til Inter og ikke for å styre unna den opprinnelige debatten,så hadde di sannsynligvis ikke vunnet mer enn 1-2 titler hadde det ikke vært for at Juve ble degradert og AC fikk poengtrekk!?Jeg har alltid ansett Inter som et rikmanns-Leverkusen/Neverkusen som i dette tilfellet fikk hjelp(hjelp og hjelp,di andre jukset jo men dog) til å få sine titler.

Edit:fixed

Endret av Corey
Lenke til kommentar
Hva er dit favorittlag da G?Jeg regner med det er Roma?

Har aldri skjønt hvorfor det kommer så mange spørsmål rundt dette, muligens har jeg brukt litt feil begreper enkelte ganger, men å sympatisere med enkelte lag er noe de fleste gjør. Selvsagt er det Roma.

Apropos dominansen til Inter og ikke for å styre unna den opprinnelige debatten,så hadde di sannsynligvis ikke vunnet mer enn 1-2 titler hadde det ikke vært for at Juve ble degradert og AC fikk poengtrekk!?Jeg har alltid ansett Inter som et rikmanns-Leverkusen/Neverkusen som i dette tilfellet fikk hjelp(hjelp og hjelp,di andre jukset jo men dog) til å få sine titler.

Inter har igrunn alltid vært den stakkarslige klubben der oppe, bortsett fra på tidlig 50 og 60-tallet. Alltid hengt litt etter den andre Milano-klubben og Juventus. Det ser vi spesielt i nyere tid, massive summer har blitt brukt for å ta igjen forspranget Juve og Milan har/hadde, spesielt på 2000-tallet ble det brukt helt hinsides med penger kun berettighet til overgangssummer.

Forøvrig så er de tre store alltid vært rikmannsklubber :)

Edit: Ser ut som min kjære Motta tar turen over til de blåe i Manchester gitt, vanvittig trist, forhåpentligvis får de ikke med en oppkjøpssum.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Inter er jo forhat av hele Italia nå, noe jeg mener kommer ut ifra rollen de hadde i Calciopoli.

Forhatt er et sterkt ord, men det er ingen der nede som liker måten de utnyttet Calciopoli på. Uansett så har Italia alltid likt Milan og Juventus høyere.

Edit: Synes "elsket" ble et for stort ord...

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Joa prøvde å lure inn en liten kommentar angående det "(..) Selv om jeg også føler det er selvforklarende". Men føler det blir for åpenbart å skrive direkte :p

Pizarro er genial, spesielt ser vi det i år, under Ranieri, han står omtrent for all vår kreativitet fremover (Dessverre?). Men han kan også være den mest idiotiske spillertypen i vår stall, all den tiden han bruker med ball medfører også at han noen ganger mister ballen, det skjer som oftest på det minst gunstige tidspunkt.

Lenke til kommentar

Fiorentina er mitt klare favorittlag (i Italia). Veldig sansen for Vargas, Montolivo, Jovetic, Frey og Gamberini, og nå har jo også Ljajic kommet dit :) Sampdoria går forøvrig greit også, da Giampaolo Pazzini er blant mine favorittspillere, og har også sansen for Angelo Palombo.

Endret av Larsemão
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...