Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Så absolutt. Nord-Italia generelt er et sant hælvete, og Juventus er utspringet.

Interessen i Norge er for meg totalt likgyldig, størrelsen er igrunn fin som den er - Derimot er det utenfor Norges grenser hvor det hadde vært positivt med litt mer interesse.

Ønsker stort sett ingen Nord-Italienske lag videre, men de to siste årene må jeg også bite i det sure eplet å ønske det motsatte (Bortsett fra Juve).

Forøvrig har jeg aldri likt Bayern heller - Overklasse lag.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du ikke har mer norsk interesse for italiensk fotball? Da får vi kanskje mer italiensk fotball på norsk tv. Ser også for meg en egen Milan-kategori i fremtiden :cool:

Jeg klarer ikke helt å ha det hatet til Milans rivaler som jeg har til VIFs rivaler i Norge. Lokalpatriotismen står ikke akkurat sterkt til steder som ligger langt unna. Klart jeg kan hate lag som er usympatiske drittsekker, men den vanlige rivalisering klarer jeg ikke helt føle. Hater ikke Inter fordi de er Inter slik jeg hater LSK.

Lenke til kommentar

Skal det skje, må det en stor omveltning til. Trodde Roma skulle få litt mer dekning etter Riise's overgang, men det er ikke i nærheten engang. To Fulham kamper og noen stuslige avisartikler en gang i blant hvor de opplyser om det mest åpenbare, that's it.

Hvis du ikke klarer å koble Usympatisk - Juventus, så er det noe galt :p

Nord-Italia har dominert Italiensk fotball i stort sett alle år, mye tvilsomt har skjedd oppigjennom alle disse åra. Dog er det kun Juventus jeg virkelig anser som et Hat-objekt, av åpenbare grunner ofc (Går ikke inn på de). Milan blir ansett som en Gentlemans-klubb og Inter har slitt stort sett under hele min levetid (Med unntak av utnyttelsen av Calciopoli og deres dominans deretter...).

Forøvrig:

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Verdens beste i 2009, ifølge Drillo:

1. Didier Drogba, Chelsea (Elfenbenskysten)

2. Wayne Rooney, Manchester United (England)

3. Zlatan Ibrahimovic, Barcelona (Sverige)

Hvorfor i all verden er Drogba på førsteplass?

Fordi han så langt har spilt bedre enn Rooney i verdens beste liga, og også gjør det bra på landslaget (i den grad det er motstand der). Ikke at jeg nødvendigvis er enig, men det kan være en begrunnelse.

Lenke til kommentar

"Verdens beste" er tidens oppskrytt! Det er kun for spisser eller offensive midtbanespillere, som regel er de ofte pr-kåte tillegg.

Lenke til kommentar

Birro kommenterer Juve-flausen...

Som att förföra en dokusåpabrud...

Som att plocka godis från ett barn. Som att dundra in i grannens trädgård med en bulldozer och palla äpplen med dragna automatvapen.

Som att förföra en dokusåpabrud.

Ingen match med andra ord.

Bayern tog planet över Alperna (samma väg fast motsatt riktning som Italien flydde sommaren 06) och såg en livrädd Ferrara smitta sina eleganta svartvita spelare med en oro som kändes hela vägen hem till mig i Norrköping. Det spelade ingen roll att Juve tog ledningen med 1-0. Det var bara en tillfällig frist, en parkeringsficka av en hastig sol i ösregnet.

Bayern var snabbare, piggare, bättre, yngre, vackrare, hungrigare, värdigare och stabilare. Buffon var dålig. Cannavaro var dålig. Del Piero var totalt osynlig.

Det var en magnifik uppvisning i tysk elegans. Juventus är fortfarande på dagis och lär sig krypa. Ibland händer det att små barn faller och slår sig. Det gör ont för stunden.och det gråts en del men grejen med små barn som slår sig är att man lyfter upp dem och tröstar tills de slutar gråta och när man sedan sitter där i soffan och ser dem ställa sig upp på darriga ben så får man ett vackert ögonkast som säger: "Kolla pappa. Jag kan själv nu. Jag har lärt mig! Jag kommer aldrig mer falla så där."

Det är vackert att se små barn lära sig av sina misstag. Det är för övrigt vackert att se vuxna människor lära sig av sina misstag också.

Bayern lärde Juve en grundlig läxa igår. Nu hoppas jag att den gamla damen lär sig av detta och går vidare.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt uenig i at Drogba er verdens beste, for øyeblikket. Det som er mest oppsiktvekkende er at Rooney fikk andreplassen! Hva gjør han bedre en spillere som Fabregas, C. Ronaldo (grøss) og Messi?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt uenig i at Drogba er verdens beste, for øyeblikket. Det som er mest oppsiktvekkende er at Rooney fikk andreplassen! Hva gjør han bedre en spillere som Fabregas, C. Ronaldo (grøss) og Messi?

Eller Xavi, som faktisk burde vært på toppen der.

Lenke til kommentar

Xavi må dessverre leve med å alltid komme i Messi's skygge uansett hvor mye bedre Xavi er.

Etter CL finalen i fjor så var jo Messi så utrolig god når man hørte på folk rundt om. Xavi var etter min mening en liga over Messi. Var helt rå i den kampen. Men Messi har et større navn og da vil media alltid fokusere på han.

Lenke til kommentar
Xavi må dessverre leve med å alltid komme i Messi's skygge uansett hvor mye bedre Xavi er.

Etter CL finalen i fjor så var jo Messi så utrolig god når man hørte på folk rundt om. Xavi var etter min mening en liga over Messi. Var helt rå i den kampen. Men Messi har et større navn og da vil media alltid fokusere på han.

Etter CL finalen i fjor. "Messi på 1.70 (eller hvor høy han er) scorte på hodet mot United"....

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...